Ekonomi ‘Müşterilerin alışveriş yolculuğunu takip ediyoruz’

‘Müşterilerin alışveriş yolculuğunu takip ediyoruz’

04.05.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

Müşterinin hareket ve aksiyonlarını izleyen uzaktan video takibi kullandıklarını söyleyen Ipsos Retail Performance Genel Müdürü Peter Luff, “Girişten çıkışa kadar müşterilerin alışveriş yolculuğunu doğal süreçte takip ediyoruz. Davranışsal veriler topluyor, analiz edilip yorumluyoruz” dedi

‘Müşterilerin alışveriş yolculuğunu takip ediyoruz’

Müşteri davranışlarını ve deneyimini ölçümlediklerini söyleyen Ipsos Retail Performance Genel Müdürü Peter Luff, “Müşteri Sayma (Shopper Count) adlı teknolojiyle perakendecilere veri analizi sağlıyoruz” dedi.
Bu teknolojiyle mağazaya giren müşteri sayılarının ölçülüp raporlandığını belirten Luff, “Bu da müşteri trafiğinin saatlik, günlük, haftalık veya yıllık olarak akışını gösteren gerçekçi bir resim sunuyor” dedi. Müşteri Katılımı ile (Shopper Engage) perakendecilere müşterilerin mağaza içerisinde nasıl etkileşime geçtiklerine dair net bir manzara sunduklarını da anlatan Luff, “Girişten çıkışa kadar müşterilerin alışveriş yolculuğunu doğal süreçte takip ediyoruz. Davranışsal veriler topluyor, analiz edilip yorumluyoruz. Bu da satışları, karlılığı artırmak için bütçelerin nasıl organize edilmesi gerektiği yönünde perakendeciye iç görü sağlıyor” diye konuştu. Luff, müşteri davranışlarının dijital analiz sürecini anlattı:
- Ipsos Retail Performance’ın satış deneyimini gözlemlemek için geliştirdiği yöntemler neler?
Ipsos Retail Performance, alışverişçi davranışlarını ve müşteri deneyimini ölçümleyip yönetmek için davranışsal analizler, içgörüler ve temel performans göstergeleri sağlıyor. Ayrıca müşteri sayısını, satış fırsatlarını, dönüşüm oranlarını, personel etkisini, promosyonel aktiviteleri ve mağaza içi düzenlemeleri ölçümleyip kapsamlı teknolojik çözümler sunuyoruz.
- Müşteri davranışlarının dijital analizi nasıl sağlanıyor?
Ipsos Retail Performance bölümünün ‘Müşteri Sayma’ (Shopper Count) teknolojisi, perakendecilere kantitatif yanıtlar veren veri analizi sağlıyor. Çok yüksek derecedeki doğruluk seviyesiyle, mağazaya giren müşteri sayıları ölçülüp raporlanıyor bu da müşteri trafiğinin saatlik, günlük, haftalık veya yıllık olarak akışını gösteren gerçekçi bir resim sunuyor.
Müşteri Katılımı (Shopper Engage) çözümü ise perakendecilere müşterilerin mağaza içerisinde nasıl etkileşime geçtiklerine dair net bir manzara sunuyor. Girişten çıkışa kadar müşterilerin alışveriş yolculuğu doğal süreçte takip edilerek, davranışsal veriler toplanıyor, analiz edilip yorumlanıyor.
- Peki doğallık nasıl sağlanıyor?
Alışverişçi Katılımı teknolojilerinin fark edilmeyen yapısı müşteri deneyimlerinin yönlendirilmemiş olmasını sağlıyor böylelikle de gözlemlenen davranış tamamiyle doğal oluyor.
Tüm bu çözümler perakendecilere müşterilerin mağazalarında nasıl dolaştıkları konusundaki temel sorulara sayısal yanıtlar sunuyor. Toplanan bilgiler bir veritabanına işleniyor. Bu çözümler perakendecilere mağaza düzenlemelerini, vitrinlerini, ürün popülerliklerini ve demirbaşlarını düzenli değerlendirme ve gözden geçirme olanağı sunuyor.

Haberin Devamı

‘Alışveriş kararı yüzde 60-70 oranında mağazada veriliyor’
- Alışveriş kararlarının çoğu ne zaman veriliyor?
Market alışverişlerinde yüzde 60 ile 70 aralığında bir oranla kararlar mağaza içerisinde veriliyor.
Dolayısıyla mağaza içi deneyim, karar vermede büyük önem taşıyor. Ürünü kullanmak, beklentilerle karşılaştırmak gibi mağaza sonrası deneyim de tekrar satın almalar için elbette önem taşıyor. Fakat mağaza içi deneyim yine de temel faktör olarak önümüze çıkıyor. Mağaza içi promosyonlar da satın alma davranışında çok daha önemli bir rol oynuyor.
- Perakendecinin bu durumda nelere dikkat etmesi gerekiyor?
Hem perakendeciler hem de üreticilerin, müşterinin hangi ürünün önünde durup incelediği, hangisini eline alıp baktığı ve sonuç olarak hangi ürünü satın aldığı yönündeki sorulara yanıt araması gerek.

Haberin Devamı

Videolu takip
- Alışverişin şifrelerini çözecek başka yöntemler de var mı?
Mesela Tam Müşteri Katılımı (Shopper Engage Full) araştırma yaklaşımında, müşterinin hareket ve aksiyonlarını takip eden uzaktan video takibi kullanılıyor. Hafif Alışverişçi Katılımı (Shopper Engage Lite) araştırma yaklaşımı ise, mağaza performansı ve müşteri deneyimiyle ilgili olarak kantitatif geri bildirim sağlıyor. Dijital haritalama teknolojisi ve uzman gözlemcilerle müşterinin mağaza içi yolculuğuna dair bilgiler veriyor.

e-mönü ile sipariş hava durumuna göre satış raporu
Konuk ağırlama sektörünün teknoloji üreticisi MICROS-Fidelio’nun Türkiye’deki iş ortağı olan ve sektöre yazılım - donanım çözümleri sunan Protel, düzenlediği basın toplantısında, turizm ve perakende sektöründeki milyar dolarlık altyapı değişikliğini anlattı.
Protel Yönetim Kurulu Başkanı Metin Arghan, “Konuk ağırlama endüstrisine dünyanın tercih ettiği yazılım ve donanım çözümlerini, üzerine Türkiye’de geliştirdiğimiz katma değeri de ekleyip sunuyoruz. Sunduğumuz teknolojik ve sektörel gelişime açık ürünler ile işletmelerin yaşamını kolaylaştırıp verimliliğini artırırken, sektörün de standardını yükseltmek önceliklerimiz arasında” dedi.
Teknolojinin turizmle kesiştiği noktada hizmet veren ve bugün 500’e yakın otele ve 1.500’ün üzerinde restoran, kafe, bar işletmesine hizmet vermeye devam ettiklerini belirten Arghan, bulut ve tablet teknolojisi nedeniyle birçok otel, restoran ve kafenin de altyapısını değiştirme sürecine gireceklerini belirtti.
Bulut teknolojisine geçiş ile birlikte yazar kasa sisteminin de tarihe karışacağından bahseden Metin Arghan, şöyle devam etti:
“Protel, restoran işletmelerini sundukları çözümlerle daha verimli hale getirebiliyor ve müşteri memnuniyetini en üst düzeye çıkarabiliyor. Bu alanda diğer yenilik de tabletlerden sipariş. Menü yerine, tablet üzerinden tüm yemekleri, resimlerini, içeriklerini ve kalori değerlerini görebiliyorsunuz.”

Ortadoğu’ya yatırım
Arghan, “MICROS ile günümüz restoran işletmelerinin artık hava durumuna göre ne kadar satış yapabileceklerinin raporu bile alınabiliyor” dedi.
Arghan, tablet POS sistemleri konusunda 2012 yılı sonlarına doğru Ortadoğu ve balkan ülkelerine yatırım hedefleri olduğunu açıklayarak, bu ülkelerde de pazarın ciddi potansiyele sahip olduğunu belirtti.

Haberin Devamı

Haftanın perakendeci tweet’leri
Taner Uruçoğlu Komşu Fırın
#tekrarçocukolsam daha mutlu olmak için daha çok hata yapardım.

Haberin Devamı

Bahadır Özbek Electro World
Electro World sıcak sulara indi, şimdi de Fethiye’deyiz...

Melis Avalin Aygül Ralph Lauren
Mesele ne kadar sert vurduğun değil, ne kadar sert darbeye dayanıklı olduğun ve devam edip edemeyeceğindir. Rocky

Mustafa Kemal Temel Trendyol
En çok tweet atılan gün cuma. Hayırlı cumalar.

ANNELER GÜNÜ
Rengarenk indirim

NGSTYLE, Anneler Günü’ne özel 4 -13 Mayıs haftası, her 200 TL’lik alışverişe 50 TL indirim fırsatı sunuyor. Fuşya, mandalina turuncusu, bubblegum pembesi, parlak safir mavisi, çimen yeşili gibi sezonun öne çıkan renkleri, NGSTYLE’ın tasarımlarıyla hayat buluyor.

Fatima’nın Eli koleksiyonu
Kadınların vazgeçilmez renkli markası Tantitoni, Anneler Günü için anlamlı bir hediye koleksiyonu hazırladı. Marka, Fatima’nın Eli simgesini tatlı tabağı, çay bardağı, çay fincanı, kahve fincanı ve tepsiden oluşan koleksiyonuna taşıdı.

Haberin Devamı

Babetli kutlama
Twigy, her zevke hitap edecek babetlerle anneler gününü kutluyor. İlkbahar aylarının vazgeçilmezi ve olmazsa olmazı babetler rahatlığının yanı sıra puantiyeli, çiçekli, fiyonklu, dantelli modelleri, bez, rugan ve deri alternatifleriyle sunuluyor.

Zamansız zarafet
İpekyol anneleri mutlu edecek bir koleksiyon hazırladı. Zamansız bir zerafeti anlatan koleksiyon, kıyafetleri sadece taşıyan değil, aynı zamanda onlara hayat veren annelere hitap ediyor. Modern hayatın içinde kendi yolunu çizebilen güçlü anneler, beyazlar içinde daha cool ve dikkat çekici.

Neon renkler
İskandinav markası BoConcept, annelere tasarım hediye ediyor. Markanın Etiler ve Caddebostan mağazalarında ünlü tasarımcı Karim Rashid imzasını taşıyan renkli aksesuarlar sunuluyor. Aksesuarlar, neon renkleri, tavus kuşu mavisi, turuncu tonlarda tasarlanmış.

Çamura bulan, rüzgârı hisset dalgalar seni savursun, korkma!
Bursalı Biesseci tarafından Türkiye’ye getirilen ‘No Fear’ markasının felsefesi tam da başlıkta yazılan gibi...
No Fear Genel Müdürü Murat Unat, 1990 yılında Amerika’da doğan markanın alternatif ve korkuya karşı koyan bir tarza sahip olduğunu söyleyerek, “No Fear, sıradışı grafik tasarımlarıyla ürünlerini dünya sokaklarına yaymış ve müşteri kitlesini evrensel boyuta taşımayı başarmış dinamik bir spor giyim markası” dedi.
No Fear ürünlerinin bir süredir Biesseci A.Ş. tarafından üretildiğini belirten Unat, “Biesseci, 2011 yılında üretim ve satış planlamalarıyla organizasyonlarını revize etti. 2012-2016 yılları arasında hem toptan satışta hem de perakendede Türkiye’deki genç modasının lideri olmayı hedefliyor. Bu amaçla ‘No Fear’ markasıyla perakende sektörüne giriş yaptık. Bu markanın tercih edilmesindeki en önemli nedenlerden birisi kendi koleksiyonumuzu üretecek olmamız” diye konuştu.
Murat Unat, koleksiyonlarında, cesurca tasarlanmış grafiklerle özgür ve rahat giyime odaklanmış ürünlerin yer aldığını ifade ederek, “Ürünlerimiz kendini sokak modası tarzına adamış genç, yaratıcı tasarım ekibi tarafından kurgulanarak üretiliyor” dedi.

300 noktada satış
Şu anda 12 mağazaya ulaştıklarını kaydeden Unat, ayrıca www. nofearshop.com online alışveriş sitesinden de satış yaptıklarını belirtti.
Bunun yanı sıra No Fear ürünlerinin 300 noktada satıldığını söyleyen Unat, iki yıl içinde 25 mağazaya ulaşmayı hedeflediklerini dile getirdi.
Unat, “Açılacak olan yeni mağazalar için lokasyonları İstanbul başta olmak üzere, Antalya ve Ankara olarak planladık” dedi.

Korkusuz bebekler geliyor
Kısa süre içinde koleksiyonlarına bebek ürünlerini de ekleyeceklerini söyleyen Murat Unat, şu bilgileri verdi: “Çok yakında, bebeklere özel ürünler hazırlayacağız. Bu amaçla Çinpa firması ile bir anlaşmaya imza attık. 0-36 ay arasındaki bebekler için, tulumlar, pijamalar, boxerlar ve çoraplar üreteceğiz. Bunun yanı sıra biberon ve emzikler de tasarlayacağız. Bebek koleksiyonumuz yakın bir zamanda tüm mağazalarımızda satışa sunulacak.”

KİM TOSKANA’DA YERİNİ ALDI
Kim Market, Toskana Vadisi projesinde yer aldı. Toskana ile birlikte şube sayılarını 60’a çıkardıklarını söyleyen Genel Müdür Hamit Akçay, “Her gelir grubuna hitap ederek ulusal bir marka olma yolunda emin adımlarla ilerliyoruz. Kim Market sektördeki rakiplerinden yerli ve ithal ürün çeşitliliği, kalite ve fiyat avantajlarıyla hep bir adım ötede olacak” dedi. Toskana Çarşı projesinin işletmeciliğini ünlü organizatör Ahmet San yapıyor.

ADORE’NİN ÜÇÜNCÜ ADRESİ ANKARA OLDU
Adore Oyuncak, Ankara Kentpark AVM’de oyuncak tutkunlarıyla buluşuyor. Adore Oyuncak’ın Lego ürünlerinin yanı sıra Ben 10, Harumika, Sylvanian Families, Revell, Ravensburger gibi markalı oyuncakların satışa sunulacağı mağazada çocuklar için oyun alanları da yer alıyor.
Uzun süreden beri Ankara’da doğru lokasyonda mağaza açmak istediklerini belirten Adore Oyuncak Genel Müdürü Esin Yürür, “Müşterilerimiz İstanbul’daki mağazalarımıza alışverişe gelip, Ankara’da da mağaza açmamızı istiyorlardı. Biz de yeni mağazamızı Kentpark AVM’de açıyoruz” dedi.

‘YILDA 800 BİN DERİ CEKET İTHAL EDİYORUZ’
2011 yılında Türkiye’ye 800 bin adet deri mont ithal edildiğini söyleyen Türkiye Deri Konfeksiyoncuları Derneği (TDKD) Başkanı Mehmet Ali Dinç, “Türkiye’de yaşayanlar Türk derisinin ne kadar kaliteli olduğunu bilmiyor. 800 bin adet deri mont, 10 bin kişinin istihdamı, ekonomik krizle birlikte 2008 yılında kapanan en az 300 firmanın tekrar işe başlaması demek” dedi. Dinç, 250 bin civarında kişiye istihdam sağlayan Türkiye deri sektörünün, milyarlarca dolarlık yatırımı olduğunu dile getirdi.

MİNİ BOYLU OJE ÇIKTI
Flormar, mini boy oje üretti. Flormar Pretty Oje adıyla piyasaya sunduğu yeni koleksiyon, uzun süre kalıcılık özelliğine sahip. İlginç şişe dizaynı ve mini boyuyla taşıma kolaylığı sunan Pretty oje serisi, tatilde, işte, her daim kadın tüketicilerin yanında olacak.
Şirket yetkilileri, “Yeni patenti alınmış çift kaplamalı formülü ile çok rahat bir kullanım sunuyor. Pretty Oje aynı zamanda, yoğun kremsi ve incimsi yapıya sahip.