Ekonomi National Geographic mağazaları geliyor

National Geographic mağazaları geliyor

03.06.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:

Daha çok dergi ve televizyon kanalıyla tanınan National Geographic, Türkiye pazarına şimdi de mağazayla girmeye hazırlanıyor. Zorlu Center’da açılacağı ifade edilen mağaza tıpkı yayınları gibi tüketici için bir keşif alanı

National Geographic mağazaları geliyor

Geçtiğimiz günlerde dünyanın en saygın gazetelerinden biri olarak kabul edilen Financial Times, ‘en yaşanılır şehirler’ isimli bir liste oluşturmuştu. Ve İstanbul o listede Londra, New York, Paris ve Roma gibi kentleri geride bırakarak birinci sıraya yerleşti. Dünyanın İstanbul’a yönelik giderek artan bu ilgisini, pek çok alanda görmek mümkün. Tıpkı dünyaca ünlü markaların birbirleriyle yarışırcasına kentin niş caddelerinde ve alışveriş merkezi projelerinde mağaza açmaya başlamaları gibi...
Markaların İstanbul’a yatırım trendinin en son örneklerinden biri de National Geographic Store oldu. Dünyanın prestijli markalarından biri olarak kabul edilen bu ismin mağaza açacağı söylenen yer ise yapımına Zincirlikuyu’da devam edilen Zorlu Center.
National Geographic, daha çok uluslararası dergisi ve televizyon kanalıyla biliniyor. 33 coğrafya tutkunu arkadaşın bir araya gelerek 13 Ocak 1888’de temelini Washington’da attığı National Geographic Cemiyeti’nin bugün çeşitli dillerde yayınladığı dergisinin ve kanalının gördüğü ilgi, bu ismin farklı alanlarda markalaşmasına neden olmuş.

İspanyol mutfağı
İşte National Geographic Store bunlardan birisi. İspanyol Worldwide Retail Store adlı holdingin bünyesindeki bu mağaza zinciri tıpkı dergisi ve kanalı gibi bir keşif alanı. İçinde dergi okunduğunda sahip olmak için özenilen ürünlerin pek çoğunu bulmak mümkün. Macera-doğa-keşif materyalleri, kitaplar, DVD’ler, dergiler, kitaplar, çocuk bölümü ve daha pek çok şey...
Worldwide Retail Store, bu keşif dolu maceraya bir de İspanya’dan tat katmış. Mağazaların içine ülke mutfağından esinlenilerek hazırlanmış mönüye sahip bir kafe kurmayı ihmal etmemiş.
Dergisi kadar yaygın olmayı hedefleyen National Geographic Store’un dünyada bulunduğu noktalar Londra, Madrid, Malaga, Kuala Lumpur ve Singapur’dan oluşuyor. Andorra ve Palma De Mallorca’da mağaza açmaya hazırlanan firma, şimdilerde İstanbul’daki Zorlu Center için görüşmeler yapıyor.

Singapur’daki mağazada iklimlendirme var
Henüz İstanbul’daki mağazanın nasıl tasarlanacağı hakkında net bir bilgi yok. Ancak, Singapur’da yer alan National Geographic Store, bunun için ön bir fikir veriyor. Mağaza ve sergi alanlarından oluşan National Geographic Store’da ürün özelliklerinin denenebilmesi için deneyim odaları olarak nitelendirilebilecek bölümler var. Bunlardan birisi de iklim kontrol odası.



National Geographic mağazaları geliyor

‘İsteyene 74 beden kıyafet bile üretiyoruz’
Türkiye’deki büyük beden sektörüne yeni bir marka daha geldi. Hızla büyüyen sektördeki potansiyeli farkeden Şamiloğulları Tekstil,

‘Zenbi’ markasıyla mağazalaşacak.
Marka çalışmalarına 2008 yılında başladıklarını söyleyen Şamiloğulları Tekstil’in sahibi İsmail Deniz, Zenbi’nin Farsça, güzel kadın anlamına geldiğini belirtti. Öncelikli olarak koleksiyonlarını Boyner, YKM, Huzur, Atalar gibi mağazalarda satışa sunduklarını kaydeden Deniz, “Bunun yanı sıra 2009 yılında İstanbul Pendik’te bir mağaza açtık. Piyasaya ilk girdiğimiz yıl 15 bin parça sattık. Geçen kış sezonunda ise 90 bin. Şuanda da ise 100 bin adetlik satışa ulaştık” dedi.

‘Cerrahlar, avukatlar var’
Mağazalaşma konusunda temkinli gitmek istediklerini ifade eden Deniz, “Hedef mağaza sayımız 25-30” diye konuştu.
Şamiloğulları Tekstil olarak uzun yıllar yabancı markalara fason üretim yaptıklarını belirten Deniz, firmayla ilgili şu bilgileri verdi: “Şu anda 90 bin adetlik üretimimiz var. Toplam ciromuz şu anda 12 milyon euro. Zenbi’nin cirosu ise 2.5 milyon euro civarında.”
Deniz ayrıca, Zenbi’nin müşterileri arasında cerrahlar, avukatlar, öğretmenler ve banka müdürlerinin bulunduğuna dikkat çekti.

‘Üç günde 1163 ürün sattık’
Sanal ticaretin yükselen bir trend olduğunu söyleyen İsmail Deniz, özellikle büyük bedende psikolojik bir motivasyonu olduğunu da belirtti. eniz, “Çünkü müşterilerimiz bize, bazı mağazalardan içeri girer girmez ‘size göre ürünümüz yok’ diye bir tepki aldıklarını söylüyorlar. Böylece sanal ticaret onlara rahat bir alışveriş imkanı tanıyor” dedi.
Alışveriş sitelerinde yapılmış büyük beden kampanyalarının içinde rekor kırdıklarını anlatan Deniz, “İlk olarak günde 1 tane satarız diye başladık ama 135 tane sattık.
En son Alamarka’da bir kampanya yaptık ve üç günde 1163 tane ürün sattık. Site yönetimi böyle bir rekor beklemediklerini söyledi bize” diye konuştu. Deniz, şöyle devam etti: “Büyük beden ürün mutlak ve mutlak likralı olmak zorunda. Likralı olmayan hiçbir malı kullanmazsın. Likrasız olan bir ürünü 50 bedene kadar üretebilirsin., Ama likralı bir malı 74 bedene kadar üretebilirsin. Mesela biz isteyene 74 beden kıyafet üretebiliriz. Biz 74 bedeni para kazanmaktan ziyade o müşterinin mutluluğunu görmek için yaparız.”

Haberin Devamı



National Geographic mağazaları geliyor

Nart, denimle dünyaya ‘kur’ yapacak
Nart Grup bünyesinde faaliyet gösteren Woo İstanbul, 5 yıllık dönemde 50 mağaza hedefliyor.
Woo İstanbul Genel Müdürü İbrahim Arıt, uzun yıllar ihracat ağırlıklı olarak denim üretimi yapan Nart Jeans’in 20 yıllık bir bilgi birikiminin olduğunu söyleyerek, “Bu birikimi bir katma değer üretecek şekilde iç pazar için kullanmaya karar verdik. Böylece Woo İstanbul markası ortaya çıktı” dedi.
Woo İstanbul’un bir gençlik markası olduğunu belirten Arıt, “17 - 25 yaş arasında genç grubu hedefliyoruz” diye konuştu.
Hedeflerinin perakendede büyümek olduğunu kaydeden Arıt, şöyle devam etti: “Ürün yelpazemizde denim grubuyla uyumlu üst grup yani t-shirt’ler, gömlekler, sweatshirtler, trikolar, montlar ve kabanlar var. Satış kanalı olarak YKM mağazalarının içinde 30 metrekarelik shop in shop konseptimizi faaliyete geçirdik. Şu anda 40 şehirde 120 noktada satış yapıyoruz. “

‘İstanbul’dan güç alsın’
İbrahim Arıt markaya Woo İstanbul adını neden verdikleri konusunda şunları söyledi:
“İsim üzerinde epey düşündük. Ve hepimiz için çok önemli olan bir değerden yola çıkmaya karar verdik. Bu değer İstanbul’du. Markamız İstanbul’u içinde taşıyan, İstanbul’dan güç alan bir marka olsun istedik. Bu fikrin üzerinde düşünürken, İstanbul’un bir anlamda güzelliğiyle dünyaya kur yaptığını farkettik. Woo İngilizce kur yapmak demek. Böylece Woo ile İstanbul’u marka adında birleştirdik. Amacımız global bir konsept yaratmak ve tabelalarımızın dünyanın dört bir yanında yer almasını sağlamak.”

Haberin Devamı

Beş yılda 50 mağaza açma hedefi var
Bu yıl içinde iki mağaza daha açma hedeflerinin bulunduğunu söyleyen İbrahim Arıt, “İlk başladığımız sezondan bu yana minimum yüzde 30 büyüdük. Bu markaya 5 milyon dolarlık yatırım yaptık. Büyüme sürdükçe yatırım devam edecek” dedi.
İlk mağazalarını Airport AVM’de açtıklarını belirten Arıt, şu bilgileri verdi: “Bu mağaza 320 metrekare büyüklüğündeki ilk mağazamız. Perakendeyle ilgili yapmak istediklerimizi ortaya koymak için bir showcase mağazası olarak konumladık. O amaçla böyle büyük bir mağaza açtık. Normalde mağazalarımız 200-250 metrekare olacak. Bizim 5 yıllık dönemde 50 mağaza açma hedefimiz var. Bunların bir kısmı franchise olacak.”


GÜZELLİK NOKTASI
61 kozmetikçi firmadan Dubai Fuarı çıkarması
Ortadoğu’nun en büyük kozmetik fuarı olan Dubai Beautyworld Middle East Gulf Beauty Fuarı’na Türkiye’den 61 kozmetik markası katıldı. İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamülleri İhracatçıları Birliği Başkanı Murat Akyüz, kozmetik sektörü için Ortadoğu ve Kuzey Afrika ülkelerinin hedef ihracat pazarları olduğunu söyledi.

Haberin Devamı

TASARIM DÜNYASI
İndirim günleri

Beşiktaş belediyesinin her yaz gerçekleştirdiği Bebek Şenliği etkinliği kapsamı boyunca Zeynep Tosun ürünleri yüzde 70’e varan indirimlerle satışa sunuluyor. Zeynep Tosun’un tasarımları Beymen Blender, Building, Me & Designers (Ankara) mağazalarında yer alıyor.

El konseptli t-shirtler
Öte yandan aynı etkinlik kapsamında Zeynep Erdoğan tasarımları da yüzde 30’a varan indirimlerle sunuluyor. Zeynep Erdoğan’ın etkinlik kapsamında satışa sunulacak tasarımları arasında, ipek bol paça yüksel bel pantolonlar, el konseptli t-shirtler bulunuyor.

Haberin Devamı


AÇILIŞLAR
Deichmann, 50 mağazaya ulaştı
Ayakkabı zinciri Deichmann, Antalya’daki TerraCity Alışveriş Merkezi’nde düzenlenen tören Türkiye’deki 50. mağazasını açtı.
Deichmann’ın Türkiye Genel Müdürü Atilla Özkul, “2006 yılında girdiğimiz Türkiye pazarında bu yıl 7 milyon euro yatırım yaparak 63 mağazaya ulaşacağız. Bu Türkiye pazarına ne kadar güvendiğimizin bir göstergesi. 10 yıl için hedefimiz ise 200 Deichmann mağazasına ulaşmak” dedi.

Boyner’in Şanlıurfa mağazası açılıyor
Şanlıurfa’daki ilk Boyner Mağazası, Urfacity Alışveriş Merkezi’nde açılıyor. Boyner, Urfacity Mağazası’yla Türkiye çapında 35. çok kategorili mağazasına ulaştı. Firma, İstanbul, İzmir, Ankara, Adana, Bursa, Antalya, Mersin, Diyarbakır, Denizli, Konya, gibi toplam 25 ilde 35 Boyner mağazasıyla hizmet veriyor.



Istakozlu deniz yıldızlı sahiller
Kyo My Friend 2011 yaz sezonuna Mix&Match konseptiyle başlıyor. Bu konsept ayrı renklerde birbirleriyle uyumlu alt ve üstlerle kişiye özel tarzda bikini yaratma imkânı sunuyor. 2011 yaz sezonu bikinilerinde renk ve desenlerin yanı sıra aksesuarlara da önem verilmiş. Kalp, ıstakoz, deniz yıldızı şeklindeki tokalar gibi çeşitli eğlenceli aksesuarlarla süslenmiş bikiniler bu yaz plajlarda boy gösterecek.

Haberin Devamı



Swarovski taşlı alyans modası
Türkiye çapında 2 bini aşkın noktada mücevher satışı gerçekleştiren Jival, yeni alyans koleksiyonunda altın ile swarovski taşı beraber sunuyor. Koleksiyonda lazer tekniğinin yanı sıra el işçiliği de yoğun olarak kullanılmış.



DiaSA’dan market markalı ürün tadımı
1999 yılından bu yana Türkiye’de faaliyet gösteren DiaSA , ‘market markalı’ ürünleriyle 360 mağazasında birden tadım aktivitelerine başlıyor. Konu ile ilgili bilgiler veren DiaSA Genel Müdürü Fernando Gonzalez Somoza “Uygulama ile DIA markalı ürün geliştirme sürecine müşterileri daha aktif şekilde dahil etmeyi planlıyoruz. Tüketicilerin düşünceleri ve memnuniyeti bizim için önemli” dedi.