Ekonomi Orta ölçekli şirketlerin de risk yönetimine ihtiyacı var

Orta ölçekli şirketlerin de risk yönetimine ihtiyacı var

22.07.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:

AON Türkiye CEO’su Nejat Tolunay, büyüme sürecindeki şirketlerin risk yönetimi konusunda daha çok desteğe ihtiyaç duyduklarını söyledi. Tolunay, “Bu şirketler karşılaşacakları rizikoları bilmedikleri için desteklenmeli” dedi

Orta ölçekli şirketlerin de risk yönetimine ihtiyacı var

Ülkemizde gelişmekte olan bir iş alanı haline gelen risk yönetimiyle ilgili bilgi veren AON Türkiye Ülke Yöneticisi ve CEO’su Nejat Tolunay, çok uluslu dev şirketlerin yanı sıra büyümekte olan şirketlerin de artık risk yönetimi konusunda danışmanlık hizmeti ihtiyacı duyduklarını söyledi.
AON’un, dünya çapında bir sigorta brokeri olarak önde gelen firmaların yanı sıra Türkiye’de ve yurtdışında, gittikçe daha geniş bir alana yayılmayı hedeflediğini belirten Tolunay, şunları söyledi:
“Yeni firmalar büyüme potansiyeli taşıyor ve risk yönetimi konusunda daha çok desteğe ihtiyaç duyuyor. Çünkü alışık olmadıkları büyüklüklere gelip yeni pazarlara yönleniyorlar. Ama yeni olana ayak uydururken karşılaşacakları rizikoları bilmiyorlar ve desteğe daha çok ihtiyaçları oluyor. Riskleri algılama ve yönetme imkanları daha sınırlı olduğu için AON olarak Türkiye’de en büyük 100 kurumun 25’iyle çalışsak da gittikçe daha orta ölçekli, büyümekte olan firmalara da hitap etmeye başlıyoruz. Asıl hedef kitlemiz olan büyük kurumların yanı sıra yeni büyümekte olan firmalar da bizim hizmetimize ihtiyaç duymaya başladı.”

İşler arttıkça riskler de artıyor
AON’un bir risk yönetim danışmanı olarak tanımlanabileceğini ifade eden Tolunay, risk kavramını çok geniş anlamda kullandıklarının altını çizerek, şöyle konuştu:
“Sorumluluk riskleri, doğal riskler, yangın riski, operasyonel riskler, karşılıklı çalıştığınız şirketlerden doğan riskler ve çalışanlardan kaynaklanan riskleri iyi yönetemezseniz sonuçta ya para ya para ya da itibar kaybediyorsunuz. Bu risklerin yönetilmesi konusunda danışmanlık yapıyoruz. Müşterilerimizin büyüklüğü arttıkça, risklerin yönetilmesi konusunda kullanabilecekleri metotlar da çeşitleniyor. Sigorta yapmadan da yönetilebilecek, sigorta yapılması pek mümkün olmayan risklerin yönetiminde de hizmet veriyoruz.”
AON’un öncelikle riski tanımladığını, bu risk gerçekleşirse bunun şirkete nasıl zarar vereceğini araştırdıklarını belirten Tolunay, şunları söyledi:
“Risk önceliği ile ilgili müşterimize analiz çalışması sunuyoruz. Bunların bir kısmı sigortalanması daha uygun riskler oluyor. Bunları sigorta brokerliği kısmında yönetiyoruz. Sigortalanamayacak riskler için de baştan önleyici ve azaltıcı önerilerde bulunuyoruz.”

İnsan kaynağı için de danışmanlık
İnsan kaynakları riskini yönetme konusunda AON’un vereceği danışmanlık hizmetinin önemine de dikkat çeken Tolunay, dünyada AON - Hewitt birleşmesinin çok önemli bir gelişme olduğunu belirterek, “Hewitt bile birleşmenin Türkiye'ye İK alanında da bir dinamizm getireceğini vurguladı” dedi. AON Hewitt’in kurumların karşı karşıya kaldıkları en karmaşık insan sorunlarını çözmek için ulaşabileceği kaynak, deneyim ve global erişim fırsatları sayesinde insan sermayesi, danışmanlık ve dış kaynak kullanımında önemli bir yere sahip olduğunu hatırlatan Tolunay, “Bazı sektörlerde insan kaynağı çok büyük bir risktir ve biz o insan kaynağını korumak, firmayla olan aidiyet duygusunu arttırmak, rakibe gitmesini engellemek gibi konularda danışmanlık hizmetlerimizi artıracağız” dedi.

Haberin Devamı

Mapfre Genel, bilgi işlemde en yeni teknolojiye geçti
Mapfre Genel Sigorta Genel Müdürü Serdar Gül, şirket olarak hiçbir zaman sadece rakamsal hedefler peşinde olmadıklarını ve son iki yılda planladıkları altyapı projeleri konusunda çok başarılı sonuçlar aldıklarını belirtti.
Bilgi işlem altyapısını, hem software hem de hardware olarak çok yüksek teknolojiye dönüştürdüklerini belirten Gül, “Software açısından çok zor bir dönüşüm oldu; Latin Amerika ve İspanya’ya göre hazırlanmış bir projenin, en basitinden Türkçeleştirilmesi gibi bir zorluk vardı. Ayrıca bizde piyasa dinamikleri o ülkelere göre çok farklı. Avrupa ülkelerinde tahsilat problemi gibi bir olgu yokken, bizde programın en zor ve en önemli parçası” diye konuştu.
Yabancı yazılımcıların bunu anlamakta bile güçlük çektiklerini dile getiren Gül, “Bizdeki sigorta programlarındaki esneklik yüzdesi herhalde sigortacılıkta gelişmiş hiçbir Avrupa ülkesinde yoktur. Bu esnekliği yeni sistemde sağlamak çok zor oldu. Fakat bunların çoğunu başardık. Mayıs sonu itibariyle tüm acentelerimiz ve personelimiz bu programı kullanır hale geldi” dedi.

‘Güncelleştirmek kolay’
“Aslında bu program bir başlangıç. Bu programın bizim için en büyük avantajı çok yeni teknoloji ile yapılmış olması” diyen Gül şöyle devam etti: “Yeni teknoloji şöyle bir avantaj getirdi. Piyasa gelişmelerine göre programı güncelleştirmek, iyileştirmek daha kolay. Bundan sonra bu programa dayandırdığımız çok önemli projelerimiz var. Müşteri ve acente ilişkileri yönetimi, kampanyaların yönetimi, yönetim bilgi sistemlerimizin geliştirilmesi, mobil uygulamalar, call center uygulamaları, hasar yönetimindeki süreçlerin hem hız hem de kalite yönünden iyileştirilmesi gibi bundan sonra gerçekleştireceğimiz projeler var.”

Haberin Devamı

ING Emeklilik müşterilerinin ‘bireysel’ sorularını dinliyor
ING Emeklilik CEO’su Jetse de Vries, Bireysel Emeklilik Sistemi’ne katılımın her geçen gün arttığını, ancak bir kısım katılımcının da sözleşme süresi dolmadan sistemden ayrıldığını kaydetti. Sistemden erken ayrılmaların nedenlerini değerlendiren Jetse de Vries, “Sisteme girerken katılımcıların yeterince bilgi sahibi olmadıklarını veya daha sonrasında emeklilik hesaplarını, birikimlerini ve seçtikleri fonların performansını çok iyi takip etmediklerini görüyoruz” dedi.
ING Emeklilik’in Bireysel Emeklilik Sistemi’nde süreklilik sağlanması amacıyla almayı düşündüğü önlemlerden bahseden Jetse de Vries, şöyle konuştu:
“Katılımcılarımızı geleceğe yönelik bir yatırım aracı olan Bireysel Emeklilik Sistemi hakkında daha düzenli ve kişisel olarak bilgilendirmek. Uzun süredir kullanmakta olduğumuz müşteri memnuniyeti ölçme metodolojimiz olan Net Tavsiye Skoru (NPS) programı bu konuda en etkili kılavuzumuz. NPS ile her bir katılımcımıza sözleşme sonlandırma aşamasında birtakım sorular yöneltiyoruz. Anketimize verilen yanıtlar çerçevesinde katılımcımızla anında iletişime geçiyor ve kurum olarak ihtiyaçlarına çözüm üretmeye çalışıyoruz. Fonlarını yeterince iyi takip edemeyen ya da yanlış bilgiler neticesinde çıkışa yönelen, ya da başka memnuniyetsizlikler sonucu ayrılmak isteyen katılımcılarımızı önceden tespit etmiş oluyoruz.”

Haberin Devamı

Axa Sigorta riskler dünyasının kapılarını açıyor
Axa Sigorta, bireysel risklere dair bir rehber niteliğindeki risk sitesini internet kullanıcılarının hizmetine açtı. Riskin hayatın her alanında sürekli bizimle olan bir kavram olduğunun altını çizen Axa Sigorta, şu bilgilendirmeyi yaptı:
“Bizim bu site ile hedefimiz, bireylerin gündelik yaşamda sıkça karşılaştığı risklere ilişkin farkındalık yaratmak, bu riskler ve yol açtıkları sonuçlarla başa çıkabilme konusunda kişilere yol gösterebilmektir.” “Riskler dünyası” sloganı ile kullanıma açılan sitede, bireylerin en çok önem verdiği konular olan kendilerinin ve sevdiklerinin sağlığı, evi ve aracı ile ilgili karşılaşabileceği riskler, faydalı bilgiler ve videolar yer alıyor. Sitede seyahate çıkarken ve spor yaparken bilinmesi ve dikkat edilmesi gerekenler gibi içeriklere de ulaşmak mümkün. Ayrıca “risklerimi hesapla” bölümünden risk seviyesi de hesaplanabiliyor. Sitenin adresi: http://risk.axasigorta.com.tr

Haberin Devamı

HDI Sigorta’da görev değişimi
2009 yılından bu yana HDI Sigorta Genel Müdürlüğü görevini üstlenen Enis Talaşman, HDI International grubunun Türkiye faaliyetlerini yürüten HDI Sigorta’nın Yönetim Kurulu Başkan Yardımcılığı görevini üstlendi. Enis Talaşman yeni sorumluluk ve görevini üstlenirken genel müdürlük görevini ise hali hazırda Talanx International’ın Türkiye Sorumlusu ve HDI Sigorta Yönetim Kurulu Üyesi olarak görev yapan Orhan Arıkçı’ya devretti. Talaşman’ın yeni görevi şirketi makro düzeyde yönetmek olacak. Talaşman, şirketi geleceğe taşıyacak ekibi de oluşturacak. Arıkçı da hedefleri gerçekleştirmekte hiçbir endişe duymadıklarını ve yeni yönetim yapısının hedefleri büyüteceğini iletti.

Haberin Devamı

Anadolu Sigorta’ya yeni bölge binası
1979 yılından bu yana Bursa’da faaliyet gösteren Anadolu Sigorta Marmara Bölge Müdürlüğü yeni hizmet binasına kavuştu. 800 metrekarelik çalışma alanına sahip modern hizmet binası, Anadolu Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı Caner Çimenbiçer ve Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mustafa Su’nun da katıldığı törenle hizmete açıldı. Törende konuşan Mustafa Su, 39 yıl önce iki kişiyle hizmet vermeye başlayan Bölge Müdürlüğü’nün bugün yaklaşık 50 kişilik uzman kadrosuyla faaliyetlerini sürdürdüğünü hatırlattı. Su, “Son yıllarda giderek büyüyen Bursa’daki iş potansiyeline bizler de Anadolu Sigorta olarak gereken teminatları verebilecek insan kaynağına ve alt yapıya sahibiz” dedi.