Ekonomi Panasonic 460 milyon $’a Viko’yu Japon yaptı

Panasonic 460 milyon $’a Viko’yu Japon yaptı

01.11.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

Türkiye’de elektrik anahtarı ve prizi üretiminde sektör lideri olan Viko ‘Japon’ oldu. Japon elektronik devi Panasonic 460 milyon dolara Viko’nun çoğunluk hissesini satın aldığını açıkladı

Panasonic 460 milyon $’a Viko’yu Japon yaptı

Panasonic’in Türkiye’nin büyüme potansiyeli ve stratejik konumundan yararlanarak Rusya, Orta Asya, Ortadoğu, Afrika ve Avrupa pazarlarındaki konumunu güçlendirmeyi amaçladığı belirtildi.
1966 yılında Viktor Kohen tarafından kurulan Viko, 1980’de Cahit Durmaz ve Ali Dağbaşı tarafından satın alındı. İki ortak, yönetim kurulu başkanlığını dönüşümlü paylaşıyordu. İstanbul Sancaktepe’de 60 bin metrekare kapalı alanda üretim yapan Viko satışlarının yüzde 45’ini 70 ülkeye ihraç ediyor. Viko’nun patronları süreç içinde ikinci kuşak Selim Dağbaşı ve Zafer Durmaz’ı da yönetime dahil etti.

‘Kültür uyumu da var’
Cahit Durmaz ve Ali Dağbaşı ortaklık imzası sonrası yaptıkları açıklamada, 2023 yılında sektörde dünyadaki ilk 10 markadan biri olmak istediklerini belirterek, şunları kaydetti:
“Her geçen yıl küresel rekabetin arttığı ve konsolidasyonların hızlandığı günümüz dünyasında böylesine iddialı hedeflere ulaşmanın dünya liderleriyle güç birliği oluşturmaktan geçtiği inancıyla bu yıl içerisinde stratejik ortaklık girişimlerimizi başlattık. Panasonic ile ortaklık görüşmelerimiz esnasında her iki kuruluşun kültürleri, ürün yelpazeleri ve gelecek stratejileri dikkate alındığında ideal bir uyumun varlığını gördük. Asya kıtasının anahtar priz sektör lideri de olan Panasonic ile ortaklığımızın vizyonumuzu gerçekleştirme yolunda çok önemli bir atılım olacak.”

Haberin Devamı

Yeni üs Türkiye
Panasonic Eco Solutions Başkanı Tamio Yoshioka, “Viko ile ortaklığımız Panasonic için stratejik öneme sahip. Panasonic, Türkiye’yi bir üs olarak kullanarak Viko’nun güçlü marka bilinirliği, yaygın satış kanalları ve Avrupa tipi anahtar - priz üretimindeki ileri teknolojileri gibi güçlü yönetim kaynakları sayesinde sadece Türkiye’de değil, Ortadoğu, BDT, Avrupa ve Afrika pazarlarında da büyümeyi hedeflemekte” dedi.