Ekonomi Pepsi krizin bittiğini ilan etti!

Pepsi krizin bittiğini ilan etti!

10.06.2009 - 01:49 | Son Güncellenme:

Satışlarının arttığını belirten Pepsi Pazarlama Başkan Yardımcısı Erdem, “Kriz bizim için bitmiştir” dedi

Pepsi krizin bittiğini ilan etti

Pepsi Pazarlama Başkan Yardımcısı Deniz Aktürk Erdem, “Kriz bizim için bitmiştir. Mayıs, haziran ayındaki satışlarımızdan olumlu sonuçlar aldık. Krizin bittiğini ilan ediyoruz” dedi.
Krizin etkilerini en çok ocak ayında hissettiklerini belirten Erdem şöyle konuştu:
 “Ancak bu süreçte tüketicinin değil, perakendecinin frene bastığını gördük. Dolayısıyla tüketicinin, tüketimi kesmesinden çok bahsedemeyiz, 2001 krizindeki kadar durağan bir ortam olmadı.”
2008 yılını içecek sektörü olarak olumlu kapattıklarını anlatan Deniz Aktürk Erdem şunları söyledi:
“2008’in ilk yarısı, 2008’in ikinci yarısına göre çok daha parlaktı. Krizde evde tüketim arttı. Evde ekonomik büyük boy içecekler, dışarıda ise küçük boy ürünler tüketilmeye başlandı.”

Annenin rolü arttı
İçecek sektöründe son 15 yılda çok şey değiştiğini belirten Kentpark Genel Müdürü Mehmet Erdem şöyle devam etti:
“Evlere çok fazla kola girmiyordu. Girenler de küçük boydu. Daha çok gençler alıyordu. Şimdi kola tüketimi, aile tüketimi haline geldi. Bu süreç içinde annenin satın almadaki rolü giderek arttı. Hem gençliğe hem de gençlikle anneye giden bir yol var. Satın almada karar mekanizmasında etkin olması nedeniyle, anneye ve ev kadınını çok daha gündemde tutmaya karar verdik.”

Haberin Devamı

‘Hadise’nin ışığını gördük, memnunuz’
Yedigün’ün reklam yüzü olan Hadise’den çok memnun olduklarını belirten Erdem, “Biz Hadise’deki ışığı Eurovision’dan önce keşfettik. Hadise çok doğru bir yüzdü. Yedigün’ün Bodrum Mandalinası ürününü tanıtmak adına Hadise ile beraber çalıştık” dedi.

Pepsi krizin bittiğini ilan etti

Seda Sayan’lı kampanyaya 1.8 milyon kişi katıldı
Seda Sayanlı promosyon kampanyalarının kısa bir süre önce başladığını söyleyen Deniz Ertürk Erdem, “Kampanya başlayalı 22 gün oldu. Günde 212 bin insan bu kampanyaya katılıyor. 22 günde toplam 1 milyon 780 bin katılım var” dedi.
Pepsi olarak ezber bozan bir marka olmak istediklerini belirten Erdem şunları söyledi:
“Kampanya ile ilgili olarak Pepsi Avrupa Başkanı’ndan yazılı bir tebrik aldık. Tüketiciye giden değer adına şu ana kadar ki en ses getiren kampanya oldu. Her gün bir kişiye 10 bin, on kişiye de 1000 TL ödül veriyoruz. Şifreyi gönderdiğiniz anda 10 kontör de hediye. Bu hakikaten çok muazzam bir para. 75 günde 1.5 milyon TL vereceğiz. Yaptığımız araştırmaya göre, Türk halkının en güvenilir bulduğu kişilerden birisi Seda Sayan. İnsanlarda şu anda güvensizlik ve gelecek kaygısı var. Biz de tüketicinin önüne güvendiği bir ismi çıkarttık.”