Ekonomi Perakende diyete girdi

Perakende diyete girdi

09.12.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:

Perakendede ‘sağlıklı yaşam ve diyet’ rüzgarı esiyor. Sektörün önde gelen üç ismi Mehmet Nane, Vahap Küçük ve Hüseyin Doğan’ın, Doğuş Grubu’nun İstanbul Ulus’ta açtığı D-Life Sağlıklı Yaşam Merkezi’ne gitmesi yeni bir trend başlatırken, Abdullah Kiğılı ve Avi Alkaş’ı da harekete geçirdi

Perakende diyete girdi

Perakende sektörünün gündeminde 2012 stratejileri kadar ‘diyet ve sağlıklı yaşam’ da konuşuluyor. Doğuş Grubu’nun İstanbul Ulus’ta açtığı D-Life Sağlıklı Yaşam Merkezi’ni tercih eden perakendeciler artık dengeli beslenmeyi yaşam biçimi haline getirmeye başladı.
Ulus’taki bu merkeze giderek detoks uygulayan Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Başkanı Mehmet Nane, bir haftada 5.5 kilo vermiş.
Öyle ki Nane’nin yeni görünümü ve ‘fit’ hali önceki gün düzenlenen AMPD zirvesindeki katılımcılar arasında hayli konuşuldu.
Bu arada LC Waikiki markasıyla öne çıkan Tema Mağazacılık Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük ve Gürmen Group Yönetim Kurulu Üyesi Hüseyin Doğan’ın da D-Life’ı tercih ettiği yine konuşulanlar arasındaydı...
Anlatılanlara göre D-Life’a giden perakendeciler 1 haftalık detoks programı uygulamış. Bu program sadece meyve ve sebze suyundan oluşan bir sıvı diyeti. 1 haftayı takip eden dönemde de yine diyetisyen kontrolünde dengeli beslenme programına başlamışlar. Artık onlar için detoks yok ama bundan sonra da dengeli beslenmeye dikkat etmeleri gerekiyormuş.

Doğuş’un yatırımı
Perakendecilerin yeni uğrak yeri olan D-Life, Ulus’ta 2 bin metrekarelik bir alan üzerinde kurulu. Mekan kendisini bedensel, ruhsal olarak yenilenmek, sağlıklı beslenmeyi hayat tarzı haline getirmek isteyenlerin yeni adresi olarak tanımlıyor.
Bu merkezde müşterilerin bireysel farklılıklarına göre hazırlanan özel programlar sunuluyor.
Finans, otomotiv, inşaat, medya, turizm, gayrimenkul ve enerji sektörlerinde faaliyet gösteren Doğuş Grubu’nun bir yatırımı olan D-Life’ta, sıvı beslenme, ozon ile kan temizleme, sauna, masaj gibi spa hizmetlerinin yanı sıra yoga, meditasyon, nefes, enerji çalışmaları gibi uygulamalar da bulunuyor.

Haberin Devamı

Topatan: Bingöl milletvekili bizden franchise istedi
Elektronik market zinciri Media-Saturn’ün Türkiye CEO’su Nuri Topatan dün düzenlediği basın toplantısında, ilginç bir tekliften söz etti. Topatan, “Bingöl’den bir milletvekili aradı. ‘Güzel bir yerim var. Mağaza açmak için franchise verir misiniz?’ diye sordu. Ben de ’böyle bir yaklaşımımızın olmadığını’ söyledim” dedi. Meclis’te Bingöl’den biri bağımsız ikisi Ak Parti’den üç milletvekili bulunuyor.

‘İki şirket sektörden çıkabilir’
Nuri Topatan, toplantıda ayrıca sektördeki çıkışlara işaret ederek, “Böyle bir pazarda tek mağazayla ses getiremezsiniz. İlk etapta değişik lokasyonlarda 10 veya 20 mağaza açması lazım. O zaman ses getirirsiniz” dedi.
Topatan, “Bence seneye bir veya iki şirket bu sektörden çıkabilir. Satın alınabilir ya da kapatabilir” diye konuştu.

12 günde 4 mağaza
Nuri Topatan, 12 günde açacakları 4 mağaza ile bu yılı 25 mağazayla kapatacaklarını, 2012 yılında da en az 12 mağaza açmayı planladıklarını kaydetti. Topatan, 15 Aralık’ta Antalya ve 22 Aralık’ta Kayseri’de Media-Markt, 20 Aralık’ta İstanbul ve 27 Aralık’ta İzmir’de iki yeni Saturn açılacağını, bu mağazaların her birinin 4 bin metre kare civarında büyüklüğe sahip olacağını söyledi. Türkiye’de sektörde internetten satın almanın toplam içindeki payının yüzde 3’lerde olduğunun altını çizen Topatan, “Seneye online’a girmek istiyoruz. Özellikle mağazalarımızın olmadığı yerlerden insanların online alışveriş yapacağını düşünüyoruz” dedi. Topatan, ayrıca Demirören’de bulunan Saturn mağazasında Apple corner’ı açacaklarını bildirdi.

Haberin Devamı

Kiğılı ve Alkaş da düşünüyor

Perakendedeki bu trend, sektörün Abdullah Ağabeyi olarak tanınan Kiğılı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kiğılı ve Jones Lang LaSalle Türkiye Başkanı Avi Alkaş’ı da etkilemiş görünüyor. Kiğılı, “Mehmet Nane’yi gördükten sonra ikna oldum. Ben de D-Life’a gideceğim” derken, Avi Alkaş ise, “Ben de bu merkeze giderek diyet yapmayı ciddi ciddi düşünmeye başladım” diyor.

‘Türk mobilya firmaları ABD’de Çinlilerden daha başarılı olur’

Haberin Devamı

Lazzoni Mobilya’nın ABD pazarında iki yıldır faaliyet gösterdiğini söyleyen Lazzoni Yönetim Kurulu Üyesi ve ABD Direktörü Efe Kababulut, “New York Manhattan’daki, 600 metrekarelik mağazamızı 2010 yılının Nisan ayında açtık. Farklı bölgelerde yeni mağazalar açacağız. Mesela New Jersey’de ikinci mağazamızı açmaya hazırlanıyoruz” diyor.
Mevcut mağazalarının dev mobilya markalarının bulunduğu, Chelsea bölgesinde, 7. Avenue ile 18. sokağın kesiştiği yerde bulunduğunu ifade eden Kababulut, “Mağazamız, konumu itibariyle de elverişli bir noktada. Bu mağazamızda ultra modern ürünler satıyoruz” diye anlatıyor.

‘Manhattan pazarı çok canlı’
Manhattan pazarının çok canlı olduğuna değinen Kababulut, şöyle devam ediyor:
“Bu pazarda Alman, İtalyan ve Danimarkalı rakiplerimiz var. 2008 yılından bu yana ABD’ye Çinli firmalar yatırım yapmaya başladı. Devasa depolar kurdular. Güçlü marketing yapıyorlar. Halbuki Türk mobilya sektörü Çinlilerden daha başarılı olur. Hem kalite hem de tüccarlık konusunda daha iyiyiz. ABD’de Türkiye’deki fiyatlarımızın yüzde 40 daha üzerinde satış yapıyoruz. Buna rağmen, ‘bu kadar malı neden bu kadar ucuza satıyorsunuz’ diye soruyorlar. Bu pazarda büyük fırsatlar var.”

Haberin Devamı

Türkiye’de 16 mağazası bulunuyor

Lazzoni Mobilya’nın ABD Direktörü Efe Kababulut, Rochester Institute of Technology’de endüstriyel tasarım ve pazarlama eğitimi almış. Bu okuldan 2009 yılında mezun olduktan sonra Kopenhag, Royal Danish Academi’de klasik-modern mobilya tasarımı üzerine tez hazırlamış. Lazzoni’nin Türkiye’de 8 ilde toplam 16 mağazayla faaliyet gösterdiğini kaydeden Kababulut, “Yurtdışında ABD, KKTC’de ve Senegal’de mağazalarımız var” diyor.

AYAKKABI

Koçak Gold’un manevi yolculuğu
Koçak Gold, her yıl 7- 17 Aralık tarihlerinde kutlanan Hazret-i Mevlana’yı Anma ve Vuslat yıldönümü olan Şeb-i Arus törenleri için ‘Manevi Yolculuk Koleksiyonu’ hazırladı. Yeni koleksiyonda değişik ebatlarda ve renklerde farklı tasarımlı kolyeler bulunuyor.

Haberin Devamı

Pembe altın fiyonk oldu
Tekin Seyrekoğlu’nun koleksiyonuna fiyonk damgasını vuruyor. Klasikten vazgeçmeyenlerin tercihi olan elmas ve pırlanta, koleksiyonda altınla birleşiyor. Pembe altının kullanıldığı bu özel tasarımlar, kolye ve küpeden oluşuyor.

Takının dayanılmaz hafifliği
Tresera yeni sezon koleksiyonunda tüylerin yumuşak dokunuşuyla buluşturduğu yeni tasarımlarını satışa sundu. Farklı tarzlardaki küpelerden, kolyelere kadar geniş bir ürün yelpazesi sunan Tresera’nın koleksiyonu, tüylerle ve taşlarla detaylandırılmış.

Kuvars, yaşam alanına girdi
İyi enerji niteliği olduğu iddie edilen taşlardan kuvars artık aksesuar olmaktan çıkıp yaşam alanlarına da girmeye hazırlanıyor. Belenco, birçok aksesuarda kullanılan kuvars taşını, artık yer, duvar ve tezgahlarınızda da yer almasını sağlayacak.

Üç farklı koleksiyon
Favori, yeni yıl için üç farklı koleksiyon hazırladı. Firma, Beni Unutma, Gönlüm Seninle ve Gün Batımı adlı koleksiyonlarındaki ürünlerini kampanyalı olarak satışa sunuyor.

İnternette ince topuk sesi

Süreyya Telci ve Dilek Doksanbir adlı iki arkadaş bundan kısa bir süre önce, kadınların internet ortamında kendi ayakkabılarını tasarlayıp sipariş vermelerine olanak sağlayan ‘incetopuk.com’ sitesini hayata geçirdi. Sitenin kuruluş öyküsü ise bir hayli ilginç.
Ortaklardan Süreyya Telci, katılacağı bir yaz düğünü için açık yeşil renkli, yüksek platformlu bir ayakkabı giymeyi hayal etmiş. Mağaza mağaza dolaşan Telci, elbisesinin renginde ve istediği modelde bir ayakkabı bulamamış.Bunun üzerine elbise rengindeki saten kumaş ve elbisedekilere çok benzer parlak taşlarla İstanbul Gedikpaşa’daki atölyelere gitmiş. Hazır kalıplardan birine bu kumaşı diktirip taşları da ayakkabının ön kısmına yerleştirtmiş. İşte, İnce Topuk markasının çıkışı da böyle olmuş...Süreyya Telci ve arkadaşı Dilek Doksanbir ortak bir şirket kurarak ayakkabı tutkularını bir girişime çevirmiş.
Ayakkabıyı kendileri için bir aşk olarak tanımlayan Telci, “Rengarenk ayakkabı bulmakta zorluk çekiyorduk. Kendi ihtiyacımızdan dolayı bu markayı yarattık” diyor.

Kendi ayakkabını yarat
Amaçlarının kadınların kolay bulamayacakları ayakkabıları satmak olduğunu söyleyen Dilek Doksanbir ise, “Sitede ‘kendi ayakkabını kendin yarat’ mantığıyla yola çıktık” diye anlatıyor. İncetopuk.com’un 3 boyutlu modelleme kullanılarak kişiye özel ayakkabı tasarımı yapılmasına fırsat veren bir site olduğunu kaydeden Doksanbir, şu bilgileri veriyor: “Müşterilerimiz sitemize girerek önce ayakkabı modelini belirliyor. Deri çeşidini seçiyor, zevkine göre renklendirip isterse aksesuar ekleyebiliyor. Siparişinin ardından 15-20 gün içinde ayakkabısı kendisine teslim ediliyor.” Dubai’den, İngiltere’den, İsviçre ve Almanya’dan da talep aldıklarını anlatan Doksanbir, “Franchise ile mağaza açmayı planlıyoruz” diyor.

Masha Keja enmoda.com’da

Alışveriş sitesi enmoda.com, Masha Keja markasını moda severlerle buluşturuyor. Lancel, Christian Lacroix, Minority gibi Fransa’nın en lüks moda evlerinde edindiği 15 yıllık sektör tecrübesini kendi adını taşıyan markası altında toplayan Rus tasarımcı Masha Keja, koleksiyonlarında yetiştiği kültürün izlerine modern formlarda yer veriyor. Minimal çizgileri çarpıcı detaylarla buluşturan marka, kullandığı lüks materyallerle şıklığı ve kaliteyi bir arada sunuyor. Paris Hilton ve Avril Lavigne gibi dünya starlarının tercihi Masha Keja çantalar uzun, kısa ve zincir saplı seçeneklerinden oluşan deri ağırlıklı modelleri ile kış sezonunda öne çıkacak.

Galleria ‘Büyümede Yılın AVM’si seçildi

Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) tarafından bu yıl 14’üncüsü düzenlenen Perakende Ödülleri töreninde Yılın Alışveriş Merkezi dalında Galleria, ‘Yılın Yenilenme ve Büyüme Alanında En İyi Alışveriş Merkezi’ seçildi.
Yenileme ve Büyüme kategorisinde Yılın AVM’si ödülünü Galleria Genel Müdürü Hasan Ardıç aldı. Ardıç, bu ödülü projeye emeği geçen yaklaşık 250 kişilik bir ekip adına kabul ettiğini belirterek Galleria’nın şimdi de Türkiye’nin en deneyimli ve en genç alışveriş merkezi konumuna geçtiğini kaydetti.

Yılbaşına özel Zeki indirimi

Zeki Triko 2011 iç giyim koleksiyonu 10 Aralık’tan itibaren ‘Yüzde 50’ye varan yılbaşı özel indirimi” ile Zeki mağazalarında satışa sunulacak. Zeki’nin iç giyim koleksiyonunda iç çamaşırı, rengarenk gecelik ve sabahlık, kombinezon ve pijama takımları bulunuyor.

Carousel, CaroCard ile Chery kazandırıyor

Carousel Alışveriş ve Yaşam merkezi kasım ayında çıkarttığı müşteri sadakat kartı CARO ile Chery otomobil kampanyasını başlattı. 1 Kasım 2011’de başlayan kampanya, 31 Aralık 2011 tarihine kadar devam edecek. Kampanyaya CaroCARD sahipleri toplam da yaptıkları 50 TL’lik alışveriş ve katları ile katılabilecek. Her 50 TL’lik alışveriş müşteriye yeni bir çekiliş hakkı kazandıracak.
Kampanyaya şimdiye kadar toplamda 5 bin kişinin katıldı. Carousel müşterileri yaptıkları harcamalar karşılığında sahip oldukları bu kart ile puan ve özel hediye kazanma şansını yakalayacak. AVM yetkilileri, “Müşteriler, kazandıkları puanları, sisteme dahil olan mağazalardan farklı seçeneklerla kullanabilecekler” dedi.