Ekonomi Perakendenin istihdamı 2023’te 8 milyon olacak

Perakendenin istihdamı 2023’te 8 milyon olacak

12.04.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

Perakende sektöründeki istihdamın 2023'te 8 milyon kişiye ulaşmasının beklendiğini kaydeden BMD Başkan Yardımcısı Sami Kariyo, sektörün temel ihtiyaçlarının başında yetişmiş ve nitelikli insan kaynağı olduğunu söyledi

Perakendenin istihdamı 2023’te 8 milyon olacak

Perakende sektörünün temel ihtiyaçlarının başında yetişmiş ve nitelikli insan kaynağı geldiğini söyleyen Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkan Yardımcısı ve Eğitim Komitesi Başkanı Sami Kariyo, "Bu ihtiyaç satış danışmanlarından merkez yöneticilere kadar, perakendenin her kademesi için geçerli" dedi.
Öncelikle geniş insan kaynakları havuzunu oluşturmak gerektiğini vurgulayan Kariyo, "BMD olarak önümüzdeki 10 yıl içinde, perakende sektörünün hangi kademesinde nasıl bir formasyona sahip kaç kişilik bir istihdama ihtiyaç olduğu ve bugünkü eğitim kurumlarımızın bu ihtiyacın ne kadarına yanıt verebileceğine dair akademik bir çalışma hazırlatacağız" diye konuştu.
İnsan kaynakları havuzunu oluşturacak kurumların esas olarak meslek yüksek okulları ve üniversiteler olduğunu ifade eden Kariyo, "Yapacağımız akademik çalışma, YÖK'ten bu havuzun geliştirilmesi konusundaki taleplerimizin temelini de oluşturacak" dedi.

9 bin öğrenci
Tüm perakende sektöründeki istihdamın 2023'te 8 milyon kişiye ulaşacağının tahmin edildiğini kaydeden Kariyo, şöyle devam etti:
"Halen ticaret meslek liselerinin perakende bölümlerinde yaklaşık 9 bin öğrenci eğitim görüyor. Nitelikli satış danışmanı havuzu yaratılması konusunda eğitim formasyonunun sektörün ihtiyaçlarına uyumlu hale getirilmesi gerekiyor. Bu anlamda müfredatın yeniden yapılandırılması konusunda oluşturduğumuz çalışma grubu hazırlıklarını tamamladığında, Milli Eğitim Bakanlığı ile yakın temasa geçip ortak bir çalışma zemini oluşturmaya çalışacağız."
Bunun yanı sıra,meslek liselerinin perakende bölümlerinin daha da yaygınlaşmasını sağlamayı hedeflediklerini anlatan Kariyo, "Meslek liselerinin ihtiyaçlarını daha iyi kavrayabilmek ve daha gerçekçi çözümler üretmek için geçen dönem gerçekleştirdiğimiz İzmir Meslek Lisesi ziyaretlerinin benzerlerine devam edecegiz" dedi.

Haberin Devamı

Perakendenin istihdamı 2023’te 8 milyon olacak

'Perakende aklı' oluşturulacak
İŞKUR'un hem eğitim hem de istihdam konularındaki uygulama ve desteklerinden üyelerini daha etkin şekilde yararlandıracaklarını söyleyen Sami Kariyo, "Perakende sektöründe daha yüksek seviyede bir 'akıl'(retail intelligence) oluşturmak amacıyla örnek vakaların, en başarılı uygulamaların, bu alanda yayımlanmış uzman raporların ele alınıp incelendiği, gerekirse yayınlanabildigi bir yapı oluşturacağız" dedi.
BMD olarak sektörel analizler yapacaklarını belirten Kariyo, elde edecekleri verilerle sektöre rehberlik etmeyi hedeflediklerini anlattı.

'Perakendecilik kariyer yapılabilecek bir meslek'
Perakende eğitim müfredatı konusundaki önerilerini YÖK'e aktaracaklarını söyleyen Sami Kariyo, "Bu önerilerin hayata geçirilmeleri konusunda ikna edici olacağız. Üniversitelerde gerek akademik kadroya gerekse de öğrencilere BMD'nin ve markalarımızın tanıtılması gerek. Özellikle eğitimlerde perakendeciliğin kariyer yapılabilecek bir meslek olduğu vurgulanmalı" dedi.
Kariyo, "Komitemizin temel işlevlerinden biri de mevcut çalışanlarımızın her seviyedeki eğitim ihtiyaçlarının giderilmesine katkıda bulunmak" diye konuştu.

Haberin Devamı

e-perakende

‘Baharda alışveriş yüzde 20 artıyor’

Vipdükkan Gene Müdürü Dilek Şensoy, bahar ayları olan mart, nisan ve mayıs aylarında satışların yüzde 20 arttığını söyleyerek, “Yaşanan bu artışın nedeni bahar ve yaz aylarında kıyafet konusunda daha özgür olunması ve daha çok seçenek bulunması. Ayrıca yaz mevsiminde çıkılacak tatilin hayali de buna eklenince alışverişe istek artıyor” diyor.
Bahar aylarında havaların ısınmasıyla çiçek desenli kıyafetlerin daha çok tercih edildiğini belirten Şensoy, “Koton gömlek ve bluzlardan, daha hafif, daha serin tutan şifon bluz ve gömleklere geçiş oluyor. Özellikle bu sezon bluzlarda küçük dekolteler, ayrı yakalar ve yakalardaki boncuklar öne çıkan detaylar arasında” diye anlatıyor.

Pastel tonlara devam
Renklerde somon, pudra, mint, yeşil, açık mavi kısaca pastel tonlara bir yöneliş olduğunu kaydeden Şensoy, “Neon modasının yansımaları hala sürüyor. Kadınların hala neon bir parçayı özellikle tatil günlerinde kombinlerinde kullanmak istediklerini görüyoruz” diyor.
Şensoy, şöyle devam ediyor:
“Kıştan yaza geçerken bir an önce renklenmek, çiçeklenmek, ferahlamak istiyoruz. Baharlık ve yazlık ürünlere hızlı bir geçişle satışlar da hareketleniyor. Sonbahar ve kış aylarına girerken ise hemen kalın kıyafetlere geçmek istemiyoruz. Hareketlenme biraz daha geç, satışlar yeni yıla yaklaştıkça artıyor. E-ticaret özellikle telaş ve koşuşturmacanın olduğu alışverişler için çok uygun.”

Haberin Devamı

KOZMETİK BAKIM

Hacimli kirpik görünümü

Max Factor’ün yeni maskarası Clump Defy, topaklanma önleyici fırçaya sahip. Makyaj Uzmanı Pat McGrath, “Kirpiklerinde dolgunluk isteyen kadınlar bu yeni maskaranın topaklanmayı önleyen tasarımı sayesinde sezonun en hacimli kirpik görünümünü elde edecekler” diyor.

Ter önleyici çözüm

Rexona, fazla terleme problemi yaşayanlar için yeni bir krem deodorant geliştirdi. Marka yetkilileri, “Rexona Clinical Protection, hem ter kokusuna hem de terden kaynaklı ıslaklığa karşı iki kat daha fazla koruma sağlıyor. İçindeki nemlendiriciyle tahrişi de azaltıyor” diyor.

Haberin Devamı

Saç dökülmesine karşı

Dove, saç dökülmesine karşı bakım serisini yeniledi. Şampuan, Saç Bakım Kremi ve Saç Maskesi ürünlerinden oluşan seriye, içeriğinde ginseng, soya proteini ve trichazole bulunan ‘Yoğun Bakım Serumu’ eklendi. Her 2 günde 1 tüp uygulanması gereken serum kalıntı bırakmıyor.

Renkli nemlendirme

Dermalogica, yeni ürünleri Sheer Tint SPF20 ve Cover Tint SPF20’yle cilt bakımının yanı sıra, üç ayrı ton ve iki farklı seviyede kapatıcılık sunuyor. Dermalogica’nın bu yeni renkli nemlendiricisi ve tam kapatıcılık sağlayan fondöteni, her cilt tipi için kullanılabiliyor.

Ünlülerin makyaj artisti Türkiye’de

Yves Saint Laurent’in, ünlü Avrupa Makyaj Artisti Fred Letailleur, Türkiye’ye geldi. Cate Blanchett, Sadie Frost ve Eva Herzigova gibi ünlü isimlerin de makyaj artist artistliğini yapan Fred Letailleur, Yves Saint Laurent deneyimini Türkiye’de de sundu...

Haberin Devamı

Tüm ürünlerimizin bir hikâyesi var

Kiehl’s’ın tüm ürünlerinin bir hikayesi olduğunu söyleyen Kiehl’s Marka Müdürü ve Loreal Luxe İletişim Müdürü Filiz Özdağlar, “Kiehl’s ürünlerini estetik kaygılarla değil, etkinlik kaygısıyla üretiyor” dedi.
Kiehl’s’ın ilk mağazasının 2010 Temmmuz’da Akmerkez’de açıldığını hatırlatan Özdağlar, “Şu anda Akmerkez, Aquaflorya, Bağdat caddesi, Buyaka, Capitol ve Marmara Forum’da olmak üzere altı mağazamız var” diye konuştu.
Bu yıl dört mağaza daha açmayı hedeflediklerini belirten Özdağlar, “Hızlı büyüme konusunda bir kaygımız yok. Önemli olan servis kalitemizi korumak ve her mağazamızda müşterilerimize en iyi hizmeti sunmak” dedi.

Diriliş çiçeğinin öyküsü
Kiehl’s’ın 1851 yılında New York’ta kurulmuş bir eczane olduğunu belirten Özdağlar, “Büyük mirasımız kozmetik, bitki, ilaç ve tıbbi bilimleri içeriyor. 160 yıldır en yüksek kalitede cilt bakım ürünlerini üretmek için formüllerimizde en etkili doğal içerikleri en yüksek oranda kullanıyoruz” diye konuştu.
Genelde yaygın olan mağazacılık anlayışından farklı olarak müşterilere kişiselleştirilmiş ve bilgilendirici servisle ulaşmayı tercih ettiklerini anlatan Özdağlar, şu bilgileri verdi: “Formüllerimizi botanikler ve doğal yollarla elde edilmiş içerikleri, bilimsel gelişmelerle birleştirerek oluşturuyoruz.
Mesela Rosa Arctica’yı örnek vermem gerekirse bu ürünün ana içeriğinde diriliş çiçeği olarak bilinen Haberlea Rhodopensis var.
Bulgaristan’daki sert, kurak Rodop Dağ bölgesine özgü bu çiçeğin geçmişinin 10 bin yıla dayandığına inanılıyor.
Uygun yaşam şartları olmadığında 31 ay ölü döneme geçiyor. Uygun yaşam şartları oluştuğunda da hayata dönüyor. Diriliş çiçeği Kiehl’s tarafından elle hasat ediliyor. Çiçekten elde edilen bu etken formülümüzün aktif bileşenine dahil edilerek, diriliş çiçeğinin çalışma prensibi aynen ciltte de uygulanıyor.
Böylece hem koruma etkisi hem de hücre canlandırma ve hücresel metabolizmanın yeniden hareketlenmesi sağlanıyor.”

Müşterileri arasında Brad Pitt de var..
Kiehl’s’ın ünlülerin tercih ettiği bir marka olduğunu söyleyen Filiz Özdağlar, şöyle devam etti: “Bizim ürünlerimizi kullanmayı tercih ediyorlar ve bunu dile getiriyorlar. Bu bizi çok mutlu ediyor. Ürünlerimizi kullananlar içinde Brad Pitt, Julianne Moore, Alicia Keys, Uma Thurman, Orlando Bloom, Chloe Sevigny ilk aklıma gelen isimler.”

‘Uluslararası projelere katkıda bulunuyoruz’
Kiehl’s’ın 160 yıldır bulunduğu topluma katkıda bulunmak için çalıştığını söyleyen Filiz Özdağlar, çocuk, çevre ve AIDS olmak üzere üç konuya odaklandıklarını belirtti. Özdağlar, “Uluslararası projelerin tamamına Türkiye olarak katkıda bulunuyoruz. Buna ek olarak Türkiye’de de çocuk ve çevre konusunda projeler yapıyoruz” dedi.


Kahve Dünyası’nda artık kitap da satılacak

Avrupa’da büyüyüp gelişen ve kitap okuma oranlarına ciddi bir pay eklemeyi odak noktası haline getirerek çoğalan edebiyat-kafe kültürü, Türkiye’de de hayat buldu. Kahve Dünyası ve Can Yayınları, bu işbirliği ile kitap okuma alışkanlığının artmasına katkı sağlamayı hedefliyor. Kitapseverler, Kahve Dünyası mağazalarında edebiyat dünyasının kalbi Can Yayınları’nın kitaplarını satın alabilme imkânına kavuşacak. Gabriel Garcia Marquez’den Susanna Tamaro’ya, Paulo Coelho’dan Albert Camus’a, Franz Kafka’dan Milan Kundera’ya kadar yüzlerce eser, Kahve Dünyası mağazalarındaki Can Yayınları raflarında satışa sunulacak.

Baharın tüm renkleri...

Passage, 2013 ilkbahar yaz koleksiyonunda, baharın tüm renklerini tasarımlarına işledi.. Koleksiyonda toprak tonları, yeşilin tonları, beyazlar, sarılar, lacivertler rahat kesimlerle birleşti. Koleksiyonda, sade elbiseler, şifon gömlekler, kısa ceketler, çizgili pantolonlar dar kesim etekler yer alıyor. Marka yetkilileri, “Özellikle yaz akşamlarında giyebilecek dar kesim ya da kloş elbiseler koleksiyonda yerini aldı. Bu yılın modası olan çizgili pantolonlar da koleksiyonun en ilgi çeken parçalarından” diyor.

Tefal’den renkli ve kompakt tasarım

Tefal, yeni ürünü Fresh Express Max’i piyasaya sundu. Kolay kullanım sunan Fresh Express Max, 5 farklı bıçağa sahip. Marka yetkilileri, “Yeni ürünle artık tek hareketle küp küp doğramak, dilim dilim dilimlemek ya da rendelemek çok kolay hale gelecek. Renkli ve kompakt tasarıma sahip olan Fresh Express Max ile tüketiciler artık daha az yorulup, daha çok eğlenecek. Tefal Fresh Express Max, bu aydan itibaren tüm Tefal Shop ve satış noktalarında tüketicilere sunulacak” diyor.

Fütürist Kjaer yerel zincirler için geliyor

Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) tarafından organize edilen 'Yerel Zincirler Buluşuyor' Konferansı, 17-18 Nisan 2013 tarihleri arasında Haliç Kongre Merkezi’nde düzenlenecek. Bu yıl beşincisi düzenlenecek organizasyonda Avrupa'nın En Büyük Ortak Satın Alma Birliği EMD Başkanı Philippe Gruyters’ın da yer alacağını söyleyen Türkiye Perakendeciler Federasyonu başkanı Selamet Aygün, EMD’nin 140 milyar euro’luk bir pazara hakim olduğunu belirtti.
Aralarında IKEA, Johnson & Johnson, Masterfoods, Sony ve Toyota gibi dünyanın önde gelen markaların da bulunduğu onlarca şirkete danışmanlık veren Fütürist Anne Lise Kjaer’in konferansta konuşma yapacağını belirten Aygün, Kjaer’in geleceğin perakendesine yönelik önemli ipuçları vereceğini belirtti.