Ekonomi RTÜK'ün yeni mevzuatı reklam gelirini artıracak

RTÜK'ün yeni mevzuatı reklam gelirini artıracak

17.10.2007 - 00:00 | Son Güncellenme:

2008 yılından itibaren yayın süreleri ve reklam yayın periyotları ile ilgili bazı yeni uygulamalara geçeceklerini belirten RTÜK Başkanı Akman, bunun reklam gelirini artıracağını kaydetti

RTÜKün yeni mevzuatı reklam gelirini artıracak

axeko032.jpg Türkiye Reklam Konseyi toplantısında konuşan Akman, RTÜK olarak yayınlarla ilgili denetimlerini sürdürdüklerini söyledi. Akman, AB süreci sonrası ortaya çıkan taahhütler ve uyulması gereken mevzuatların getirdiği zorluklar olduğunu kaydederek şöyle konuştu: "Reklam yayın süreleri, reklam yayın periyotları konusunda 2008'de yeni uygulamalara geçiyoruz. 2008 yılı televizyonla ilgili reklam payı ve gelirinin arttığı bir dönem olacak." Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) Başkanı Zahid Akman, 2008 yılında reklam yayın süreleri ve reklam yayın periyotları ile ilgili bazı yeni uygulamalara geçmeyi planladıklarını bildirdi. Akman, en büyük arzularının yabancı aktörlerin de sektöre ilgi duymasını sağlayacak, güçlü ve dünya ile rekabet edebilir bir yayıncılık hayatının Türkiye'de gerçekleşmesi olduğunu söyledi.Akman, satışa çıkarılan atv'ye 5'in üzerinde yabancı yatırımcının talip olduğunu, bunun Türkiye'deki reklam potansiyelinin büyüklüğünün göstergesi olduğunu söyledi. Reklamlar konusunda daha az şikâyet ve daha kaliteli yayınlar hedeflediklerini aktaran Akman, RTÜK olarak eğitime katkı payı adı altında yayın kuruluşlarının gelirinden alınan yüzde 5'lik payın kaldırılması için çalıştıklarını söyledi. 'Pay kaldırılacak' Akman, reçetesiz ilaç ve reçetesiz tedavi reklamlarının yayınlanmasının doğru olacağını, ayrıca siyası parti reklamlarının yayınlanması ile ilgili bir düzenleme yapılmasını istediklerini kaydetti.Televizyon Yayıncıları Derneği Başkanı Nuri Çolakoğlu da, ürün yerleştirme, sanal reklam ve interaktif uygulamalara imkân verecek şekilde mobil telefonların kullanılmasının sektörü rahatlatacağını kaydetti. Reçetesize reklam Reklam Konseyi Başkanı Yalçındağ: Türkiye Reklam Konseyi Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, Türkiye'de özel televizyonculuğun yaklaşık 17 yıl önce kuralsız olarak nitelenebilecek şekilde başladığını hatırlatarak, 1994'te kurulan RTÜK'ün televizyon yayıncılığının düzenlenmesi konusunda önemli çalışmalar yaptığını söyledi.Yalçındağ, yılsonu itibariyle reklam sektörünün cirosunun 3 milyar YTL'yi aşacağını ifade ederek, yeni dönemde uygulanacak reklam esaslarının sağlıklı bir zemine oturtulmasını istediklerini söyledi. Reklamda kârdan değil, gelirden vergi haksızlık Reklam sektörünün kârlılığı üzerinden değil, geliri üzerinden vergilendirilen az sayıdaki sektörlerden biri olduğunu hatırlatan Yalçındağ, "Televizyon reklamcılığının sırtındaki 8 yıllık eğitime katkı payı gibi haksızlığın bu dönemde kaldırılmasını ve yüzde 5 gibi çok yüksek RTÜK kesintisinin azaltılmasını bekliyoruz" dedi.Yalçındağ hazırlanan yeni RTÜK kanununun sektöre etkisiyle ilgili olarak şunları söyledi: "Bize gönderilecek. Çok önemli bir kanun. Bugün siyasi parti reklamları yasaktı, bunun önü açılacak, reçetesiz ilaç reklamları yapılır hale getirilecek. Tahmin ediyorum ki, toplam reklam harcamalarının yüzde 5-8 arasında gelir artışı olacaktır. Sektöre yaklaşık 150-200 milyon YTL hacim getirir. Siyasi partilerin reklamının yapılması da katkı sağlayacak. TV'ler toplam reklamın yüzde 52'sini alıyor. 1.5 milyarın üzerindeki rakamı TV'ler alıyor. Gelir üzerinden yüzde 5 kesintinin alınmaması TV'lere 100 milyona yaklaşan ekstra bir gelir sağlayacak." Kesintiler yüksek