Ekonomi Ruslar çikolata, Suudiler kek seviyor

Ruslar çikolata, Suudiler kek seviyor

04.11.2007 - 00:00 | Son Güncellenme:

Toplam 110 ülkeye ihracat yapan Ülker grubu, dünyanın damak zevki haritasını çıkarmış: Orta Avrupalılar tuzlu kraker, Uzakdoğulular gofret, Suudiler kek tutkunu. Ruslar ise çikolatayı tek geçiyor

Ruslar çikolata, Suudiler kek seviyor

axeko032.jpg İhracatlarının 461 milyon dolar olduğunu, ihracatın yüzde 85'ini de bisküvi ve çikolata ürünlerinin oluşturduğunu kaydeden Öktem, bu sayede dünyadaki tüketim eğilimlerini de izleyebildiklerini söyledi. Dünyadaki tüketim alışkanlıkları bölgesel bazda incelendiğinde coğrafi şartların tüketim alışkanlıklarını etkilediğini söyleyen Öktem şu bilgileri verdi:"Mesela bölgesel tatlar çorbada çok önemli. Bu amaçla ülkelere göre spesifik ürünler geliştirmeyi değerlendiriyoruz. Mesela Balkanlar'da tavuk aromalı çorbalar seviliyor. Ortadoğu'da ise baharatlı tatlar seviliyor."İstanbul Gıda ihracat dağılımının bölgesel tüketime paralel olduğunu belirten Öktem şöyle devam etti:"Örneğin, Kuzey Avrupa ülkelerindeki müşterilerimizin toplam alımlarında çikolata ve çikolata kaplamalı ürünler önemli bir paya sahipken, Orta Avrupa bölgesindeki müşterilerimizin alımlarında tuzlu kraker ürünleri ana portföyü oluşturuyor. Biz bir pazara girmeden önce mutlaka araştırma yapıyoruz."Rusya ve Türk cumhuriyetlerinde çikolata merakı olduğunu söyleyen Öktem, "Biz bu bölgelere çikolatayla kaplı ürünlerimizi gönderiyoruz. İçinde çikolata olan ürünleri tercih etmiyorlar. Çikolatayla kaplanmış olması gerekiyor" dedi.Öktem, bu dağılımın yanı sıra özellikle Balkanlar, Ortadoğu, Yakın Doğu Asya ve Uzakdoğu bölgelerindeki tüketicilerin değişik ürün ve tatlara açık olduğu 'milföy' ürünlerinin satışlarından anlaşıldığını belirtti. Ülker, bölgesel güç olma hedefine paralel olarak yurtdışındaki yatırımlarıyla birlikte ihracat yelpazesini de genişletiyor. Ülker grubunun ihracat şirketi olan İstanbul Gıda'nın tam 110 ülkede operasyonu bulunuyor. İstanbul Gıda Genel Müdürü Tayfun Öktem, en son Pasifik'te Curacao Adası'na ihracat yaptıklarını söyledi. Suudi Arabistan, Özbekistan, Kazakistan ve Ukrayna'daki yatırımlara ek olarak Romanya'da da yatırım yaptıklarını hatırlatan Öktem, "Yıl sonundan önce Mısır'da bir fabrika açacağız. Ardından Pakistan'da kek yatırımımız olacak. Toplamda 10'u yurtdışında olmak üzere 42 fabrikamız var" diye konuştu. Pakistan'a kek yatırımı Rusya ve Türk cumhuriyetlerinde çikolata merakı var. Çikolatanın kalitesine önem veriyorlar. Ortadoğulu tüketici tatlı ürünleri seviyor. Şeker miktarının çok üst seviyede olması gerekiyor. Suudiler, çay bisküvisi ve ekstra karamelli kekleri seviyor. Çorba gibi ürünlerde ise baharatlılar tercih ediliyor.Uzakdoğulular gofret seviyor. Çikolata ve tatlı yiyecek fazla tercih edilmiyor. Tuzlu, baharatlı ve kurutulmuş ürünler de Uzakdoğu'da talep gören diğer ürünler arasında.Kuzey Amerikalılar çikolata, Güney Amerikalılar ise mini gofret ve şekerleme tercih ediyor.Orta Avrupalıların içecek tüketimi yüksek. Buna paralel olarak tuzlu kraker seviyorlar.Hindistan'da tatlı ve şekerli ürünler tercih ediliyor.İskandinavya ve Baltık cumhuriyetlerinde yaşayanlar da çikolata tutkunu. Dünyada tüketim eğilimleri