Ekonomi Sigorta sektörüne yabancı ilgisi sürecek

Sigorta sektörüne yabancı ilgisi sürecek

14.03.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

Dubai Group Sigorta’yı satın alan Oman Insurance ve Starr Insurance, Türkiye pazarına girdi ve şirketin adını Dubai Starr Sigorta olarak değiştirdi. Dubai Starr Sigorta Genel Müdürü Göktuğ Gür, gelişmiş piyasalardaki göreceli düşük büyüme potansiyeli sebebiyle Türkiye'ye olan ilginin süreceğini söyledi

Sigorta sektörüne yabancı ilgisi sürecek

Oman Insurance ve Starr Insurance ortaklaşa olarak Türkiye sigorta pazarına adım attı. Dubai Group Sigorta’yı satın alan iki ortak, şirketin adını Dubai Starr Sigorta olarak değiştirerek faaliyetlerine başladı.
Dubai Starr Sigorta’nın, Oman Insurance ve Starr Insurance şirketlerinin ortaklığıyla Ağustos 2012'de Dubai Group Sigorta'nın hisselerini devir almasıyla elementer branşlarda faaliyet göstermek üzere kurulduğunu belirten Genel Müdür Göktuğ Gür, “Sermayedarlarımız olan Oman Insurance'ın bireysel sigortalardaki deneyimi ve Starr Grubu'nun kurumsal sigortalardaki bilgi ve kapasitesini kullanarak Türkiye piyasasındaki yerimizi oluşturmayı hedefliyoruz. Halen İstanbul, Ankara, İzmir ve Bursa'daki operasyonlarımızla ve bu operasyonlar tarafından desteklenen acentelerimizle faaliyet gösteriyoruz” dedi.
Gür, Türkiye pazarına bakışları ve hedefleri konusunda şunları söyledi: “Sigorta sektörümüz son 10 yıldır Türkiye ekonomisindeki olumlu gelişmeler ve sektörde yapılan yasal düzenlemeler sonucunda yabancı yatırımcılar için önemli ve cazip bir hedef haline geldi. Gelişmiş piyasalardaki göreceli düşük büyüme potansiyeli Türkiye'ye olan ilginin ve beklentinin süreceğini gösteriyor.”

Haberin Devamı

‘Önceliğimiz inşaat, havacılık ve sorumluluk’
Dubai Starr olarak, inşaat, havacılık ve sorumluluk sigortası branşlarını öncelikli alanları olarak belirlediklerini ifade eden Gür, “İnşaatta yurtiçine ek olarak, Türk firmalarının Irak ve Kuzey Afrika'da yaptıkları projelerde de rekabetçi çözümlerle iş adamlarımızın yanında olmayı hedefliyoruz. Risk mühendislerimiz ve teknik departmanlarımız bu coğrafyalardan gelen Türk yatırımlarını değerlendirmeye başladılar” dedi.
Sorumluluk sigortalarının Türkiye sigortacılık piyasasında son beş sene içerisinde en çok gelişen branşlardan biri olduğunu ifade eden Gür, “Genel sorumluluk ürünlerine ek olarak, sektördeki şirketlerimizin şimdiye kadar aktif olarak eğilmediği alanlarda da ürün çalışmalarımız devam ediyor. Özellikle sorumluluk, havacılık, liman sorumluluk ve seyahat sağlık branşlarında yeni ürün çalışmalarımız sürüyor” diye konuştu.

Haberin Devamı

Sigortasız KOBİ’ler risk altında

Liberty Sigorta Genel Müdürü Ragıp Yergin, ülke ekonomisinin can damarlarından olan KOBİ’ler için sigortanın yaşamsal önemde olduğunu vurguladı.
Türkiye’deki toplam üretimin yarıya yakınının küçük işletme ve KOBİ’ler aracılığıyla gerçekleştiğini belirten Yergin, şöyle konuştu:
“Küçük işletme ve KOBİ müşterisi başına bir felaket gelmedikçe sigorta konusundaki ihtiyaçlarının farkında değil. Herhangi bir hasar gerçekleşmesi halinde, sigortası olan işletmeler kısa süre içinde işlerini yeniden organize edebilirken, sigortası olmayanlar işletmelerini kapatmak zorunda kalabiliyor.”

‘Ana hedef KOBİ’ler’
Liberty Sigorta’nın küçük işletme ve KOBİ’leri önemsediğini, onların tercih ettiği ilk şirketlerden biri olmayı ve onlarla uzun yıllar birlikte çalışmayı istediğini söyleyen Yergin, “Bu yılki ana hedeflerimizden biri, KOBİ müşterilerimizin sigorta ihtiyaçlarını geniş teminat seçenekleriyle karşılamak olacaktır.
KOBİ sigortacılığı ciddi bir uzmanlık. Bu konuda, ürün ve fiyatın da ötesinde sigortalama sürecinin nasıl kurgulandığı önemli. Liberty Sigorta olarak ürün oluşturma aşamasında detaylı çalışmalar gerçekleştirdik. Bu doğrultuda; Gıda, Mağaza, Eczane, Ofis, Otel ve Akaryakıt İstasyonu Sigorta Paketlerimizi oluşturduk.
Esnek ve zengin ürün paketlerimiz sayesinde; işletmeler kendi iş kollarına uygun paketlerimizden biri ile iş yerlerini teminat altına alabilir ya da acentelerimiz ile birlikte özel olarak, kendi ürün paketini oluşturabilir. “ dedi.

Haberin Devamı

E-defter uygulamasına geçen ilk sigorta şirketi Axa oldu

Axa Sigorta, gerçekleştirdiği çok çeşitli kurumsal sorumluluk faaliyetlerine e-defter uygulamasını da ekleyerek sorumlu şirket anlayışıyla örnek olmaya devam etti.
2011 yılında Resmi Gazete’de Elektronik Defter Genel Tebliği yayınlanmış ve vergi mükelleflerinin altyapılarını hazırlayıp gerekli izinleri aldıktan sonra resmi defterlerini elektronik ortamda tutabilecekleri belirtildi.
İş süreçlerinin optimizasyonu, verimlilik, toplumsal fayda gibi ilkeler doğrultusunda sürekli yapısal ve organizasyonel iyileştirmeler yapan Axa Sigorta ve Axa Hayat Emeklilik, gerekli donanım ve yazılım altyapısını en kısa sürede kurgulayıp, Gelir İdaresi Başkanlığı’ndan yazılım uyumluluk onayını alarak sektörde e-deftere geçen ilk iki şirket oldu.
Yapılan açıklamaya göre, sosyal sorumluluk bilinciyle e-defter sistemine geçiş yapan Axa Sigorta ve Axa Hayat Emeklilik azalan kağıt kullanımları sayesinde 1.7 milyon sayfa kağıdı doğaya kazandırdı.

Haberin Devamı

İkitelli Organize Sanayi Bölgesi de Koru Mütüel Sigorta’nın ortağı

Türkiye’nin tek sigorta kooperatifi Koru Mütüel Sigorta ile İkitelli Organize Sanayi Bölgesi (İOSB) işbirliği kapsamında; İOSB Müteşebbis Heyeti, İOSB’ ye bağlı 37 kooperatifin başkanları ve İOSB çalışanlarına Ferdi Kaza Sigortası düzenlendi.
İOSB Başkanlığında gerçekleştirilen ve İOSB Müteşebbis Heyeti Başkanı İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu’nun da katıldığı bir toplantı ile kendilerine Ferdi Kaza Poliçeleri takdim edildi. Koru Mütüel Sigorta Genel Müdür Vekili Hüsamettin Doğramacı’nın takdim ettiği Ferdi Kaza Sigortası Poliçesi yanı sıra, Koru Mütüel Sigorta’nın işleyişi hakkında da Valisi Mutlu’ya bilgiler verildi. İOSB Müteşebbis Heyeti Başkan Vekili Nihat Tunalı da Koru Mütüel Sigorta ile işbirliklerinin devam edeceğini belirtti.

Haberin Devamı

Allianz Group’tan 106 mİlyar euro üretim

Allianz Group, 2012 mali yılında kaydettiği başarılı sonuçları açıkladı. Ulaşılan 106.4 milyar euro tutarındaki toplam gelir, geçen yıl elde edilen 103.6 milyon euroluk toplam gelirde yüzde 2.7'lik bir artış yaşandığını gösteriyor. Faaliyet kârı 2011 yılındaki 7.9 milyar euroya göre 2012’de yüzde 20.8 artarak 9.5 milyar euroya ulaştı.
Allianz, Ekim 2012'de 9 milyar euronun üzerine revize ettiği faaliyet kârı hedefini tutturdu. Allianz'ın bu tarihte yaptığı revizyondan önce elde etmeyi beklediği faaliyet kârı, artı eksi 500 milyon euro yanılma payıyla 8.2 milyar euro tutarındaydı. Allianz'ın 2011 yılında 44,91 milyar Euro olarak gerçekleşen özsermayesi, 2012'de 53,55 milyar Euro'ya yükseldi. 2011 yılının sonunda yüzde 179 olarak gerçekleşen grup ödeme gücü oranı, 2012 yılının sonunda yüzde 18 oranında artış göstererek yüzde 197 olarak gerçekleşti.
Allianz SE CEO’su Michael Diekmann, “Yılın ilk üç çeyreğinde işlerimizi o kadar geliştirdik ki faaliyet kârı beklentimizi yukarı yönlü revize ettik. Sandy kasırgasının olumsuz etkisine rağmen, beklediğimizin de üzerinde bir performans gösterdik. Elde ettiğimiz sonuçlar, iş modelimizin, finansal krizin neden olduğu sıkıntıları aşma konusunda ne kadar etkili ve kâr payı politikamız da işimizin sürdürülebilir olduğunu gösteriyor” dedi.

Mapfre’den Genel Servis atağı

Genel Servis’in yüzde 51 hissesini satın alan Mapfre Genel Sigorta, hizmetlerini uluslararası Mapfre standartlarına çıkarmak için yol almaya başladı. Türkiye’de iki Genel Servis istasyonu için Mapfre’nin uluslararası akreditasyon kuruluşu Yol Güvenliği, Oto Hasar Yönetimi ve Oto Onarım Araştırma Merkezi CESVIMAP’tan onay alan Genel Servis, diğer oto tamir istasyonlarını da CESVIMAP standartlarına yükseltmek için çalışmalarını sürdürüyor.
Mapfre Genel Sigorta Oto Hasar Yönetim Sistemleri Direktörü Hector Castello Nuñez, “En yüksek kalite standartlarını yakalamak amacıyla Genel Servis’in sürekli bir iyileştirme sürecinde olması için çalışıyoruz” dedi.
Genel Servis’in TQ sertifikası almak üzere CESVIMAP'a başvurduğunu dile getiren Castello “TQ sertifikası, Genel Servis’lerin sunmakta olduğu hizmetleri en iyi şekilde yerine getirmek üzere mükemmel bir oto tamir hizmeti sunduklarını onaylar. Bu amaçla tüm Genel Servis kadrosu yüksek oto tamir kalitesini yakalamak amacıyla CESVIMAP tarafından yüksek standartlarda eğitim alıyor” dedi.

HDI Sİgorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu

HDI Sigorta’da Orhan Arıkçı'dan boşalan koltuğa HDI Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Ceyhan Hancıoğlu getiriliyor.
Ceyhan Hancıoğlu Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı’nın onayından sonra Genel Müdür olarak atanacak.
1997 yılından itibaren Emek Sigorta, Kapital Sigorta, Axa Oyak Sigorta, Şeker Sigorta ve Güven Sigorta’da Teknik Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yapan Hancıoğlu, 2007 yılında Finans Sigorta’da Teknik ve Kurumsal Satış Genel Müdür Yardımcılığı’na getirildi.
Hancıoğlu, 2008 yılında Ergo İsviçre Sigorta Emeklilik ve Hayat Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcılığı’nı üstlendi. 2009 yılında HDI Sigorta’ya Teknik Genel Müdür Yardımcısı olarak atanan Hancıoğlu, ayrıca Fransızca ve İngilizce biliyor.