Ekonomi Sigortadan cin çıkardı

Sigortadan cin çıkardı

09.10.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

ING Grubu, Türkiye’de üçüncü yatırımını ‘Sigorta Cini’ ile yaptı. Acente olarak çalışan şirketin mağazalarında hayat, emeklilik, konut gibi sigorta ürünleri satılacak.

Sigortadan cin çıkardı

ING Grubu, Türkiye’deki yeni yatırımı Orange Sigorta Aracılık Hizmetleri kanalıyla farklı sigorta şirketlerinin ürünlerini tek bir çatı altında topluyor. ‘Sigorta Cini’ adıyla özellikle Alışveriş Merkezleri’nde (AVM) mağaza açan ING, böylece banka ve emeklilik şirketi dışında Türkiye’deki üçüncü yatırımını yapmış oldu.
5 milyon TL sermaye ile kurulan şirket, şu anda İstanbul’da Metrocity ve Marmara Forum ile Ankara Kent Park’ta mağaza açtı. Önümüzdeki günlerde iki mağaza daha yolda. Sigorta Cini Genel Müdürü Pieter-Bas Vos, 5 yıl içinde Türkiye genelinde hizmet vermeyi istediklerini, mağaza sayılarının da 70’in üzerinde olmasını amaçladıklarını söyledi.

7 şirketin ürünleri var
Sigorta Cini’nde ING Emeklilik’in ürünlerinin yanı sıra Aksigorta, Axa Sigorta, Ergo, Groupama, HDI Sigorta ve Mapfre Genel Sigorta’nın da ürünleri satılacak. Verilen bilgilere göre, Sigorta Cini mağazalarında tüm elementer sigorta ürünlerinin yanı sıra hayat sigortası ve emeklilik ürünleri de tek bir noktadan sunulacak. Böylece, sigorta ihtiyacı olanların çeşitli markaların acentelerinden tek tek poliçe teklifi alma zorunluluğu ortadan kalkıyor.

‘Karşılaştırma yapılabilecek’
Sigorta Cini mağazasına gelenler kendilerine en uygun sigorta poliçesinin hangisi olduğunu danışmanlardan öğrenebileceği gibi, anlaşmalı sigorta şirketlerinin fiyatlarıyla da karşılaştırma yapma imkanı olacak.
Sigorta Cini’nin hizmetini anlatırken kısaca ‘kafa karıştırmayan sigorta’ tanımını kullanan Sigorta Cini Genel Müdürü Pieter-Bas Vos, “Hizmetimiz gayet açık, erişilebilir lokasyonlardayız ve müşterilerle birebir iletişim kuran danışmanlarımız iletişim becerileri ve sigorta konusunda eğitimliler” dedi.
Türkiye’de 17 milyon aracın yüzde 20’sinin zorunlu trafik sigortasının olmadığını hatırlatan Vos, “Aynı şekilde 17 milyon konutun da yüzde 30’unun zorunlu deprem sigortası var. 4 milyona yakın kişinin de bireysel emeklilik poliçesi bulunuyor. İnsanlar zorunlu olan veya kendilerine fayda sağlayacak ürünleri yeterince tanımıyorlar. Biz kafa karışıklığını giderip, sigortayı anlatmak istiyoruz” diye konuştu.
Von yaptığı açıklamada, Sigorta Cini mağaza konseptinin dünyada ilk olduğunu kaydetti.

Alternatif bir kanal...
Sigorta Cini markasının müşterilere, acentelere ve sigorta şirketlerine katma değer sağlayacak bir dağıtım zinciri olduğunu vurgulayan Vos, “Amacımız Türk sigorta sektöründe alternatif yeni bir kanal olarak Türkiye’de sigorta pazarının büyümesine katkı sağlamak. Bizim modelimizin bir parçası olmayan acenteler de dahil olmak üzere herkes bu yeni sistemden faydalanacak” dedi.
Sigorta Cini’nin ilk etapta 5 mağaza ile hizmete gireceğini söyleyen Vos, “Oluşturduğumuz konsepti müşterilerimizle geliştirecek, geri dönüşlere göre de yatırımlarımızı ihtiyaca yönelik olarak şekillendireceğiz” diye konuştu.

‘Türkiye’ye daha fazla yatırım kararı aldık’
Toplantıya video mesaj gönderen ING Uluslararası Sigorta CEO’su David Knibbe, Türkiye’nin ING için çok önemli bir ülke olduğunu belirterek, “Türkiye bölgesel lider olmasını yanı sıra, güçlü bir ekonomik büyüme gösteriyor ve geleceğe yönelik göstergeler de çok olumlu. Bununla birlikte sigorta pazarında, tasarruf ve emeklilik hesaplarında ve aynı zamanda sigorta ürünlerinde yeterli penetrasyon yok. Bu yüzden Türkiye’ye daha fazla yatırım yapmaya karar verdik” dedi.