Ekonomi TİM ‘nokta atış’la ihracatı artıracak

TİM ‘nokta atış’la ihracatı artıracak

27.04.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), ’10 İl 10 Ülke’ hedefiyle ihracatı artırabilmek için nokta atışı yapacak. İhracatta önemli paya sahip 10 il ile 10 hedef ülke eşleştirilerek bu pazarlara satışlar artırılacak. TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, “Her bir ilimiz ihracatını yüzde 10 artırsa bunun toplam ihracatımıza etkisi yaklaşık yüzde 8 olacak” dedi.

TİM ‘nokta atış’la  ihracatı artıracak

TİMAKADEMİ’nin ‘10 İl 10 Ülke’ hedefiyle başlatacağı konferansların ilki 3 Mayıs’ ta Gaziantep’te gerçekleştirilecek. 600 milyar dolarlık pazara sahip İngiltere pazarı ile eşleştirilen Gaziantep’li ihracatçıların, bu ülkeye satışlarını artırması hedefliyor.

TİMAKADEMİ’nin çözüm ortakları arasında Halkbank, Vodafone, Coface Sigorta, UPS de var. Firmalara dünya pazarları hakkında bilgi vermeyi amaçladıklarını söyleyen Büyükekşi, “Hedefimiz, ihracatçımızı doğru pazarlara kanalize etmek. Farkındalığımızı artırarak bir adım önden düşünmek. Tecrübe ve bilgi birikimi paylaşımı kanalıyla sağlıklı bir ihracat ekosistemi oluşturmak. 2023 hedefimiz olan 500 milyar dolar ihracatı yakalayabilmemiz için illerimizin potansiyelini sonuna kadar kullanarak doğru ve farklı pazarlara kanalize etmek” dedi.

Dijitalleşme dopingi
Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy TİM ile işbirliğine değinerek, “İhracatçı firmalara ‘Dijitalleşme Endeksi’ni açıklayarak onlara ‘Yarına Hazır İhracatçı’ konseptimizi tanıtacağız. Dijitalleşmesini yüzde 10 artıran şirket, kârlılığını yüzde 1.5 yükseltiyor” dedi.

Halkbank KOBİ ve Esnaf Bankacılığı Genel Müdür Yardımcısı Erdal Erdem ise ihracatçıya her alanda desteklerinin süreceğini belirterek, “Hayata geçireceğimiz ‘Hedef Pazar’ toplantılarıyla ihracatta sektör ve ülke çeşitlendirme stratejisinin oluşturulmasına katkıda bulunacağız” diye konuştu.

UPS Türkiye Genel Müdürü Ufku Akaltan ise TİM ile birlikte KOBİ’ler ve ihracatçılarla bir araya gelerek lojistiğin hedef pazarlara ulaşmada sağladığı avantajlar hakkında firmaları bilgilendireceklerini söyledi.

Gaziantep ile İngiltere eşleşmesinin ardından sırasıyla Ankara Çin, Antalya Almanya, Bursa - ABD, Denizli İtalya, Adana - Suudi Arabistan, Kayseri Fransa, Konya İran, İstanbul BAE ve İzmir Polonya illeri ve ülkeleri adına hedef ülke konferansları gerçekleştirilecek.