Ekonomi Trafik sigortasında cesur adımlar atılmalı

Trafik sigortasında cesur adımlar atılmalı

26.01.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

Trafik sigortasında atılmaya çalışılan adımların hızlandırılması gerektiğini belirten Mapfre Genel Sigorta Genel Müdürü Serdar Gül, “Acilen direkt ödeme sistemine geçilmeli. Böylece şirketler sadece fiyat ve komisyonları ile değil hizmet kaliteleri ile ayrışabilmeli” dedi

Trafik sigortasında cesur adımlar atılmalı

Sigorta sektörünün zorunlu trafik sigortasındaki zararından bahseden Mapfre Genel Sigorta Genel Müdürü Serdar Gül, zararın ilk işaretlerinin başladığı 2008 yılından bu yana sektör lehine hiçbir gelişme olmadığını söyledi.
Doğru politikalar 2010 yılında uygulansaydı 2011’de ciddi iyileşmelerin yaşanmış olacağını belirten Gül, “Sektörün oto sigortalarındaki zararı, 500 milyon liradan fazlası bu yılın ilk dokuz ayında olmak üzere, 2009 yılından bu yana geçen 33 aylık süreçte toplam 1.9 milyar lira oldu. 2011 yılının ilk yarısında da herhangi bir önlem almadı sektör. Dolayısıyla 2012’nin ilk yarısı da zararla kapanacak. Bu sözlerim daha çok trafik sigortaları için geçerli. Bence sektörün önemli bir kısmı kaskoda sonuçlarını düzeltecek. Ancak, trafik sigortalarında daha radikal ve cesur adımlar atılması gerekiyor ki, bunun sinyallerini maalesef göremiyoruz” şeklinde konuştu.

Sorun fiyat değil
Çözüme ulaşmak için sorunu önce sorunun doğru teşhis edilmesi gerektiğini söyleyen Serdar Gül, “Sorun bence fiyat veya komisyon sorunu değil. Öyle olsaydı şirketler benzer branşlar olan kasko ve sağlıkta da çok benzer fiyat ve komisyon uygulamaları yapardı ve çok benzer kâr veya zararlara ulaşırlardı. Oysa bu branşlarda durum öyle değil; şirketler kendi sermaye gücü, deneyimi, insan ve teknoloji kaynaklarının kaliteleriyle kendi tarife ve komisyonlarını belirliyorlar.
Acente, broker ve müşteriler de bu parametreleri, altını çizerek söylüyorum, hizmet kalitesiyle de ölçerek kendilerine en uygun seçimi yapıyorlar. Sonuçta şirketler bu branşlarda istedikleri ölçüde pazar payına ulaşabilirler, kâr veya zarar edebilirler. Bugün piyasamızın bu branşlardaki durumu da budur. Büyüyen şirketler de var küçülenler de, çok zarar edenler de var, kâr edenler de. Bu branşlarda politikalarınızı istediğiniz anda değiştirebilirsiniz, en geç 1 yıl sonra da sonuçlarını görebilirsiniz” dedi.

Haberin Devamı

‘HİZMET KALİTESİYLE FARKLILAŞMALI’
Trafik sigortasında bir sigorta şirketlerinin diğer bir sigorta şirketinin müşterilerinin hasarlarına taşeronluk yaptığını söyleyen Serdar Gül, “Ve sonrasında aramızda mahsuplaşıyoruz. Bu kadar çağdışı bir sistem bence ülkemize ve sektörümüze yakışmıyor. Bu konuda atılmaya çalışılan adımlar hızlanmalı ve acilen direkt ödeme sistemine geçilmeli. Böylece şirketler sadece fiyat ve komisyonları ile değil hizmet kaliteleri ile ayrışabilmeli. Bu gerçekleştiği an, tarife sistemi de serbest hale gelmeli.
Bu da ikinci radikal adımdır” dedi.

Hayat dışı branşların zararı 35 milyon lira
Türkiye ekonomisi hakkında krizin teğet bile geçmediği ya da 2012’de dikkatli olunması yönünde görüşler varken, sigorta sektöründe yine ‘kırmızı’ rakamlar çıktı. Sigorta sektörünün özellikle hayat dışı branşlarına odaklandığımızda, 9’uncu ay sonunda yüksek üretim artışına rağmen, 35 milyona yaklaşan teknik zarar görülüyor. Bu zararda diğer dönemlerde olduğu gibi bu dönem de trafik sigortasının payı çok büyük: 351 milyon lira. Trafik sigortasını kasko izliyor. İlk 9 ay sonunda bu branşın zararı 175 milyon lira olarak gerçekleşti.
Geçen senenin aynı dönemindeki trafik sigortası zararı 359 milyon lirayken, kasko ise 296 milyon lira olarak kaydedilmişti. Bu rakamlara bakıldığında kaskoda 120 milyon liralık iyileşme göze çarparken, trafik zararındaki ‘istikrar’ın devam ettiği görülüyor.

Her branşta zarar edilmiyor
Sigorta sektörü tüm elementer branşlarda zarar etmiyor. Ferdi kazayı içeren kaza branşı 132 milyon lirayla kârlı branşlar arasında başı çekiyor. Teknik kârda ikinci sırada gelense 125 milyon lirayla yangın ve doğal afetler sigortası. Üçüncü sırada 75 milyon lirayla nakliyat sigortası geliyor.
Sektör hayat dışı branşlarda ilk kez geçen yılın 9’uncu ayında teknik olarak zarar etmişti. Aradan geçen 1 yıllık periyotta pek bir değişme olmadı ve sektör zarardan kurtulamadı. 2010’u 5 milyon liraya yaklaşan bir teknik zararla kapatan hayat dışı sektör, 2011’in üçüncü ayı sonunda 21 milyon lira, 6’ncı ay sonunda 10 milyon lira ve 9’uncu ay sonunda teknik bakımdan 35 milyon lira zarar etti.

Haberin Devamı

Anadolu Sigorta’dan 2 milyarlık prim üretimi
Anadolu Sigorta, 2010 yılı 12 aylık dönemde 1 milyar 420 milyon 457 bin TL olan brüt prim üretimini, 2011 yılının aynı döneminde yaklaşık yüzde 35,6’lık artışla, 1 milyar 926 milyon 90 bin TL’ye çıkardı. Yüzdesel anlamda artışta; “Kredi”, “Kara Araçları Sorumluluk”, “Hava Araçları Sorumluluk”, “Genel Zararlar”, “Kara Araçları” ve “Hava Araçları” branşları başı çekti. “Yangın ve Doğal Afetler”, “Nakliyat” ile “Su Araçları” gibi önemli branşlarda da yüzde 21 ile 32 arasında prim artışları gerçekleştiren Anadolu Sigorta, en yüksek prim üretimini yaklaşık 670 milyon lira ile Kara Araçları ve yaklaşık 410 milyon lira ile Kara Araçları Sorumluluk branşlarında yazdı.
2011 yılı 12 aylık prim üretimi sonuçları ile ilgili açıklamada bulunan Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mustafa Su, dünyanın birçok ülkesinde ekonomik darboğazın etkilerinin ciddi şekilde hissedildiği bir dönemde elde edilen üretim artışının, Anadolu Sigorta’nın sektördeki gücünü en iyi şekilde yansıttığını belirtti. Anadolu Sigorta’nın özellikle teknolojik altyapı ve insan kaynakları alanında önemli yatırımlara imzasını attığını vurgulayan Su, hedeflerinin bu başarılı performansı, 2012 yılına da taşımak ve kârlılıkla güçlendirmek olduğunu söyledi.

Haberin Devamı

HDI Sigorta brokerlerle buluştu
HDI Sigorta 2011 senesinde kendilerine verilen destek ve 2012 senesine ilişkin düşünce ve hedeflerini paylaşmak için brokerlere teşekkür yemeği düzenledi. HDI Sigorta Genel Müdürü Orhan Arıkçı, brokerlerle birlikte oluşturdukları rakipsiz güçten gurur duyduğunu belirterek, HDI Sigorta’nın her alanda farklılık yaratmayı hedeflediğini söyledi.
HDI’nin yaratacağı farklılıkta brokerlerin önemli payı olacağına inandığını vurgulayan Arıkçı, “Hizmet kalitesinde duvarları kıracağımıza ve farklılık yaratacağımıza inanıyorum. Tüm aracı kanallarımızla olduğu gibi brokerlerimizle de karşılıklı olarak birbirini anlayan, çözüm üreten, yapabileceğini açıkça ortaya koyan, söz verdiğini ise hızla yerine getiren ve tüm bunları açıkça paylaşan bir anlayışla çalışıyoruz. Alt yapımızı onların ihtiyaçları ve beklentilerine hazır hale getirerek onlara yön verecek alt yapıları sunuyor, çözümleri üretiyoruz. Tüm brokerlerimize özel projeler üretecek hız ve esnekliği gösterip farklı ürünler sunuyoruz. Teknolojinin getirdiği çözümleri insani ve sıcak ilişkileri aradan çıkarmadan kullanıyoruz ” dedi.

Haberin Devamı

Aon gönüllüleri 16 şirketi köy okulları için harekete geçirdi
Aon Türkiye çalışanlarının üç yıl önce başlattığı ‘Köy Okullarına Yardım’ projesi bu yıl da devam ediyor. Projenin ilk iki yılında Mardin ve Afyon’daki köy okullarına yardım götüren Aon Türkiye, bu yıl Trabzon ve Giresun’daki üç okula yardım eli uzattı. Bu yılki yardım projesi programına Trabzon Adnan Kahveci İlköğretim Okulu, Giresun Karabörk İlköğretim Okulu ve Giresun Kuşköy Mobil İlköğretim Okulu’nu alan Aon Türkiye çalışanları, öğrencilere önemli miktarda giyecek, kitap, defter ve kırtasiye yardımında bulunuyor.
Projeyle ilgili bilgi veren İnsan Kaynaklarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ülkü Aka, “20 Aon çalışanının aktif olarak çalıştığı projeye çalışanların yanı sıra Aon’la iş yapan kuruluşlardan da destek geldiğini bildirerek, “Bu yıl yaklaşık 16 kuruluş ve 250 Aon çalışanının desteğiyle Trabzon ve Giresun’da bulunan 3 köy okuluna yardım götürüyoruz. Yeni bölge okulları için yardım kampanyalarımız devam edecek” dedi.

Haberin Devamı

ING Emeklilik yeni binasının açılışını yaptı
Büyüme stratejisi ile Türkiye’de konumlanan ING Emeklilik’in bu yöndeki yeni bir atılımı da Karaköy’deki binasından daha büyük bir binaya taşınarak gerçekleşti. Maslak’ta Olive Plaza’ya taşınan ING Emeklilik, yeni adresinde bölge ülkelerden gelen ING şirketlerinin genel müdürleri, şirket üst yönetimi, çalışanlar ve basın mensupları ile bir açılış kokteyli gerçekleştirdi.
Olive Plaza’nın ilk beş katına taşınan ING Emeklilik’in taşınmasından hemen sonra Türkiye’yi ziyaret eden bölge yöneticilerinin katılımı ile gerçekleşen kokteylde ING Emeklilik Genel Müdürü Jetse de Vries ve ING Orta Avrupa ve Diğer Avrupa Ülkelerinden Sorumlu CEO David Knibbe bir açılış konuşması yaptı. De Vries konuşmasında, çağdaş ve modern binada hizmet vermenin iş verimini artıracağı inancını taşıdığını belirtirken, Knibbe ise; “Türkiye’deki yatırımlarımızı derinleştirmemizin örneği olarak böyle bir binaya taşınmamızı gösterebiliriz” dedi.