Ekonomi Türk markalarını Ortadoğuya açacak

Türk markalarını Ortadoğuya açacak

04.05.2004 - 00:00 | Son Güncellenme:

Starbucks, Body Shop gibi markaları Türkiyeye getiren Kuveytli Alshaya Grubunun Başkanı Alshaya, Türk markalarını da Ortadoğuya açacak

Türk markalarını Ortadoğuya açacak

axeko022.jpg Önce ABDli kahve zinciri Starbucks, sonra İngiliz kozmetik markası Body Shop, yine İngiliz hazırgiyim markaları Top Shop, River Island, Peacocks, Claires, Evans birer birer mağaza açtı. Grup, iki yıl içinde çoğu İstanbulda 40 mağaza ve 400 çalışan sayısına ulaştı. İki yıl önce, Sabancı Holdingin hazırgiyim şirketi Giysayı Kuveytli bir yatırımcıya sattığı açıklandığında, bu yatırımcıyı kimse tanımıyordu. Alshaya Grubu, kısa bir süre sonra ortaya çıktı. Ve Türkiyeyi marka bombardımanına tutmaya başladı. Alshaya Co. Başkanı Mohammed Alshaya, Türkiyede iki yılda yaptığı 20 milyon dolarlık yatırım için "Bu başlangıç" diyor. "90ların ortasından beri Türkiye ekonomisini izliyorum. Ekonomik ortam yatırım yapmak için yeterince uygun olmamıştı. 2002de krizin hemen ardından pozitif işaretler gördük ve hemen düğmeye bastık" diyen Alshaya, agresif bir şekilde büyümeyi sürdüreceklerini söyledi. Türkiyede beş yılda 250 yeni mağaza açmayı planladıklarını belirten Alshaya, "Türkiye üzerinden Kafkaslar ve Balkan ülkelerine açılma planlarımız da var" dedi.Alshayanın diğer projesi Türk markalarını Ortadoğuya açmak. Türk işadamlarına teklif götürdüğünü belirterek, "Türk markalarının itibarı yüksek. Özellikle gıda ve tekstil sektöründe çok talep edilen markalar var. Birkaç firma ile temas kurduk" dedi. Alshaya, özellikle Irakın yeniden yapılandırılması konusunda ve Ortadoğu ülkelerinde Türk işadamlarıyla işbirliği yapmak istediğini belirtti. Türk firmalarının, Kuveytle daha yakından ilgilenmesi gerektiğine işaret eden Alshaya, "Türk işadamları, Kuveytin büyük fonlarından yararlanarak, Ortadoğu pazarında önemli işler yapabilirler" dedi. 250 mağaza açacak Alshayanın projeleri perakende sektörü ile sınırlı değil. Türkiyeye çok katlı alışveriş merkezlerini (department store) açacağını belirten Alshaya, "Emlak alanında büyük fırsatlar var. İstanbul, Antalya gibi şehirlerde gayrimenkul yatırımları düşünüyoruz" dedi. Alshaya, yeni bir restoran zincirini, ünlü çocuk ve genç giyim markalarını Türkiyeye getireceğini söyledi. Alshayanın agresif büyüme stratejisi Türkiyeye özel değil. 40a yakın İngiliz ve ABDli markanın temsilcisi olan şirket, Ortadoğunun en büyük perakende grubu. Alshayanın, Körfez ülkelerinde 600 mağazası, 5 bini aşkın çalışanı bulunuyor. Kuveytte otomotiv, emlak, turizm sektörlerinde yatırımları bulunan grubun, sadece perakende sektöründeki cirosu 600 milyon dolar. Emlak yatırımları yapacak

Yazarlar