Ekonomi ‘Türk tüketicisi 1 yılda 6 ayakkabı satın alıyor’

‘Türk tüketicisi 1 yılda 6 ayakkabı satın alıyor’

08.07.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:

Geçmişte Türkiye’de ortalama yılda 2-3 ayakkabı satın alınabildiğini söyleyen Polaris Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İsmail Güvel günümüzde artan tüketimle birlikte bu sayının 5-6 ayakkabıya yükseldiğini ifade etti

‘Türk tüketicisi 1 yılda 6 ayakkabı satın alıyor’

Polaris Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İsmail Güvel, eskiden Türkiye’de ortalama yılda 2-3 ayakkabı alınırken günümüzde artan tüketimle birlikte bu sayının 5-6 ayakkabıya yükseldiğini söyledi.
Güvel bu yükselişin nedenleri arasında moda algısı ve kaliteli ürünleri uygun fiyatlarla bulabilmek olduğunu kaydetti.
Geçmişte markaya yatırım yapılmadığını hatırlatan Güvel, şöyle devam etti: “Günümüzde artık markalara yatırım yapılıyor ve mağazalaşılıyor. Böylece kendi koleksiyonunuzu en uygun ve doğru şekilde sergileyebilme, satış esnasında ürünün sunumu ve bilgilendirilebilmesi, satış sonrası hizmetleri ile organize perakendeciliği öğrendik. Ayakkabı sektörüne bakıldığında oldukça ciddi yol kat ettiğimizi gözlemleyebiliriz.”
Türk tüketicisinin de bu değişim süreci içinde tüketim alışkanlıklarını değiştirdiğini ifade eden Güvel, şunları söyledi: “Tüketici haklı olarak siyah yada kahve gibi renkleri tercih ederken, günümüzde hem farklı renkleri tercih ediyor hem de çok daha moda ürünleri giyebiliyor. Ayak sağlığı konusunda bilinçlenen tüketicimiz, moda ve şıklığın yanı sıra rahat edebileceği ve ayağını sağlıklı koruyabileceği ürünleri tercih ediyor.”

Markalaşma 2001’de başladı
Güvel, Polaris’in bir terlik markası olarak 2001 yılında başladığı markalaşma yolculuğuna 2003 yılında ayakkabı, 2005 yılında ise koleksiyonuna kattığı çanta, kemer, cüzdan gibi aksesuarlarla devam ettiğini söyledi.
Ayak sağlığına yönelik ürünlerle 1500’ün üzerinde modelle her sezon ürün gamlarını yenilediklerini belirten Güvel şöyle konuştu:
“Türkiye genelinde 600 dolayında bayii satış noktasının yanı sıra 99 mağazamız var. Toplamda 600 kişiye istihdam sağlıyoruz. Bizim farklılığımız kalite / fiyat oranındaki başarımız. Ayak sağlığına yönelik yaptığımız araştırma ve geliştirme faaliyetleri sonucu ortaya çıkan 5 nokta, flexible, comfort flex, ayağa masaj yapan reflex points ve comfort balance gibi özellikli ürünlerimizle ayakların hem rahat hem de sağlıklı bir şekilde desteklenmesini sağlıyoruz.”

Haberin Devamı

250 mağazaya ulaşma hedefi
2011 yılı içinde 120 mağaza, yakın gelecekte ise 250 mağazaya ulaşmayı hedeflediklerini söyleyen Güvel “Türkiye genelinde mağaza açmaya devam edeceğiz. Sonrasında ise yurtdışı yatırımlarımızı hızlandırarak Ortadoğu bölgesi öncelikli olmak üzere yurtdışı mağazalarımızı açacağız. Yurtiçi mağaza sayımızı artırmak ve ardından yurtdışına açılmak ilk ve en önemli projemiz. Biz artık ayakkabı sektörü sınırları içinde değil aynı zamanda organize perakende markaları arasında yer alıyoruz.”

Kadınlara % 50 indirimle franchising verecek
Golden Rose markasıyla oje, ruj, lipgloss, far, allık, pudra, mascara, eyeliner, fondöten, parfüm gibi çok çeşitli kozmetik üretimi yapan Erkul Kozmetik, kadınlara yüzde 50 indirimle franchising verecek. Erkul Kozmetik Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Erkul, “İşimiz kozmetik olduğu için kazancımızın nedeni kadınlar. Bu nedenle yüzde franchising konusunda yüzde 50 indirimle kadınlara öncelik tanımak istedik” dedi. Kadına yönelik istihdamın artmasını çok önemsediklerini ifade eden Erkul, “Golden Rose olarak kadınları ekonominin içerisine katmak istiyoruz” diye konuştu.

86 ülkeye ihracat yapıyor
Türkiye genelinde 3 mix mağazalarının, çeşitli AVM’lerde de 26 kiosk ve mağazalarının bulunduğunu kaydeden Erkul, “27 yıldır renkli kozmetik üretiyoruz. Yurtdışında da 40 mağazamız var. Franchising’lerle birlikte bu sayısı 100’ün üzerinde” dedi.
Avrupa, Kuzey ve Güney Amerika, Ortadoğu, Afrika, Asya ve Avusturalya kıtasına kadar uzanan geniş bir coğrafyada 86 ülkeye ihracat yaptıklarını belirten Erkul, “Yurtiçinde 50, yurtdışında 50 olmak üzere hedefimiz 100 mağaza daha açmak” diye konuştu.
Golden Rose’un her yıl artış gösteren bir ivmeyle 2010 yılında ortalama 170 milyon adetlik satış rakamına ulaştığını söyleyen Erkul, şöyle devam etti: “Bu rakamın 90-100 milyon adetlik bölümünü oje satışı oluşturuyor. Oje satışını dudak ve göz makyaj ürünleri takip ediyor. Markamız, 2009 yılı verilerine göre renkli kozmetik ihracatında ilk sırada, genel kozmetik ürünleri ihracatında ise üçüncü sırada yer aldı.”

Haberin Devamı

Hırdavatçılıktan 100 milyon dolar ciroya
Erkul Kozmetik’in 1983 yılında babası Ahmet Erkul tarafından kurulduğunu söyleyen Mehmet Erkul, “Öncesinde Gaziantep’te hırdavat işiyle uğraşıyorduk. 1977 yılında İstanbul’a göç ettik. Burada küçük bir atölye kurduk. Parfüm üretimi derken kozmetik sektörüne böylece girmiş olduk” dedi. Bugün 100 milyon dolar ciroya ulaştıklarını belirten Erkul, bin 200 kişiye istihdam sağladıklarını anlattı.
Entegre bir tesiste üretim yaptıklarını anlatan Erkul, “Bugün Golden Rose dünyada adımıza tescilli bir marka” dedi.

Haberin Devamı

Kuyumculuktan vazgeçti De Vib markasını yarattı
Üç erkek kardeşin kurduğu, çanta ve ayakkabı perakendesinde markalaşma yolunda ilerleyen De Vib, Türkiye genelinde 12 mağayaza ulaştı.
De Vib olarak çanta, ayakkabı, akseuar satışı gerçekleştirdiklerini söyleyen şirketin Genel Müdürü Gökhan Platin, markanını kuruluş öyküsünü şöyle anlattı:
“Biz üç erkek kardeşiz. Şirketi kurmadan önce kuyumculukla uğraşıyorduk. Ancak mağazamızın olduğu bölgede soygun gibi olaylar yaşanmaya başlayınca bu işi bırakmaya karar verdik. 1999 yılında Merter’de toptancı ve ithalatçı olarak işe başladık. Ardından Laleli ve Osmanbey’de yerli ve yabancı müşteriler için toptan satış noktaları açtık.”
Artan taleple birlikte 2003 yılında ilk mağazalarının Beşiktaş’ta açtıklarını belirten Platin, “Şu anda altı tane kendi mağazamız var. Altı tane de franchise mağazamız var. Toplamda 12 mağazaya ulaştık” dedi.
15 milyon TL ciro hedefi
Önümüzdeki yıl 12 mağaza daha açmayı planladıklarını kaydeden Platin hedef cirolarının da 15 milyon TL olduğunu ifade etti.
Bu ay içinde yurtdışında da mağazalaşmaya başlayacaklarını söyleyen Platin, “İlk yurtdışı mağazamızı Bulgaristan’da açacağız. Ardından Irak ve Azerbaycan’da olmak istiyoruz” diye konuştu.
YKM, Boyner gibi katlı mağazalarda ürünlerinin satıldığını belirten Platin, kısa süre içinde e-ticarete de başlayacaklarını kaydetti.
De Vib ürünlerinin ağırlıklı olarak, Fransa, Brezilya, Uzakdoğu ve Filipinler’den ithal edildiğini ifade eden Platin, önümüzdeki kış konfeksiyon ürünlerinin satışına da başlayacaklarını anlattı.
Üç erkek kardeşin kurduğu, çanta ve ayakkabı perakendesinde markalaşma yolunda ilerleyen De Vib, Türkiye genelinde 12 mağayaza ulaştı.
De Vib olarak çanta, ayakkabı, akseuar satışı gerçekleştirdiklerini söyleyen şirketin Genel Müdürü Gökhan Platin, markanını kuruluş öyküsünü şöyle anlattı:
“Biz üç erkek kardeşiz. Şirketi kurmadan önce kuyumculukla uğraşıyorduk. Ancak mağazamızın olduğu bölgede soygun gibi olaylar yaşanmaya başlayınca bu işi bırakmaya karar verdik. 1999 yılında Merter’de toptancı ve ithalatçı olarak işe başladık. Ardından Laleli ve Osmanbey’de yerli ve yabancı müşteriler için toptan satış noktaları açtık.”
Artan taleple birlikte 2003 yılında ilk mağazalarının Beşiktaş’ta açtıklarını belirten Platin, “Şu anda altı tane kendi mağazamız var. Altı tane de franchise mağazamız var. Toplamda 12 mağazaya ulaştık” dedi.

15 milyon TL ciro hedefi
Önümüzdeki yıl 12 mağaza daha açmayı planladıklarını kaydeden Platin hedef cirolarının da 15 milyon TL olduğunu ifade etti.
Bu ay içinde yurtdışında da mağazalaşmaya başlayacaklarını söyleyen Platin, “İlk yurtdışı mağazamızı Bulgaristan’da açacağız. Ardından Irak ve Azerbaycan’da olmak istiyoruz” diye konuştu.
YKM, Boyner gibi katlı mağazalarda ürünlerinin satıldığını belirten Platin, kısa süre içinde e-ticarete de başlayacaklarını kaydetti.
De Vib ürünlerinin ağırlıklı olarak, Fransa, Brezilya, Uzakdoğu ve Filipinler’den ithal edildiğini ifade eden Platin, önümüzdeki kış konfeksiyon ürünlerinin satışına da başlayacaklarını anlattı.

Haberin Devamı

Markafoni’nin yüzde 70’ini Naspers aldı
E-ticaret kuruluşu Markafoni’nin hisselerinin yüzde 70’e yakını, 129 ülkede faaliyet gösteren, 23 milyar dolarlık multimedya devi Naspers’a bağlı MIH - Allegro tarafından satın alındı.
MIH Allegro’nun gerçekleştirdiği satınalma, markafoni Türkiye, markafoni Ukrayna ve markafoni grup şirketleri bünyesinde bulunan, Türkiye’nin en büyük online ayakkabı mağazası Zizigo’yu içeriyor.
Türk internet dünyasını hareketlendirecek bu gelişme halihazırda Türkiye’nin yanı sıra Avustralya, Ukrayna ve Yunanistan’da da faaliyet göstermekte olan Markafoni’nin 129 ülkede faaliyet gösteren Naspers’ın geniş ağından yararlanmasına imkan vererek global bir marka olma sürecini hızlandırması açısından önem taşıyor.
Söz konusu satınalmanın ardından Markafoni’nin hisse yapısında da değişiklik oldu. Kurucu ortaklar haricindeki eski yatırımcıların çekilmesiyle beraber, Markafoni’nin hisseleri, Yönetim Kurulu Başkanı Sina Afra, Yönetim Kurulu Üyesi Tolga Tatari, Yönetim Kurulu Üyesi Ahmet Emre Sarı ve MIH-Allegro arasında paylaşıldı.

Haberin Devamı

Tchibo’da Afrika rüzgârı
Tchibo’nun yeni teması “Afrika Rüzgarı” ile 11 Temmuz Pazartesi’den itibaren www.tchibo.com.tr online alışveriş noktasında; 13 Temmuz Çarşamba’dan itibaren ise tüm Tchibo mağazalarında satışta olacak.
Üç farklı stil önerisinin sunulduğu Tchibo’nun yeni temasında, büyüleyici oryantal desenler, vahşi hayvan desenleri ve egzotik desenler dikkat çekiyor.

Çocuk giyiminde kocaman indirim
Türkiye’de çocuk giyimi alanında faaliyet gösteren Panço ilkbahar-yaz 2011 indirimine başlıyor. Yüzde 50’ye varan indirim tüm ürünler için geçerli olacak. Bu indirim sayesinde 11 TL’ye t-shirt, 29 TL’ye ise pantolon almak mümkün olacak. Panço ilkbahar yaz sezonunda kolej tarzı yağmurluklar, üçlü eşofman takımlar ve uzun kollu sweatshirtler de yüzde 50’ye varan indirimlerle alınabilecek.

Emporio Armani’den çizgili moda
2011 yaz kreasyonunda kırmızı, gri ve beyaz tonlarının ağırlıklı kullanıldığı Emporio Armani mayolar, plaj modasına renklendirecek. Emporio Armani mayolar, çizgili ve geometrik desenlerin yanı sıra, düz renk ve kesimlerden taviz vermiyor.

Doğtaş Irak pazarında büyümesini sürdürüyor
Doğtaş, en çok ihraç yaptığı ilk beş ülkeden biri olan Irak’ta büyümesini sürdürüyor. Irak’a ihracata 2003 yılında başlayan Doğtaş’ın metrekaresi 3 bin 500 - 5 bin aralığında olan 5 adet mağazası bulunuyor. Turquality belgesine sahip olan Doğtaş, Irak’ta 2010 yılında toplam yüzde 30 büyüme gerçekleştirdi.

Henkel’den hasarlı saçlara özel Gliss
Dünyada çamaşır ve ev bakımı, kozmetik, kişisel bakım ve yapıştırıcı teknolojileri alanlarında faaliyet gösteren Henkel, Gliss Ultimate Repair’i piyasaya sundu.
Gliss, çok yıpranmış, kuru ve ekstra hasarlı saçları, sıvılaştırılmış keratin içeren onarım teknolojisi ile buluşturuyor.

Sevil’den ikinci ürüne yüzde 40 indirim
Sevil, güneş ürünü alışverişlerinde ikinci ürüne yüzde 40 indirim fırsatı sunuyor. Ayrıca Sevil’de tüm kartlara taksit fırsatı da var. Bir başka kampanyayla ise Sevil’den yapılacak dört Lancaster güneş ürünü alışverişine plaj çantası hediye ediliyor.