Ekonomi Türkiye’de konfor değil moda tercih ediliyor

Türkiye’de konfor değil moda tercih ediliyor

25.10.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

Türk ayakkabı sektörünün giderek büyüdüğünü söyleyen Gabor’un Yönetim Kurulu Başkanı Achim Gabor, “Ancak ayakkabı pazarı daha çok moda üzerine kurulu. Konfor segmentinde ise alınacak daha çok yol var” dedi

Türkiye’de konfor değil moda tercih ediliyor

Dünya genelinde 6 bin 200 noktada satışı yapılan, 555 mağaza içi mağaza alanı bulunan Gabor’un Yönetim Kurulu Başkanı Achim Gabor, Türkiye’nin hızla büyüyen, dinamik bir ekonomiye sahip olduğunu söyledi. Ayakkabı pazarının da buna bağlı olarak büyüdüğünü belirten Gabor, “Fakat pazar daha çok moda üzerine kurulu ve konfor segmentinde alınacak daha çok yol var” dedi.
Yıllık 6 milyon çift ayakkabı satışına ve 300 milyon euro’yu aşan ciroya sahip Gabor’un konfor kategorisinde çok da rakibi olmayan bir marka olduğunu kaydeden Achim Gabor, Avrupa’da konforlu ayakkabı segmentinin önemli, tüketicilerin ise bilinçli olduğunu anlattı.
Achim Gabor, bu konuda Türkiye’nin henüz başlangıç aşamasında olmasına rağmen, Gabor ürünlerinin yoğun talep gördüğünü belirtti. Konforlu ayakkabı talebinin, Türkiye’de daha da artacağını düşündüklerini söyleyen Gabor, ayakkabı kalitesi ve rahatlık konusunda Türk tüketicilerin zamanla daha talepkar olabileceğini kaydetti.
Bu durumun kişinin kendine ve sağlığına daha fazla özen göstermesiyle de doğru orantılı olduğunu ifade eden Achim Gabor, müşterinin rahat ayakkabı bulabileceğinin farkına varmasının önemli olduğunu vurguladı.

‘Büyümemiz sürecek’
Türkiye distribütörlüğünü Çilingiroğlu firmasının yürüttüğü Gabor, Suadiye’deki Shoe City Comfort, Nişantaşı Merletto’da, İzmir Alsancak’ta Shoe City Comfort ve Kozyatağı Carrefour Miro’da da birer shop in shop (mağaza içi mağaza) konseptiyle satışa sunuluyor. Türkiye’deki kısa ve uzun vadeli yatırım hedeflerini değerlendiren Achim Gabor, “2014 yılında shop-in-shop konseptiyle büyümeye devam etmek istiyoruz. Gabor markasının, 2020 yılında Türkiye’de, 50 noktada yer almasını hedefliyoruz” dedi.

Haberin Devamı

MOBİLYA

2015 hedefİ 20 mağaza

Fatih Kıral Mobilya Yönetim Kurulu Üyesi Onur Kıral, Türkiye’de mobilya sektörünün ortalama 9 milyar dolarlık iç pazar büyüklüğü ile hızlı bir büyüme içinde olduğunu belirtti. Kıral, Fatih Kıral Mobilya olarak pazara öncülük ettiklerini, 2014 yılında yüzde 20 büyüme, 2015 yılı sonuna kadar ise ortalama 20 mağaza planladıklarını ifade etti.
Ayrıca Akdeniz Bölgesi’ne yatırımlarının artacağını anlatan Kıral, yeni mağazalar açmak için fizibilite çalışmalarının hızla devam ettiğini kaydetti.

BAKIM

SAÇ DİPLERİNE HAFİF DOKULU HACİM JELİ

Kerastase’ın yeni ürünü ‘Lift Vertige’ hafif dokusuyla saç diplerine hacim sunuyor. Marka yetkilileri, “Bu yüksek performanslı ürün teknoloji formülü sayesinde hareketsiz ve katı etki yaratmadan saç diplerinde yükselme sağlıyor” diyor.

Haberin Devamı

KIRILMAYA KARŞI ETKİLİ

John Frieda’nın ‘Derinlemesine Onarıcı Bakım Maskesi’ Inca Inchi yağı içeriyor. Marka yetkilileri, “Bu ürün en yoğun onarıcı formülü ile saçlara derinlemesine nüfuz ederek, kırılma riskini azaltmaya ve saçların yapısını onarmaya yardımcı oluyor” diyor.

ELLER İÇİN AVOKADO

Fransız dermokozmetik markası Caudalie, kadınlara kış aylarına özel bir seri sunuyor. Caudalie’nin 3 farklı Limited Edition El Kremlerinin içeriğinde ise organik shea yağı, avokado ve zeytin yağları bileşimi, besleyici yağ asidi ile bitkisel gliserin bulunuyor.

SUSAM AİLESİNDEN

Kinoa’nın etkisi, abba ile saçlara taşındı. Kinoa bitkisinin özleri başta olmak üzere; soya, arpa ve Tri Molecular Protein Complex ile zenginleştirilen yüzde 100 vegan formüllü ‘abba Saç Bakım Ürünleri’ satışa sunuldu. Kinoa, susam ailesine ait amino asit zengini tek tahıl olarak biliniyor.

SIRA SAÇ BAKIMINDA...

Deniz, kum ve güneşin ardından sıra cilde, saçlara, el ve ayaklara bakım yapmaya geldi. Avon bu sonbahar komple yenilenmek isteyenler için birçok farklı ürünü bir araya getirdi. Parlak saçlar isteyenler için Advance Techniques Daily Shine serisini sunan Avon, eller için profesyonel tırnak bakımını evlere taşıyor.