Ekonomi Türkiye’den Çin’e Hasbahçe

Türkiye’den Çin’e Hasbahçe

13.04.2019 - 08:15 | Son Güncellenme:

Türkiye, Pekin’de düzenlenecek EXPO’ya hazırlanıyor. EXPO 2019, bu yıl ‘Yeşil Yaşa Daha İyi Yaşa’ temasıyla 29 Nisan-7 Ekim tarihleri arasında 110 ülke ve uluslararası kuruluşun katılımıyla gerçekleştirilecek.

Türkiye’den Çin’e Hasbahçe

Türkiye, EXPO’da ‘Geleceği Yeşil ile Kucakla’ teması ve gelecek nesillere daha yaşanabilir yeşil bir dünya bırakma vizyonuyla hazırladığı pavyonuyla EXPO 2019 Pekin’de en çok ilgi gören ülke olmayı hedefliyor. 2 bin 400 metrekarelik alanda temsil edilecek Türkiye pavyonu hasbahçelerden ilham alınarak tasarlandı. Pavyonun ana öğelerinden olan ve Sultan Abdülaziz’in Av Köşkü’nden esinlenerek tasarlanan Bahçehane ise pavyonun kapalı alanı olarak konukları ağırlayacak.

Haberin Devamı

Endemik Bitkiler Tüneli, İnovasyon ve Sürdürülebilirlik Alanı, Türkiye’nin 7 bölgesini temsil edecek biçimde tasarlanmış mimari yapılar gibi birçok detay da ziyaretçilerin beğenisine sunulacak.

Kalıcı anıt

Söz konusu yapı EXPO idaresinin talebine istinaden Türkiye’nin Çin’deki ticaret ve tanıtım diplomasisinin kalıcı bir anıtı olarak kullanılmaya devam edecek. Türk kültürü ve ‘Türk malı’ olan tüm ürünlere ilişkin de bir tanıtım kampanyası yürütülecek. Türkiye Tanıtım Grubu koordinasyonunda, ihracatçı birlikleri tarafından Türkiye’nin her bölgesinin öne çıkan sektörlerinin tanıtımı farklı zaman aralıklarında yaklaşık 6 ay boyunca gerçekleştirilecek. Öte yandan Göbeklitepe Yılı olması nedeniyle EXPO’da aslına uygun Göbeklitepe repkilası da sergilenecek.

Haberin Devamı

EXPO 2019’da yerini alacak olan Türkiye Pavyonu, Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan’ın katılımıyla düzenlenen basın toplantısında tanıtıldı.

Küresel ekonomide belirleyici olmanın rolünün tanıtım ve algı yönetiminden geçtiğini dile getiren Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, “Özellikle son zamanlarda hepimizin tanık olduğu üzere, bir ülkenin ne kadar güçlü olduğu kadar, ne kadar güçlü algılandığı da önemli” dedi.

16 milyon katılımcı

Pekcan, “EXPO’lar işbirliğini artıran, ülke tecrübelerinin paylaşıldığı alanlar. Daha yaşanılabilir bir dünya, üstlendiğimiz sorumluluk çerçevesinde yürüttüğümüz çalışmaları paylaşmak üzere, organizasyonda güçlü bir şekilde yerimizi almış bulunuyoruz” ifadelerini kullandı.

EXPO’ya 16 milyon katılımcı beklendiğini kaydeden Pekcan, şöyle devam etti:

“Pekin 2019 EXPO’yu Türkiye-Çin dostluğunun etkileyici bir kanıtı olarak, Türkiye’nin, Türk ürünlerinin kalitesini, lezzetini bütün dünyaya tanıtacak bir fırsat olarak görüyoruz. Türk Tanıtım Grubu kanalıyla Türkiye’nin bütün yöresel ürünlerinin mücevherinden, fındığına, zeytinyağına bütün ürünlerin tanıtımı için de bir fırsat olacağını görüyoruz.”

Çeşitli zamanlarda ve platformlarda da Türkiye’nin kültürel etkinlikleri olacağını söyleyen Bakan Pekcan, “Ürün tanıtımları, lezzet tadımları olacak. Turizm alanına da büyük katkı sağlayacak” dedi.

Haberin Devamı

1 Temmuz milli gün olacak

EXPO kapsamında 1 Temmuz’un Türkiye’nin milli günü olacağını ifade eden Pekcan, “EXPO 2019 kapsamında her ülkeye 1 gün veriliyor ve o ülke kendisini her alanda tanıtma ve etkinliklerini yapma fırsatı buluyor, bütün gözler o ülkeye çevriliyor” ifadelerini kullandı.