Ekonomi Türkiye Yüzyılı'na damga vuracak yeni projeler…

Türkiye Yüzyılı'na damga vuracak yeni projeler…

28.10.2023 - 07:00 | Son Güncellenme:

Seyahat süresi 1 Saat 15 dakika olarak öngörülmektedir. Ülkemizin en kalabalık şehirleri olan Başkent Ankara ile İstanbul arasında en hızlı, ekonomik ve güvenli bir şekilde ulaşım imkânının sağlanması amaçlanıyor

Türkiye Yüzyılına damga vuracak yeni projeler…

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu,Türkiye’nin lojistik üs olma hedefi ile demiryolu sektörüne yaptığı yatırımları giderek artırdığını söyledi.  

Haberin Devamı

Uraloğlu,”Bu yatırımlar sonucunda, Asya ile Avrupa arasında Çin’den Londra’ya kadar Demir İpek Yolu’nun Orta Koridoru’nda yer alan ülkemiz, uluslararası yolcu ve yük taşımacılığında bir merkez haline gelecek” dedi. Bakan Uraloğlu, Türkiye yüzyılına damga vuracak yeni projeleri tek tek anlattı; 

KANAL İSTANBUL 

Uluslararası ulaştırma ve lojistik koridorlarında ülkemize yeni bir mihenk taşı niteliğinde proje olacak Kanal İstanbul’un mühendislik çalışmaları tamamlanmış, ÇED Raporu onaylanmıştır. Güzergahta yer alan diğer projelerin çalışmaları, paydaş olan kurum ve kuruluşlarla koordineli olarak yürütülmektedir. Kanalı kesen ulaştırma yapılarının da imalatına başlanmıştır. Bu kapsamda, ilk olarak Sazlıdere Köprüsü ve Halkalı-Ispartakule Demiryolu Geçişi Tüneli çalışmaları devam etmektedir. 

Haberin Devamı

Türkiye Yüzyılına damga vuracak yeni projeler…

■ ANKARA-İSTANBUL SÜPER HIZLI TREN PROJESİ  

Ankara-İstanbul (Söğütlüçeşme) 344 km uzunluğundadır. Seyahat süresi 1 Saat 15 dakika olarak öngörülmektedir. Ülkemizin en kalabalık şehirleri olan Başkent Ankara ile İstanbul arasında en hızlı, ekonomik ve güvenli bir şekilde ulaşım imkânının sağlanması amaçlanıyor. Söz konusu projenin hayata geçirilmesiyle Ankara üzeri bağlantılı Konya, Sivas, Kayseri, vb. YHT hatlarının yolculuk süreleri kısaltarak kaliteli ve konforlu bir ulaşım imkanının sağlanması hedefleniyor. Ayrıca  demiryollarının şehirlerarası taşımacılıktaki payı artacak, hızlı, güvenli ve ekonomik ulaşım imkânı sağlanacak, ülke genelinde raylı sistem ağı genişleyecek, şehirlerarası lojistik maliyetler düşecek, İstanbul ve Ankara gibi Türkiye’nin en kalabalık iki şehri arasında ekspres ulaşım sağlanmış olacak.  

■ GEBZE-YSS Köprüsü-İstanbul Havalimanı-Halkalı Demiryolu Projesi 

Sabiha Gökçen Havalimanı ve İstanbul Havalimanını Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden bağlayacak olan proje Marmaray boğaz geçişine alternatif güzergah oluşturulacak ve yük koridorunun kapasite ihtiyacı karşılanacak olan tamamı elektrikli ve sinyalli 120 km uzunluğunda, 4 istasyonlu (proje kapsamında 2 adet), 160 km/sa tasarım hızı ile tasarlananmış olup, yıllık 33 milyon yolcu ve 30 milyon ton yük tahmini ile 2023 yatırım programında yer alıyor. 

Haberin Devamı

■ FİLYOS LİMANI 

25 milyon Ton / Yıl kapasiteye sahip olan projenin, Limanın Altyapı işleri Kamu kaynakları ile yapılmış; üstyapı, ekipman temini ve işletilmesi için YİD modeliyle gerçekleştirilmesine yönelik ihale çalışmaları devam ediyor. 

■ RİZE İYİDERE LOJİSTİK LİMANI 

Söz konusu projenin kamulaştırma çalışmaları tamamlanmıştır. Toplamda 10.390.00 ton anroşman imalatı yapılmıştır. Projenin faaliyete geçmesiyle yılda 300 kişiye 365 gün istihdam yaratması planlanmaktadır. “Hubport” altyapısı ile transit yüklerde ulaşımı önemli ölçüde etkileyerek, global ölçekte transit yüklerin ülkemiz dahilinde taşınmasına katkı sağlayacak. 

■ HALİÇ KOMPLEKSİ PROJESİ (TERSANE İSTANBUL-HALİÇ) 

Söz konusu proje kapsamında 2 adet 400 kişilik otel, en az 70 yat bağlama kapasiteli iki adet yat limanı, ofis binaları, kongre ve kültür merkezleri ile 1000 kişilik cami ve otopark bulunmaktadır. Ayrıca divanhane binasının eksik kalan restorasyon işleri de tamamlanacaktır. Projede çalışmalar büyük bir titizlikle devam etmekte olup 3 etap şeklinde projelendirilen işin ilk etabının 2023 yılının ikinci yarısında tamamlanması hedefleniyor. 

Haberin Devamı

■ ÇANDARLI LİMANI 

500.000 TEU/Yıl kapasiteli projenin Altyapı inşaatının geçici kabulü 31.01.2014 yılında yapılmıştır. Limanın Altyapı işleri Kamu kaynakları ile yapılmış olup üst yapı, ekipman temini ve işletilmesi için YİD modeliyle gerçekleştirilmesine yönelik 05.11.2013 ‘de yapılan ihaleye teklif gelmemiş olup ihale iptal edilmiştir. Üstyapı ihalesinin yeniden yapılmasına yönelik çalışmalar devam ediyor. 

■ TÜRKİYE LOJİSTİK ÜS OLUYOR  

Türkiye lojistik üs olma hedefi ile demiryolu sektörüne yaptığı yatırımları giderek artırıyor. Bu yatırımlar sonucunda, Asya ile Avrupa arasında Çin’den Londra’ya kadar Demir İpek Yolu’nun Orta Koridoru’nda yer alan ülkemiz, uluslararası yolcu ve yük taşımacılığında bir merkez haline geliyor. 

MİLLİ ELEKTRİKLİ TREN SETİ (EMU)

Haberin Devamı

Konforlu yolculuk, üst düzey güvenlik…

Milli Elektrikli Tren Seti yolcu konforu ve seyir emniyeti açısından istek beklentileri üst düzeyde karşılayacak şekilde uluslararası standartlara göre tasarlanmış ve üretilmiştir. Tren setinin işletme hızı 160km/h olup, tasarım hızı ise 176km/h’tir. Milli Elektrikli Tren Seti işletme ihtiyaçlarına göre bölgesel veya şehirlerarası çalıştırılmak üzere 3’lü, 4’lü 5’li ve 6’li araç konfigürasyonuna sahiptir.  Her araç bir motor ve bir treyler boji ile donatılmış olup, motor bojilerdeki 2 adet aks tahriklidir. Tahrikli aksların her birinde 325 kW gücünde elektrik motorları bulunmaktadır.Seti oluşturan araçlar, yolcu konforunu ve güvenliğini sağlayan tren kontrol ve izleme sistemi (TKYS), otomatik tren durdurma sistemi, elektromekanik yolcu giriş kapıları, tam otomatik iklimlendirme sistemleri, yangın ihbar sistemi, işitsel ve görsel yolcu bilgilendirme sistemi ve kamera sistemleri ile donatılmıştır. Bunun yanında yolcular için seyahat esnasında rahatlıkla kullanabilecekleri Wi-Fi erişimi, yolcuların yiyecek ve içecek ihtiyaçlarını kolaylıkla karşılayabilecekleri mutfak bölümü (bistro) ve yiyecek içecek otomatları bulunmaktadır. Araçlarda yolcuların tercihlerine göre kullanabilecekleri alaturka ve alafranga vakumlu tuvalet sistemleri mevcuttur.  

Ayrıca tren setindeki bir araç engelli yolcuların rahatlıkla kullanabilecekleri tuvalet sistemine sahiptir. Bu araçta engelli yolcular için iki adet yolcu bölmesi ve tekerlekli sandalyeleriyle platformdan araca ve araçtan platforma indirilip bindirilmesini sağlayan engelli biniş sistemi ve bebek bakım odası da mevcuttur.  

Proje, tasarımından üretim sonuna kadar uluslararası akredite bağımsız bir değerlendirme kuruluşu (No- Bo) tarafından denetlenmekte ve her aşaması doğrulanmaktadır. Bu şekilde üretilen tren setleri, Ülkemizde ve Avrupa Birliği ülkelerinde çalışabilmesi için gerekli olan TSI Sertifikasyona esas tüm testler ve bu testlerin dokümantasyonları tamamlanmış olup, Tren setleri işletmeye alınmaya hazır bir hale getirildi. 

Şuana kadar 2 prototip ve 1 Seri set olmak üzere toplamda 3 set üretilen Milli Elektrikli Tren setlerinden 2024 yılına kadar 4 set, 2025 yılı sonuna kadar 15 set olmak üzere toplamda 22 set üretilerek yolcu taşımacılığının önemli bir ihtiyacını karşılayacaktır. 2030 yılına kadar tren setlerinin sayısının 56 sete tamamlanması planlanmıştır.160km/h Milli Elektrikli Tren setinin İlk iki seti şu an yolcu işletmesinde yolcu taşımacılığına devam etmektedir. 3.tren setinin fabrika testleri devam etmekte olup diğer setlerin montaj işlemleri devam etmektedir. 

MİLLİ ELEKTRİKLİ HIZLI TREN SETLERİ DE GELİYOR   

Milli Elektrikli Hızlı Tren seti tasarım çalışmalarında önemli ilerleme kaydedildi. Tasarım sürecinin yüzde 90’ı tamamlanmış durumda. Tasarım çalışmalarının bu yıl içerinde tamamlanması hedeflenmiş olup prototip üretimine yönelik süreçler de başlatıldı. Eskişehir-5000 projesi kapsamında, TCDD’nin ihtiyaçlarına uygun, 5MW gücünde, Avrupa Birliği Demiryollarında Karşılıklı İşletilebilirlik (TSI) sertifikasına sahip olacak, yük ve yolcu taşımacılığı yapabilecek, 140 km/s hıza sahip, TURASAŞ marka yeni nesil bir elektrikli anahat lokomotifi geliştirildi. Lokomotifte yaklaşık 115 yerli tedarikçiden temin yapılarak ekonomiye ve cari açığın azaltılmasına büyük katkı sağladı. Lokomotifin yüzde 65 olan yerlilik oranı seri üretimde yüzde 80’e çıkarılması planlanıyor. Üniversite ve Sanayi işbirliği açısından iyi bir örnek teşkil etmesi açısından önemli bir konumda yer alan projede son aşamalara gelinmiştir. Montajı ve fabrika içi statik testleri tamamlanan lokomotifin önümüzdeki günlerde dinamik testlerine başlanması planlanıyor.