Ekonomi Türkiye’de dijital reklam büyümesi Avrupa birincisi

Türkiye’de dijital reklam büyümesi Avrupa birincisi

08.06.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

AdEx Benchmark Raporu’na göre, Avrupa’da dijital reklam yatırımları geçen yıl yüzde 6.3 büyüyerek 70 milyar euro’ya yaklaşırken, Türkiye yüzde 34.8 ile dijital reklam yatırımlarında en fazla büyüme gösteren ülke oldu.

Türkiye’de dijital reklam büyümesi Avrupa birincisi

 

IAB Avrupa AdEx Benchmark araştırması, dijital reklam pazarını, “display”, “arama motoru” ve “ilan sayfaları” olmak üzere üç ana başlıkta inceliyor.

Haberin Devamı

Rapora göre, Türkiye, yüzde 34.8 ile reklam yatırımları açısından en fazla büyüme gösteren ülke olurken, Avrupa’nın büyüme gösteren ilk 10 pazarı (İngiltere, Almanya, Fransa, Rusya, İtalya, İspanya, İsveç, Hollanda, Türkiye, İsviçre) içinde yer aldı. Rapora göre 3 ülkenin (Belçika, İspanya, Belarus) dijital reklam yatırımlarında düşüş yaşandı.

Türkiye, sosyal medyada yüzde 44.8, görüntülü reklamda yüzde 33.8 ile Avrupa’da en çok büyümeyi kaydetti. Videoda ise yüzde 52.1 büyüme ile Rusya’nın ardından ikinci oldu ve Avrupa’da ilk 10’a girdi.

Avrupa’da ilan ve satış ortaklığı (affiliate) alanında sadece 8 ülke (Türkiye, Sırbistan, Ukrayna, Bulgaristan, Fransa, Çekya, Hırvatistan, Romanya) büyüme gösterirken, Türkiye yüzde 23.3 büyüme ile ilk sırada yer aldı.