Ekonomi ‘Üretimdeki fren ithalata yarar’

‘Üretimdeki fren ithalata yarar’

23.05.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:

Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Kibar, iş bırakma eylemlerinin uzamasının, tamamen ithalatın lehine bir durum yaratacağını söylerken, potansiyel yeni yatırımların Türkiye’ye çekilebilmesi açısından sıkıntılar doğurabileceğini kaydetti

‘Üretimdeki fren ithalata yarar’

Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, otomotivde iş bırakma eylemlerinin tamamen ithalatın lehine çalışacağını belirterek, bu durumda düzelme olmazsa, Hyundai açısından da süreci uzun süre devam ettirebilmelerinin mümkün olmayacağını söyledi.
Otomotivde yan sanayinin, tedarikçisiyle birlikte ana sanayiyi besleyen bir yapı olduğuna işaret eden Kibar, “Yurt dışında böyle bir süreç yaşanmadığından, oradaki üretimler sürüyor. Türkiye’nin ihracatta bayrağı önde taşıyan sektörü, şu anda kısmen önemli anlamda yara almaya başladı. Bunun bir an evvel düzelmesi lazım. Emek müzakereleri ayrı, iş huzuru ortamı, çalışma sürecinin huzurlu devam etmesi ayrı bir şey. Bunları birbirine çok fazla bağlamamak lazım diye düşünüyorum” dedi. Sürecin uzamasının, potansiyel yeni yatırımların Türkiye’ye çekilebilmesi ve birçok yeni işler açısından sıkıntılar doğurabileceğine dikkat çeken Kibar, Hyundai Assan özelinde de bazı problemler yaşadıklarını kaydetti.

Haberin Devamı

‘Aşmaya çalışıyoruz’

Kendilerinin de Hyundai Assan olarak tedarikte aksamalar yaşadıklarını belirten Kibar, “Bir takım ‘palyatif’ diyebileceğim tedbirlerle bu süreci aşmaya çalışıyoruz ama bu durumda düzelme olmazsa bizim de bu süreci uzun süre devam ettirebilmemiz zor” cevabını verdi. Kibar, şöyle devam etti:
“Yan sanayide kalıplar, kalıpların üretimi, makinalar, tesisler var. Bunları bir yerden, bir yere alıp götüremezsiniz. ‘Bugün bu şirketin malı, yarın başka bir şirketin malı’ diye bir durum olmaz. Otomotivde hep süreklilik esastır. İstikrarlı bir mal akışının olması lazım. Bizim yan sanayilerden de sıkıntıya girmiş olanlar var. Mesela bir tanesinde, gayet özverili şekilde, şirketin beyaz yakalıları hatların başında o parçaları üretmeye çalışıyor. Ancak bu ne süreç daha kadar sürdürülebilir?”

Haberin Devamı

Üstsüz Alfa ilgi mıknatısı oldu

Alfa Romeo’nun sınırlı sayıda üretilen süper spor modeli 4C’nin üstü açık versiyonu 4C Spider, İstanbul Autoshow’da adeta “ilgi mıknatısı” oldu. Yıllık sadece 1.000 adet üretilecek Alfa Romeo 4C Spider için, Türkiye pazarına ayrırılan sınırlı kontenjan dahilinde ilk siparişler fuarda alınmaya başlandı. Açılabilir tavanlı ve 240 HP güce sahip Alfa Romeo 4C Spider, 1.8 lt turbo beslemeli motoruyla 0-100 kilometre hızlanmasını yalnızca 4.1 saniyede tamamlıyor, 258 km/s’lik maksimum hıza ulaşabiliyor.

İsmini verdiği torunlarıyla birlikte

Citroen’in lüks anlayışının simgeleyen premium sınıftaki DS markası, İstanbul Autoshow Fuarı’nda kendi bağımsız standında sergileniyor. Markanın ilk DS logolu ürünü olan ve amiral gemisi olarak nitelendirilen DS 5, yenilenen yüzü ile fuarda yer alırken, “dedesi* olaırak nitelenen, kendisine ismini veren 1968 model Citroen “DS Pallas” ile bir aradaydı. Yenilenen DS 5’te kromajlar artırılmış, daha lüks bir algı elde edilmiş. Bunun yanında diğer DS markalı modellerde de makyaj operasyonları dikkat çekiyor.

‘Üretimdeki fren ithalata yarar’

Efsane Mustang , yeni nesliyle Türkiye’de

Ford’un efsane modellerinden biri olan ve 50 yıldır üretilen Mustang, yeni nesliyle Autoshow Fuarı’nda görücüye çıktı. Bu yılın üçüncü çeyreğinde Türkiye’de satışa sunulacak Mustang, “Fastback” ve fuarda sergilenen “Convertible” gövde seçenekleriyle satışa sunulacak.
Spor otomobil efsanesi durumundaki Mustang, Türkiye pazarına 317 beygirlik 2.3 lt EcoBoost motor seçeneğinin yanı sıra 421 beygir gücündeki 5.0 lt V8 motorla sunulacak. 5.0 lt V8 motorlu Mustang, 0-100 km/s hızlanmasını 4.8 sn’de, 2.3 lt seçenek ise 5.8 sn’de tamamlıyor. Bununla birlikte 2.3 EcoBoost motorun, fabrika verilerine göre 90 km/s sabit hızda 100 km’de 8.0 lt yakıt tüketimine imza atabiliyor.
Farklı sürüşlere uyum sağlayabilen Mustang’in “Seçilebilir Sürüş Modu” sisteminde, “Normal”, “Sport+”, “Pist” ve “Kar/Islak” alternatifleri bulunuyor.

Haberin Devamı

‘Üretimdeki fren ithalata yarar’

Sadece 2 gün kalıp, gitti...

Toyota’nın son dönemde ağırlık verdiği hidrojen yakıt hücresi teknolojisine sahip Mirai, iki günlük programını tamamlayıp, fuardan ayrıldı. Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, “Fuara özel olarak sadece iki günlüğüne getirdiğimiz Mirai’nin ismi, Japonca ‘gelecek’ anlamına geliyor. Markanın teknolojisindeki geleceği temsil ediyor” dedi.

Haberin Devamı

Fuarda ilk kez sahneye çıktı

Bentley, 15. İstanbul Autoshow’da, Cenevre’den sonra Türkiye’de ilk defa sahne alan Continental GT V8 S ve GTC modellerinin yanı sıra yeni Flying Spur W12, markanın amiral gemisi Mulsanne ile otomobil tutkunlarının karşısına çıktı. Continental GT V8’i temel alan yeni GT V8 S’in kalbinde, 6000 d/d’de 528 HP güç üreten, 4.0 lt çift turbo V8 motor yer alıyor.

JAGUAR hasret giderdi

Distribütörlüğü Borusan Otomotiv tarafından üstlenilen Jaguar, bir anlamda sevenleriyle İstanbul’daki fuarda hasret giderdi. XF, XJ, F-Type Coupe, F-Type Convertible modellerinin yanı sıra Türkiye’de de yakın zamanda satışa sunulacak tamamen yeni Jaguar XE de, zeyaretçilerin beğenisine sunuldu. XE modeli, Türkiye’de ilk etapta 2 litre ve 180 HP’lik dizel motor ile satışa sunulacak.

‘Üretimdeki fren ithalata yarar’

Yeni yapılanmanın şerefine...

Aston Martin, Türkiye’deki yeni yapılanmasıyla ilk kez fuarda yerini aldı. Satış ve satış sonrası hizmetlerini, Yeniköy Motors tarafından kurulan “D&D Motor A.Ş.”nin üstlendiği Aston Martin, fuarda çok özel iki modelle yerini aldı. Bunların ilki, sınırlı sayıda üretimi gerçekleştirilecek sedan kasa tipindeki “Lagonda Taraf”, diğeri de yalnızca 100 adet üretilen, yarış otomobillerinden ilham alınarak geliştirilen Vantage GT12 oldu.