Ekonomi Vakko tüm markalarını tek çatı altında topluyor

Vakko tüm markalarını tek çatı altında topluyor

31.01.2009 - 00:47 | Son Güncellenme:

Vakko Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, konsept mağazalarını 2.5 milyon dolarlık yatırımla Galleria’da toplayacağını söyledi

Vakko tüm markalarını  tek çatı altında topluyor

Vakkorama, V2K ve Vakko Chocalate konseptlerinin tümünü Galleria’da toplamayı hedefleyen Vakko, Autoban Mimarlık tarafından tasarlanan Vakkoroma-V2K mağazasını açtı. Mağazanın açılışını Vakko Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko ve Dati Holding Yönetim Kurulu Başkanı Şadan Kalkavan yaptı.
Galleria’daki Vakko mağazasının Türkiye’de en fazla ciro yapan üç Vakko’dan biri olduğunu söyleyen Cem Hakko, “Sadece bu mağazamıza 500 bin dolar harcadık. Müşteriler tüm trendleri bulabilecekler. Özellikle gençlerin yeni adresi olacak” dedi.

60 milyon dolarlık yatırım
Yaşanan krizinin yatırımlarını durduracak kadar büyük olmadığını dile getiren Hakko, krize rağmen 60 milyon dolarlık bir yatırım gerçekleştirdiklerini söyledi.
Hakko şöyle konuştu: “20 gün evvel Başbakanımızın katılımıyla 30 bin metrekarelik Vakko Esenyurt fabrikamızı açtık. Bunun dışında Nakkaştepe’deki 12 bin metrekarelik holding binamızı yapımı sürüyor. Mağazalarımızı büyütmeye ve yeni konseptler açmaya devam ediyoruz. Bu dönem toplam 60 milyon dolarlık bir yatırım yaptık.
İyiye doğru gittiğimizi düşünmesek yatırım yapmazdık. 2009 yılı içerisinde yeni mağazalarla yüzde 10 büyüme bekliyoruz. Krizde büyümeye devam ediyoruz.”
Bu arada Vakko, Galleria’daki mağazanın metrekaresini, bugün açılışı gerçekleştirilen Vakkoroma-V2K’nın ardından Vakko ve Vakko Chocalate ile toplam 2.5 milyon dolarlık yatırımla iki katına çıkaracak.
Şubat ayından itibaren Ataköy Sheraton içinde Butik Vakko’nun da yer alacağı ve yeni yatırımlarla 30 yeni istihdam sağlayacak.




2009’da önemli bir sürpriz var!
2009 yılında ciroda yüzde 10 büyüme öngördüklerini ifade eden Cem Hakko, buna yeni mağazaların dahil olmadığını söyledi.
Yılın ilk yarısında mağazacılık açısından önemli sürprizleri olacağını dile getiren Hakko, 2009’da yoğunlaşacakları bölge konusunda “Müşterinin gittiği yer neresiyse, orada olacağız” dedi.
Yurtdışından ortaklık teklifleri aldıklarını belirten Hakko, konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Yurtdışında daha değişik bir büyüme var. Yurtdışında toptancı şeklinde büyüme yapıyoruz ve belli ürünlerle yapıyoruz. Yurtdışından ortaklık teklifleri geliyor. Ama dışarıda olduğu için ortaklarımızı çok iyi tanımamız lazım.”