Ekonomi Yeni evliler kendi ekmeğini yapıyor

Yeni evliler kendi ekmeğini yapıyor

07.06.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

Kontrollü normalleşme döneminin ardından internetten evlilik hazırlıkları da hızlandı.

Yeni evliler kendi ekmeğini yapıyor

Mithat Yurdakul - PttAVM.com Genel Müdürü Hakan Çevikoğlu, “Özellikle çeyiz paketleri gibi ürünlere talep yoğunlaştı. Her 100 alışverişin 22’sini kahve makinesi, blender gibi elektronik küçük ev aletleri, 16’sını ise tencere tava gibi pişirme araçları oluşturuyor. Pandemi dönemiyle birlikte çeyiz sepetlerine hamur yapma makinesi ve ekmek yapma makineleri de girmeye başladı” dedi.

Haberin Devamı

Yılda 600 bin evlilik

Bir süredir kapalı olan düğün salonlarının yeniden açılması ile birlikte, çiftlerin ev alışverişi telaşları da artarken özellikle çeyiz paketleri gibi ürünlere talep yoğunlaştı. Çevikoğlu, yeni evliler için beyaz eşya, ev dekorasyonu, mutfak gereçleri ve ev aletlerinde indirim yapıldığını belirterek, “Düğün dönemine hazırlıklar çok daha öncesinden başlıyor. Ancak gördüğümüz kadarıyla insanlar pandemi nedeniyle önünü görmek istemiş. Özellikle züccaciye kategorisinde artış tespit ettik. Online düğün alışverişlerinde geçtiğimiz yıl da benzer bir tablo yaşanmıştı ama bu yıl seviyenin daha da yükseleceğini bekliyoruz.

Vatandaşlara önerimiz Ticaret Bakanlığımız ve TOBB öncülüğünde verilen güven damgalı e-ticaret platformlarını tercih etmeleri. Özellikle sosyal medyadan ve güvenilir olmayan sitelerden yapılan alışverişlerde çeşitli sorunlar yaşandığına kamuoyunda rastlıyoruz” dedi. 

Haberin Devamı

Çiftlerin 100 alışverişinden 25’inin ev tekstili ve dekorasyon ürünlerinin oluşturduğunu ifade eden Çevikoğlu, “Türkiye genelinde bir yıl içerisinde 600 bine yakın çiftin evlendiği söyleniyor. Her 100 alışverişin 22’sini kahve makinesi, blender gibi elektronik küçük ev aletleri, 16’sını ise tencere tava gibi pişirme araçları oluşturuyor.

Pandemi dönemiyle birlikte çeyiz sepetlerine hamur yapma makinesi ve ekmek yapma makineleri de girmeye başladı. Bunun yanı sıra online ortamda çeşitli ev mobilyalarının satışında normal dönemlere kıyasla yüzde 30 artış var” diye konuştu.