Ekonomi Yerli dericinin gözü Japon’un ayağında!

Yerli dericinin gözü Japon’un ayağında!

02.04.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Türk deri sektörü Hong Kong’a 45 firmayla çıkarma yaptı. İDMİB Başkanı Şenocak, “Rusya pazarı dip yaptı ama yeni pazarlarla ihracat artıya geçti. Gözümüz ABD ve Japonya’da” dedi

Yerli dericinin gözü Japon’un ayağında

İstanbul Deri ve Deri Mamülleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Şenocak, “Rusya bizi tembelliğe itti, işler iyiyken at gözlüğü takmıştık. 2014 ve 2015’te ihracat dip yaptı ama alternatif pazarlar sayesinde ihracatı yeniden canlandırdık. 2016’nın iki ayında geçen yılın aynı dönemine göre deri ihracatı yüzde 42 arttı. Yeni hedef ABD ve Japonya” dedi.
Şenocak, Hong Kong Deri Fuarı’nda bu yıl Türkiye’nin ‘Fokus Ülke’ olduğunu, 36’sı milli katılım olmak üzere Türk deri sektörünün fuara 45 firmayla çıkarma yaptığını söyledi.
Şenocak, “Burası, Uzakdoğu pazarını hedefleyen firmalar için çok büyük fırsat. Başta Çin olmak üzere Japonya, Kore, Vietnam ve hatta Avrupalı alıcıların iş bağlantısı yaptığı bir fuar” dedi.
Şenocak, yeni pazarlar hakkında da şu bilgileri aktardı:
“Türkiye artık Uzakdoğu pazarına yerleşti. Çin’de 1 milyon doların üstünde birikime sahip insanların sayısı 100 milyona ulaştı.
Orta sınıf alışveriş yapsın diye vergileri düşürüyorlar. Bu nedenle ihracatçılar Uzakdoğu’ya hücum etti. Japonya’yı hedef ülke ilan ettik. Japonya da çok büyük bir ithalatçı. 11.2 milyar dolarlık ithalatı var bizden aldıkları 18.2 milyon dolar.
Yüksek fiyatla ürün satabiliriz. En büyük hedef Amerika. 45 milyar dolarlık deri ve deri mamülü ithalatı yapıyorlar, bizden ithalatları 40 milyon dolar. ABD’den biraz daha pay alsak çok rahatlarız.”

Haberin Devamı

Rusya’ya niyet Expo’ya kısmet
Deri Tanıtım Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Ruken Mızraklı, “Rusya’da büyük tanıtım yapacaktık. 400 bin euro bütçesi vardı. Olmayınca ödediğimiz paraları iade ediyorlar. Sergi de Antalya Expo’ya yönlendirildi” dedi. Tanıtım Grubu olarak deride yeni tasarımları desteklediklerini kaydeden Mızraklı, şunları söyledi:
“Deri ile yapılan kıyafetlerini defile ile sergileyen tasarımcılara para yardımı yapıyoruz. Deri tanıtımı ile ilgili organizasyon ve fuarların maliyetini üstleniyoruz.”

Arda, tanıtımı gole çevirecek!
Ege Deri ve Deri Mamülleri İhracatçıları Birliği Başkan Yardımcısı Süleyman Tahiroğlu, Türk derisinin dünyadaki algısını güçlendirmek amacıyla kurulan Deri Tanıtım Grubu’nun ‘yüzü’ olarak dünyaca ünlü Türk futbolcu Arda Turan ile çalışmaya başladıklarını belirterek, şunları söyledi:
“Deri Tanıtım Grubu, İstanbul Deri ve Deri Mamülleri İhracatçıları Birliği ile Ege Deri ve Deri Mamülleri İhracatçıları Birliği’nin ortak oluşumu. 2016 yılı için Rusya pazarına yönelik Muhteşem Yüzyıl kampanyası hazırlamıştık.
Ocakta başlayacaktık ama uçak krizi olunca kampanya olmadı. Hemen yeni kampanya başlattık. Kampanya yüzümüz ünlü futbolcumuz Arda Turan. Fokus Ülke olarak katıldığımız fuara Arda’nın deri kıyafet ve ürünleriyle verdiği pozlarla hazırlanan afişleri yetiştirdik.”

Haberin Devamı

‘100 dolara deri ceket satıyoruz’
“Derinin pahalı olduğu imajı vardı. Şimdi 100 dolara ceket var” diyen Mustafa Şenocak, şöyle devam etti:
“Geçen yıl Hindistan, Pakistan, Endonezya’dan 92 milyon dolarlık deri ceket ithal edildi. Kalitesi belli olmayan ürünler... Oradan 50 dolara ithal ediyorlar ama bize gelseler 80 dolara alacaklar. Ayakkabı ve saraciyeye koruma kararı çıkmıştı, şimdi de deri konfeksiyon için koruma talep ettik.”
“En büyük sorunumuz suni deri” diyen Mustafa Şenocak, şu bilgileri verdi:

‘Suni deri büyük sorun’
“Suni deri ifadesini değiştirmeye çalıştık. Tüketici satın aldığının suni deri olduğunu biliyorsa sorun yok ama bilmiyor. Çünkü deriye benzetiyor. Deri kokusu veriyorlar. Uzmanları bile anlamıyor. Anlamak için astarına bakıyoruz. Bunu denetleyen kurumların daha sert önlem alması lazım. Çünkü ‘S. deri’ ya da ‘süper deri’ diye yazıyorlar, vatandaş anlamıyor. İsmi suni deri değil ‘sentetik elyaf’ olmalı.”
Türkiye’de hammadde tedariğinin yeterli olmadığını belirten Şenocak, küçükbaş hayvan derilerinin yüzde 75 - 85’ini ithal ettikleri bilgisini verdi.

Yazarlar