Ekonomi Yerli girişime ‘TT’ piyangosu

Yerli girişime ‘TT’ piyangosu

13.10.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Türkiye’de yılın ilk 9 ayında 91 yerli internet girişimine 57 milyon dolarlık stratejik ortaklık yapılırken, Türk Telekom yerli teknoloji şirketlerine yatırım planladığını açıkladı

Yerli girişime  ‘TT’ piyangosu

Dijital yatırım alanında iş yapan analiz platformu Startups.Watch, 2017’nin üçüncü çeyrek raporunu yayımladı. Bu dönemde Türkiye’de 23 farklı girişime 13 milyon dolarlık yatırım yapıldı. Böylece yılın ilk 9 aylık döneminde 91 girişime yatırım yapılırken, toplam tutar 57 milyon dolara ulaştı.

Haberin Devamı

Türkiye girişim ekosisteminde tohum aşamasındaki girişimlere ilginin devam ettiği vurgulanırken, son çeyrekte 23 teknoloji girişimine melek ve girişim sermayesi fonları tarafından yapılan yatırımlarda, en çok yatırımı sırayla; seyahat, siber güvenlik, nesnelerin interneti girişimleri, reklamcılık, insan kaynakları ve biyoteknoloji kategorilerinin aldığı dikkat çekti.

Türk Telekom dokunuşu

Son çeyrek raporu İstanbul’da girişimci ve yatırımcıları bir araya getiren etkinlikle duyuruldu. Etkinliğin açılış konuşmasını Türk Telekom (TT) CEO’su Paul Doany yaptı. Yerli girişimlere Türk Telekom olarak büyük destek verdiklerini ve bu amaçla PİLOT uygulamasına imza attıklarını belirten Doany, önümüzdeki dönemde şirket olarak yerli girişimleri büyütmek ve global oyuncu yapmak için yeni bir strateji hazırladıklarını söyledi.

Haberin Devamı

Doany, farklı alanlarda kurulan ve başarıyla iş yapan yerli teknoloji şirketlerine küçük hissedar olarak girmeyi planladıklarını, ardından bu şirketleri birkaç yıl içinde büyüttükten sonra borsada halka açmayı planladıklarını ifade etti. Bu şirketlerin bir yandan da gerek bölgede gerekse global arenada oyuncu etkili olması da hedefleniyor. Öte yandan Türk Telekom, girişim hızlandırma programı Pda teknoloji girişimlerini destekleyerek, girişimlerle işbirliği yapıyor.

Üçüncü çeyrek yatırıma doydu

Üçüncü çeyreğin dikkat çeken yatırımları arasında tohum aşamasındaki girişimlere yatırım yapan Diffusion Capital Partners, siber güvenlik konusunda çözümler geliştiren Atar Labs’e 2.5 milyon euro’luk yatırım yaptı. Bir diğer yatırım da gündemdeki haberleri oyunlaştırma ile okuyucuya sunan “Bilemezsin” tahmin platformuna Demirören Ventures tarafından yapılan 1.2 milyon TL’lik yatırım oldu.

Sürekli büyüyen mobil reklam pazarına yönelik reklam çalışmalarını kolaylaştırıp hızlandıran AppSamurai ise ACT Ventures Partners’dan 1 milyon dolarlık tohum yatırım aldı. Galata Business Angels ise otomobil tutkunlarını dijital ortamlarda yakalamak isteyen oto tamir, aksesuar gibi şirketlere internet tabanlı pazarlama yetenekleri kazandıran Garaj Sepeti’ne yatırım yaptı. Toplantının ikinci bölümünde girişimci sunumları bölümünde; nesnelerin internetinden eğitime altı farklı girişim projelerini anlatmak üzere sahne aldı.

Haberin Devamı

2017 üçüncü çeyrekte yatırım alan Türkiye’deki tüm girişimler ise Appsamurai, Atar Labs, Bilemezsin, Comind Al, Episome Biotech, Ferge, FineDine, Garaj Sepeti, iCaked, Kodris, KolayIK, Manibux, Monument, otelz.com, Poltio, Recontact, Seyisco, Sweaters, TeamSQL, Temizlikyolda, Trendonline, Virasoft, Webgazer oldu.

‘Girişimcilerin cesaretine güvendik’

Yatırımcı girişimci buluşmasında sahne alan Demirören Ventures yöneticisi Vadi Dipçin, ilk yaptıkları yatırım olan “Bilemezsin” hakkında bilgi verdi. Dipçin, geleneksel medyanın genç kuşaklarla buluşması için yaratıcı projelere ihtiyaç olduğunu belirterek, “Demirören Grubu olarak Türkiye’nin en büyük internet haber sitelerini bünyemizde bulunduruyoruz. Bilemezsin girişimi bizim açımızdan gençleri geleneksel medya ile buluşturacak bir platform olacağını düşünüyoruz. Genç girişimlerin yeteneklerine ve cesaretine güveniyoruz. Değişen alışkanlıkları ve trendleri yatırımlarla ortak potada buluşturmayı düşünüyoruz” diye konuştu.

Haberin Devamı

Bilemezsin girişiminin kurucusu Berkan Cesur da girişimin tamamen bir rüya ile başladığını belirterek hikayesini katılımcılarla paylaştı: “Bilemezsin, Ekşi Sözlük’te açılan bir başlık olarak başladı. Sonra sözlüğün en çok ilgi çeken bölümü haline geldi. Birkaç yıl sonra kodlama öğrenmeye başlayarak tamamen yeni bir girişime dönüştürdük. Şimdi bu projeye kendini adayan harika bir ekip oluşturduk.”

Yazarlar