Ekonomi Yerli start-up’a yatırım sürüyor

Yerli start-up’a yatırım sürüyor

13.07.2023 - 07:00 | Son Güncellenme:

ABD’de faizlerin yükselmesi sonrası start-up’lara yatırımda son dönemde durgun seyir izleniyor. Bu ortamda hikayesi sağlam yerli girişimler ise ilgi görmeye devam ederken; yeni yatırımlar arka arkaya gündeme geliyor.

Yerli start-up’a yatırım sürüyor

Türkiye’de büyüme yolculuğundaki start-up’lar yatırımcının radarında. Yerli girişimler her geçen gün farklı yatırımcı gruplardan ilgi görerek büyümeye devam ediyor. Bu kapsamda son dönemde öne çıkan yatırımlardan birini e-ticaret kişiselleştirme platformu Segmentify aldı. Girişime, Inventram’ın danışmanlığını yaptığı Koç Topluluğu Şirketleri Birinci Özel Girişim Sermayesi Yatırım Fonu (GSYF) ve Sabancı Ventures liderliğinde gerçekleştirdiği yatırım turuyla Türkiye ve globaldeki büyüme yolcuğunda önemli bir yatırım geldi. Segmentify yapay zeka teknolojisiyle, online satış yapan markaların ziyaretçilerine kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimi sunarak cirolarını artırmalarını sağlıyor. Müşteri Etkileşimi Platformu (Customer Engagement Platform) Segmentify, çıktığı son yatırım turunda, Inventram’ın danışmanlığını yaptığı Yapı Kredi Portföy Yönetimi A.Ş. Koç Topluluğu Şirketleri Birinci Özel Girişim Sermayesi Yatırım Fonu (GSYF) ve Sabancı Ventures’tan yatırım alarak bugüne kadar aldığı yatırım miktarını 8 milyon dolara yükseltti.

Haberin Devamı

Yatırım turunun devam ettiğini vurgulayan Segmentify’ın Kurucusu ve CEO’su Murat Soysal, ‘‘Globale açılmış bir Türk teknoloji firması olarak ülkemizin en güçlü şirketlerinden yatırım almış olmaktan dolayı gururluyuz. Bugüne kadar aldığımız yatırımları, müşterilerimizin cirolarını artıracak stratejileri en verimli şekilde hayata geçirmek üzere kullandık. Mevcut teknolojilerimizi ve ürün yelpazemizi geliştirmeyi hiç bırakmadık. Bugünden sonra da aynı amaçla ama daha güçlü bir şekilde hem Türkiye ve hem globaldeki büyüme yolculuğumuza devam edecek olmanın heyecanı içindeyiz” dedi.

Müşteri sayısı 3’e katlandı

Bugüne kadar 40’tan fazla ülkede 300’ün üzerinde sanal mağazaya hizmet veren Segmentify müşteri portföyünü de genişlettiğini duyurdu. Buna göre Türkiye’de hizmet verdiği markaların sayısını 1 yılda 3 kat artıran girişim, Doğu Avrupa ve Latin Amerika bölgelerindeki müşteri sayısını da 2 kat artırdı. Soysal, “Türkiye ve globalde çalıştığımız markaların ‘büyüme partneri’ olarak konumlanıyoruz. Bu nedenle farklı sektör ve coğrafi bölgelerdeki e-ticaret dinamiklerini yakından takip ediyoruz” diye konuştu.

Haberin Devamı

İKİNCİ YATIRIM TURUNDA

Bulut mutfak sektöründe özgün iş modeliyle dikkat çeken Rafinera Cloud Kitchen (RCK), ikinci yatırım turunun ilk dilimini tamamlarken; 550 bin dolar yatırım aldı. Mevcut yatırımcılarının tamamının katılımı ile gerçekleşen bu turda RCK’nin değerlemesi 400 milyon lirayı aştı. Şirket, aldığı yatırımla ülke çapında yaygınlaşmayı ve teknolojik altyapısını daha da güçlendirmeyi hedefliyor.

Rafinera Cloud Kitchen ortakları arasında önemli melek yatırımcıların yanı sıra, Yemeksepeti kurucu ortağı ve eski CEO’su Nevzat Aydın, Karaca Grubu ve Cookplus Yönetim Kurulu Üyesi Emre Karaca, Sera Group (TAV Airports, TAV Construction, Humm Organic) CFO’su & Yönetim Kurulu Üyesi Damla Şener Akkaynak, Diler Holding Yönetim Kurulu Başkanı Fatma Tuba Yazıcı, Vera Capital Kurucusu ve Yönetici Ortağı Ahmet Özokur, Kona Capital Kurucusu ve Yönetici Ortağı Kağan Çevik, Ortadoğu A.Ş. Kurucusu ve CEO’su Aydın Harezi ve Credia Partners gibi birbirinden değerli stratejik isimler de bulunuyor.

Haberin Devamı

RCK ile çok farklı bir bulut mutfak modeli yarattıklarına dikkat çeken Rafinera Cloud Kitchen CEO’su Didem Altınbaşak Tulgan, “Rafinera olarak paket yemek sektöründeki 15 yılı aşkın deneyimimizi, RCK ile bir üst seviyeye taşıdık. Merkezi mutfak kullanımı sayesinde modelimiz yeni lokasyonlar için çok düşük bir yatırım maliyeti gerekiyor. Ayrıca modelimiz sayesinde müşteri memnuniyeti etkileyecek birçok parametreyi merkezi olarak kontrol edebiliyor ve servis kalitemizi istediğimiz noktada tutabiliyoruz. Bu sayede yarattığımız maliyet avantajının yanı sıra kalite ve lezzetten de ödün vermiyoruz. Kısa vadeli hedefimiz İstanbul yayılımımızı arttırmak, marka sayımızı 50’ye çıkartmak ve franchise sistemimizi hayata geçirmek” dedi.