Ekonomi YKM 3 yeni mağaza açacak

YKM 3 yeni mağaza açacak

21.12.2009 - 15:12 | Son Güncellenme:

.

YKM 3 yeni mağaza  açacak

Yeni Karamürsel (YKM) Giyim ve İhtiyaç Mad. Pazarlama A.Ş. Genel Müdürü Jaklin Güner, 2010 yılında 3 mağaza açacaklarını, görüşmelerine devam ettikleri 2 proje daha olduğunu, bu projelerde erteleme olmaması durumunda önümüzdeki yıl 4-5 mağaza açabileceklerini bildirdi.

Güner, Forum İstanbul’daki YKM mağazasında düzenlediği basın toplantısında yaptığı konuşmada, perakende sektörünün 2009 yılını 162 milyar dolar ciro ile kapatmasının beklendiğini, 2010 yılında ise 199 milyar dolarlık ciroya ulaşmasının öngörüldüğünü söyledi.

Türkiye’de yüzde 40-42 civarında paya sahip organize perakendenin gelişme potansiyelinin büyük olduğuna işaret eden Güner, ekonomik krizin etkisiyle, mağazalara giriş sayısında ciddi düşüşler yaşanmasa da, alışveriş gerçekleşme oranlarında düşüşler görüldüğünü belirtti.

60 yılı geride bırakan YKM’nin bugüne kadar çok sayıda krizi atlattığının altını çizen Güner, krize rağmen bu yıl 5 mağaza açtıklarını ve gruba 10 bin metrekarelik ilave satış alanı eklediklerini, en son geçtiğimiz ay 4 bin 900 metrekarelik Forum İstanbul mağazasını açtıklarını kaydetti.

Ülke genelinde 37 ilde 60 mağazaları bulunduğunu anlatan Güner, "2010’da Ankara Kentpark, Malatya Park AVM ve İskenderun Prime Mall AVM olmak üzere 3 mağaza açacağız. Bu mağazaların toplam büyüklüğü 8 bin metrekare civarında olacak. Görüşmelerine devam ettiğimiz 2 projemiz daha var. Projelerde bir erteleme olmazsa önümüzdeki yıl 4-5 mağaza açılmış olur" dedi.

YKM Genel Müdürü Güner, yeni mağazalarda metrekare başına 500-750 dolar civarında maliyet bulunduğunu, stoklar dahil 3 mağazanın yatırım tutarının 10 milyon doların üzerinde olduğunu ifade etti.

Mağaza açılışlarının sektörde ciddi istihdam yarattığını vurgulayan Güner, YKM’de şu anda 3 bine yakın çalışan bulunduğunu, bu sayının bayilerle birlikte 4 bine yaklaştığını, açılacak yeni mağazalarda ise 600 civarında yeni istihdam yaratmayı planladıklarını bildirdi.

-"2010’DA CİRODA YÜZDE 11 BÜYÜME HEDEFLİYORUZ"-

Haberin Devamı

Jaklin Güner, 2008’de 2009 için yüzde 8 civarında büyüme öngördüklerini, ancak 2009’da hedefledikleri cironun yüzde 7 gerisinde kaldıklarını belirterek, 2010’da ciroda yüzde 11 büyüme hedeflediklerini ve bunu gerçekleştireceklerine inandıklarını söyledi.

Bu yıl Erzurum ve Erzincan mağazalarını kapattıklarını, Erzurum’daki mağazayı yeni açılacak alışveriş merkezine taşımayı planladıklarını anlatan Güner, Anadolu’da özellikle Adana, Mersin ve Gaziantep’teki mağazaların performansının yüksek olduğunu ifade etti.

YKM’nin evlilik, çocuk sahibi olma ve okul dönemi gibi insanların her döneminde "alışveriş adresi" olarak görüldüğünü vurgulayan Güner, YKM’nin her dönem değiştiğini, oluşturduğu arşivde her 10 yılın resimlerine baktığında bunu çok iyi gördüğünü anlattı.

2009 yılının son çeyreğinde Desigual, Paris Hilton, Yaya, Sweet Years, Jack&Jones ve Nane It gibi yabancı markaları müşterilerine sunmaya başladıklarını, çalışan kadın için Agenda ve erkek giyiminde Volt koleksiyonlarını oluşturduklarını kaydeden Güner, "www.ykm.com.tr"yi 2010’un ilk aylarında yeni bir satış kanalı olarak lanse edeceklerini bildirdi.

Güner, internet üzerinden satışların toplamda ancak yüzde 1 civarında pay alabildiğini dile getirdi.

-"YKM, YABANCI YATIRIMCI İÇİN SON DERECE CAZİP"-

Haberin Devamı

Yabancıların ilgisine ilişkin de Güner, şunları kaydetti: "Türkiye’de perakende sektörüne hala yabancılar çok ilgi gösteriyor. Bu dönem belki yabancıların pazara girişinin yavaş olduğu bir dönem, ama her dönem yabacılarla oturup kahve içiyoruz. YKM de, yabancı yatırımcı için son derece cazip bir grup. Bölgeye açılmada kullanılabilecek bir yapıda. YKM olarak yakın bölgelere bakıyoruz. Irak, Suriye, Mısır ve Tunus... Buralardan işbirlikler için çok ciddi talepler alıyoruz. Bu ülkeler çok ciddi fırsatlar barındırıyor.

Birtakım uygulamalar, 2010 ile birlikte bu tür operasyonları yapmak daha kolay olacak. Türk firmalarının buralarda açtıkları alışveriş merkezleri gidişimizi kolaylaştıran imkanlar da sağlıyor." Güner, 10 civarındaki outlet mağazaları bulunduğunu ve bu mağazalarda sadece seri sonu değil, indirim mağazalarında beklenen fiyat aralığında ürün yaptırdıklarını da ifade etti.

YKM’nin diğer faaliyetlerine de değinen Güner, sadakat kart olan "YKM Kart"ta 1 milyon 600 bin adede ulaştıklarını, müşterilerin yüzde 35’ini 18-24 yaş grubunun oluşturduğunu, üniversite gençliği için şu anda 20 bin aktif kullanıcısı olan YKM Kampüs Kart platformunu geliştirdiklerini, 27 ilde 43 üniversitede marka temsilcileri bulunduğunu anlattı.

"Çevreye duyarlılık" konusunda da çalışmalar yaptıklarının altını çizen Güner, çalışmalara aydınlatma sistemlerine müdahale ile başladıklarını ve yılbaşı itibarıyla doğada eriyen poşetler kullanmaya başlayacaklarını kaydetti.

-"İNDİRİM ORANLARI SİLAH OLARAK KULLANILMAYA ÇALIŞILDI"-

Haberin Devamı

Sektördeki indirim kampanyalarına da işaret eden Güner, şöyle konuştu: "2009’de hepimiz çok indirimler gördük. Müşteri motivasyonunu artırmak için indirim oranları silah olarak, bir araç olarak kullanılmaya çalışıldı. Benim kişisel görüşüm, müşterinin daha çok değere odaklandığı yönünde. İndirim oranlarının durdurucu etkisi var, ama alışverişte müşteriyi en çok etkileyen unsurun ürünün fiyatı olduğuna inanıyorum. Sonunda müşterinin kararında fiyat belirleyici olmakta. İndirim oranı ne olursa olsun mutlaka müşterinin beklediği fiyattan olması gerekiyor. Artık müşterilerimiz ürünü neredeyse satıcı kadar iyi tanıyor." Fiyat konusunda kimsenin kimseye bir şey dikte etmeye hakkının olmadığını ifade eden Güner, YKM olarak bine yakın markayla çalıştıklarını ve daha net bir duruş sergileyen markalarla performanslarının daha iyi olduğunu vurguladı.

Jaklin Güner, aslında indirim yapmaktan dolayı kimsenin çok memnun olmadığına dikkati çekerek, "Ciro kar gibidir. Pek çok şeyi örter. 2010’da indirim oranlarını herkesin bir yere oturtacağına inanıyorum" dedi.

Krizle birlikte müşterilerin alışveriş yaparken çok daha fazla araştırdıklarını ve karşılaştırma yaptıklarını anlatan Güner, "Müşteri ne alacağını biliyor. Dolaşıyor ve ne fiyata alacağını da biliyor" diye konuştu.