Ekonomi Yoğun turist talebi fiyatları artıracak

Yoğun turist talebi fiyatları artıracak

27.11.2018 - 08:15 | Son Güncellenme:

2018’i ciroda yüzde 25 büyümeyle geride bırakmaya hazırlanan Jolly, misafir sayısında yüzde 15’lik artış sağladı.

Yoğun turist talebi fiyatları artıracak

2019 yılı için ciro bazında yüzde 35’lik büyüme hedefi ile yola çıkan Jolly, misafir sayısında yüzde 15’lik büyüme öngörüyor.

Haberin Devamı

Fuarlarda görülüyor

Jolly Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar, Türkiye’de tatil için yurtdışından yoğun bir talep olduğunu belirtirken, yurtiçinde fiyatların artacağını söyledi.

Vardar, “Türkiye turizmine 2019’da yurt dışından oldukça yüksek talep artışı olacak görünüyor; Londra Fuarında da talep artışını yakından gördük. Yurt dışı talep çok fazla olduğu için 2019’da fiyatlar artacak, bunun yansımalarını iç pazarda göreceğiz; fiyatlarda şu anda erken rezervasyonlarda Ege’de yüzde 35, Akdeniz’de yüzde 45 artış var, fiyat artışları yüzde 60’ları bulabilir” diye konuştu.

Vardar, dünyanın en büyük yatırım bankalarından Goldman Sachs’ın Jolly’deki azınlık hisse payını daha da artırmasının önemine değindi.

Haberin Devamı

Yoğun turist talebi fiyatları artıracak

Güven göstergesi

Vardar, “Bu sadece bizim için değil Türkiye ve Türk Turizmi için önemli bir güven göstergesi. Goldman Sachs’dan aldığımız bu destek ile global arenadaki varlığımızı daha yukarılara taşıyarak, küresel düzeyde iddialı oyunculardan biri olmayı hedefliyoruz. Yine bu vizyona uygun olarak logomuzu da yeniliyoruz. Artık Jolly olarak yolumuza devam edeceğiz” dedi.

Goldman Sachs’ın Jolly Tur’da yüzde 11 olan payı, son hisse alımı sonrası yüzde 25’e çıkmış oldu.

AB Bölgesi ilgiyi artırdı

2019’da özellikle Almanya, Hollanda, Polonya ve İngiltere’den çok ciddi turist artışı olacağını anlatan Vardır, Rus turist sayısının stabil göründüğünü dile getirdi. Vardar, “Oteller daha önce iç pazara yüzde 20 kapasite ayırırken, yabancı turistlerin talep artışı nedeniyle 2019’da yerli turiste ayrılan kapasite yüzde 15’te kalacak görünüyor. Bu nedenle erken rezervasyon daha çok önem kazanıyor” dedi.

Jolly Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdür Figen Erkan ise zorlu bir dönemin ardından 2019’da Türk turizminden umutlu olduklarını ifade etti. Erkan, 2019’daki yüzde 35‘lik büyüme hedefinin yeni teknolojinin sağlayacağı ek iş kollarıyla tahminlerin üzerine çıkabileceğinin altını çizdi.

Yazarlar