Ekonomi Yurtiçinde küçülüp yurtdışında büyüyor

Yurtiçinde küçülüp yurtdışında büyüyor

14.06.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:

Bundan dört yıl önce 138 olan mağaza sayısını bugün 80’e indiren Collezione yurtdışı odaklı büyüme kararı aldı

Yurtiçinde küçülüp yurtdışında büyüyor

2010’dan beri yurtiçindeki verimsiz 58 mağazasını kapatan Collezione, yurtdışında büyüme kararı aldı. 138 olan mağaza sayısını 80’e indiren şirket yurtdışındaki mağaza sayısını ise 38’e çıkardı.
Yurtiçinde yatırımların geri dönüşünün 4-5 yılı bulduğunu, yurtdışında ise bu sürenin 1.5 yıl olduğunu kaydeden Collezione’nin sahibi Ekrem Akyiğit, “Bu yıl yurtiçinde 4, yurtdışında 17 mağaza açmayı hedefliyoruz” dedi.

Yeni strateji
Akyiğit, yeni stratejileriyle ilgili şu bilgileri verdi: “Türkiye’de küçük metrekareli ve verimsiz mağazaları kapattık. 138 mağazayken 216 milyon lira ciro yapıyorduk. 80 mağazayla ciromuz 215 milyon lira. Dolayısıyla verimlilik adına aldığımız kararların doğru olduğunu görüyoruz. Yurtdışının çok daha karlı olduğunu gördük.”

Hedef Ortadoğu
Öncelikli olarak Ortadoğu’yu büyüyeceklerini anlatan Akyiğit, şöyle devam etti:
“Suudi Arabistan’da çalıştığımız grupla bu ülke dışında Fas ve Kazakistan’da büyüyeceğiz. Dubai’de 20 mağaza açmayı planlıyoruz. Bu pazarda iki yılda toplam 30 mağaza açmayı istiyoruz. Hindistan ve Pakistanlı gruplarla da mağaza açmak için görüşme yapıyoruz. Özellikle Hindistan planlarımız hayata geçerse yurtdışında daha hızlı büyüyeceğiz.”

Haberin Devamı

Gerginliğe rağmen yatırım

Irak Şam İslam Devleti örgütünün (IŞİD) eylemlerinin henüz Kuzey Irak’ı etkilemediğini söyleyen KDM AVM Kiralama ve Yönetim Danışmanlık Genel Müdürü Murat İzci, Basra’da kiralama ve yönetimini aldıkları Times Square Mall adlı AVM’nin yatırım sürecinin devam ettiğini belirtti.
İki etapta bitirilecek olan ve ilk etabı 60 milyon dolara malolacak AVM’nin 30 Aralık’ta açılacağını kaydeden İzci, şu bilgileri verdi: “AVM’deki markaların yüzde 40’ı Türk markaları olacak. LC Waikiki, Flo, De Facto, Collezione gibi markalarımız orada yerini alacak. Times Square Mall buranın ilk AVM’si olacak.”

Oğulları kendi yolunu çizdi

Oğulları Emre ve Ömer Akyiğit’in, Collezione’den ayrılarak kendi işlerini kurduğunu söyleyen Ekrem Akyiğit, süreci şöyle anlattı: “Emre, Eskişehir’de verimsiz diye kapattığımız Collezione mağazasının yerine Simit Sarayı’nın şubesini açtı. Ayrıca İzmirli Orhan Döner’i de İstanbul’a taşımaya hazırlanıyor. Ömer ise ihracat ağırlıklı tekstil işine atıldı.”

Haberin Devamı

Babalar Günü

Özgün tasarımlar

Babalar Günü hediyesi için özgün tasarımlar sunan Sarar’ın, Erkek 2014 İlkbahar/Yaz Koleksiyonu’nda kontrast dikişlerle tasarlanan parça boya ceket ve pantolonlar göze çarpıyor.

Özel koleksiyon

Babalar Günü’nde Twigy ile Dünya Kupası Türkiye’de. Marka bu yıl, Babalar Günü için Rider’ın Dünya Kupası özel koleksiyonunu satışa sunuyor. Brezilya Milli Takımı’nın forma renklerini taşıyan bu terliğin fiyatı 35 TL.

Çocuk olacaklar...

Vialand,
15 Haziran Babalar Günü kampanyasıyla, tüm babaları çocuklaştırıyor. Şirket, herkesin hayatındaki en güçlü kahramanı olan babalar için, giriş ücretini çocuk fiyatına indiriyor. Ayrıca yarışmalar ve müzik dinletileri babalara özel olacak.

‘Varoluştan Sonsuzluğa’

Damat, Babalar Günü’nde ‘sadece babalara özel’ seçenekler sunuyor. Bunlardan birisi de ‘Varoluştan
Sonsuzluğa’ teması ile hazırlanan koleksiyon. Koleksiyon, Göbeklitepe’de yaşamış medeniyetlerden ilham alıyor.

Leke tutmuyor

JFC Store, babalar için farklı hediye alternatifleri sunuyor. Babalara özel ‘1 Al
1 Bedava’ kampanyası düzenleyen marka, Babalar Günü için leke tutmayan, kolay ütülenen özel kumaşlara sahip koleksiyon hazırladı.

Haberin Devamı

İkonik ürünler

İkonik ürünleriyle yaklaşık 200 yıldır moda tarihine damgasını vuran Amerika’nın en eski efsane markası Brooks Brothers, İlkbahar - Yaz 2014 aksesuar koleksiyonu ile Babalar Günü alışverişini özel bir deneyime dönüştürüyor.

Kimse unutulmasın

Süvari, Babalar Günü için özel bir kampanya hazırladı. ‘Eşime, babama, kayınpederime’ temalı Babalar Günü kampanyasında, kimse unutulmasın diye 3 gömlek 79,90 TL’den satılıyor. Ayrıca her 150 TL’lik alışverişe çift kişilik tatil kazanma şansı sunuluyor.

En iyi penaltı atan baba

ArenaPark,
Babalar Günü için “Penaltımı atarım hediyemi kaparım” adını taşıyan bir kampanya düzenledi. Kampanya kapsamında 15 Haziran’a kadar aynı gün içerisinde 50 liralık alışveriş yapan tüm babalar penaltı atma hakkına sahip olacak.

‘Babamdan Öğrendim’

Erkek giyim konusunda
faaliyet göste-ren Kiğılı, Babalar Günü’ne özel hazırladığı uygulamayla sürpriz hediyeler sunuyor. Kiğılı’nın Facebook’ta Babalar Günü için hazırladığı uygulamayı ziyaret ederek babasından öğrendiklerini paylaşan her 50’nci kişi özel hediye kazanacak.