Gayrimenkul Haberleri Tapu Sicil Müdürlüğü Nedir?

Tapu Sicil Müdürlüğü Nedir?

Son Güncellenme:

.

Tapu Sicil Müdürlüğü Nedir

Tapu Sicil Müdürlüğü, taşınmaz mallarla ilgili olan tescil ve akit işlemlerinin idare edildiği kurumdur. Tapu Sicil Müdürlükleri, tapu sicillerinin mevzuata göre düzenlenmesini sağlar. Her il ve ilçede bulunur. Tapu Sicil Müdürlükleri, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü'ne bağlıdır. Bu iki kurumun bağlı olduğu yer ise Bayındırlık ve İskân Bakanlığı'dır. 6083 sayılı Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Teşkilat ve Görevleri Kanunu ile görev ve yetkilerini kazanmıştır.

Haberin Devamı

Tapu sicil müdürlüğünün görevleri

● Mülkiyet haklarının tespit edilmesi: Devlete bağlı olan tapu sicillerinin korunması ile birlikte akitli ve akitsiz tapuların incelenmesi bu kurumun sorumluluğundadır. İlgili alandaki taşınmazın devlet ya da özel kişi veya kurumlara bağlı olduğunu gösteren resmi evraklar, bu müdürlük aracılığıyla tespit edilir. ● Taşınmazların kadastro işlemlerinin planlanması: Ülkedeki kadastro alanlarının kontrol edilmesi, denetim mekanizmasının sağlanması müdürlük birimleri tarafından yürütülür. Tapu planları inceleni ve takip edilir. ● Tapu sicil işlemlerinin yürütülmesi, güncellenmesi ve onaylanması: Yabancı uyruklu veya tüzel kişilerin sahip olduğu tapuların sicilleri ve bu siciller ile ilgili işlemler il veya ilçe müdürlükleri tarafından takip edilir. ● Tapuların arşiv bilgilerinin saklanması: Geçmişe dönük kayıtların dikkatli bir şekilde korunması ve tutanaklarla belirtilmesi için gerekli olan işlemler yapılır. ● Taşınmazlarla ilgili harita, üretim ve çalışma standartlarının uygulanması: Büyük ölçekli haritaların belirlenmesi, jeolojik yapı, topografik harita bilgisi gibi teknik konuların idaresi ve projelerin hayata geçirilmesi için yapılacak projeler müdürlükler tarafından idare edilir.

Tapu sorgulama Tapu sorgulama işlemleri Tapu Sicil Müdürlükleri aracılığıyla yapılabileceği gibi e-devlet üzerinden "Tapu Bilgileri Sorgulama" bölümünde de gerçekleştirilebilir.