Proje Haberleri Vogue Business Center’ın Yüzde 50’si Satıldı

Vogue Business Center’ın Yüzde 50’si Satıldı

Son Güncellenme:

Vogue Business Center’ın, 10 günde yüzde 50’si satıldı…

Vogue Business Center’ın Yüzde 50’si Satıldı

Ataşehir’de yükselen Vogue Business Center’a ilgi büyük oldu. Projenin yüzde 50’si 10 gün gibi kısa bir sürede satıldı. Yüzde 70’i tamamlanan ve Aralık 2016’da teslimlerin yapılması planlanan proje ile ilgili Vogue Business Center’ın Genel Koordinatörü İlker Kaan Özcan, açıklamalarda bulundu;

Haberin Devamı

Proje hakkında tüm detaylar için tıklayın!

Firmanız hakkında bilgi verir misiniz? Bugüne kadar kaç proje hayata geçirdiniz?
Bugüne kadar kentsel dönüşüm binaları,toplu konutlar ve iş merkezleri plazalar ürettik.
Kendi markamızlar çıktığımız projeler de oldu konsorsiyum şeklinde dahil olduğumuz ve iş ortaklarımızla beraber geliştirdiklerimiz de. Bizi inşaat sektöründe bir venturecapital firması olarak görebilirsiniz.
Vogue Business Center’ın yapımına ne zaman başladınız? Projenin yatırım tutarı, projedeki ofis sayısı, metrekare büyüklükleri ve fiyatları hakkında söz eder misiniz?
Vogue business projesine inşaat firması olarak arsayı alarak başladık ve 105 adet ofis dairesi ürettik. Her bir satılık ofis katı 386 metrekare olarak tasarlandı.
Fiyatları ise Ataşehir e göre çok cazip başladı. Lansmanda metrekaresi 6150 TL ye ilk fiyatlarımızı çıktık. Şerefiyelerine göre değerlendirdik ve müşterilerimizi memnun edecek bir fiyat analizi ile süreci devam ettirdik. Şu anda binanın yüzde 60'ı satıldı.
Arsayı ne zaman aldınız? Projenin inşaatı hangi seviyede?
Arsayı 2013-2014 yıllarında aldık ve 3 ayrı parseli tevhid ederek birleştirdik. Kaba inşaat seviyemiz yüzde 90'da.Bu da demektir ki total inşaat seviyesi yüzde 80 seviyesine eylül ayında gelecek. Tüm bina teslimi Aralık 2016'da gerçekleşecek.
Projede satışlar başladı mı? Ne kadarı satıldı? Satışta nasıl bir strateji izliyorsunuz?
Projenin yüzde 60'ı satıldı ve hala diğer katlara da yoğun bir talep var. Satışa stratejik olarak bakmıyoruz. Eğer müşteri konumu,daireyi,yaşam alanını sevdi ise ve aylar önce çıktığımız liste fiyatımız ne ise o rakamdan müşteriye daireleri satıyoruz.Fiyatlarda değişken bir politika izlemiyoruz. İlk gün belirlediğimiz oranlar ne ise onu müşteriye sunuyoruz. Bu sayede müşteri biliyor ki ben değer yaratılırken aldım ve değer yaratımı bittiğinde değer kazanmış olacağım. Bir yatırımcının tek arzusu doğru zamanda doğru fiyattan almaktır. Ben inşaat firması olarak onların değerini de fiyat politikasına dahil etmek istemem. Onlar kazanacak ve bizim sayemizde kazanmış olacaklar. Biz de uzun vadeli onlara tekrar ürün üreteceğiz. Bu döngü tek tarafın kazandığı şekilde sonuçlanırsa kimseye faydası olmaz.
Ofislerinize kimlerden talep var. Daha çok hangi firmalar için uygun?
Ofislerimize genelde oturumculardan yoğun talep var. Kirada olan o kadar şirket merkezi var ki bu firmalar yüksek kiralardan şikayetçi ve sonuçta bu kiraları ödeyip mülke de sahip olamıyorlar. Tek istedikleri personellerine ve yöneticilerine uygun iş ortamını sağlamak. Bu bizce çok büyük bir lüks değil ama ne yazık ki inşaat geliştiricileri kişiye özel metrekare çalışmaları yapmadığı için bu büyük firmalar yanlış, şekilsiz daire tiplerinde ya da kendilerine yetmeyen metrekarelerde kiralama yapmak zorunda kalıyorlar. Ne otopark sahibi oluyorlar ne de çalışanlarını sığdırabiliyorlar. Bir de üzerine yüksek bedellerle kiralar ödeyince bunun adı mağduriyet oluyor.
Bizden alım yapan firmaların yüzde 80'i oturumcu. Bir kata 10 otopark dediğimizde çok şaşırıyorlar ve hem büyük metrekare hem de büyük otopark hem de uygun fiyatla mülk sahibi olan bu firmaları düşünün. Bu firmalar kendini ispat etmiş, istediği yeri alabilecek güce sahip türkiyenin ilk 500'üne girmiş firmalar bile olabilir ama olmayan bir ürünü istediğiniz kadar paranız olsun yine de alamıyorsunuz.
Ataşehir’de bizim ürünümüze emsal belki 1 tane daha ürün ya bulursunuz ya bulamazsınız.
Tam bu noktada bizim ürünümüz değerleri ve sağladıkları ile bu firmaları memnun etti, alım yaptırdı.
Yabancılardan ilgi var mı? Ne kadarını yabancılara sattınız?
Yüzde 20'si yabancılara satıldı.Hala görüşmede olduğumuz ve alım yapacak yabancı firmalar var.
Projenizin yatırımcılara sunduğu avantajlar nelerdir?
Yatırımcılar için bölgede emsalinin olmaması değerinin belirlenmesinde büyük avantaj. Değerin sürekli güçleniyor olması da avantaj.
Lokasyon avantajı, metrekare avantajı, tesis avantajı bir de üzerine çok uygun lansman fiyatları eklenince stock marketten hisse senedi alıyor gibi hissedecekler. Çünkü değeri her geçen gün artıyor ve aynı üründen Ataşehir'de emsal yok. Bu yüzden ben yatırımcı olsam rekabet edilecek ürünler yerine emsalsiz ürünler tercih ederdim. Bu da böyle bir ürün.
Firma olarak hedefinizde yeni projeler var mı? Varsa bu projeler hakkında bilgi verir misiniz?
İş merkezi markamızı başka lokasyonlara taşımak istiyoruz. Şu anda üzerinde çalıştığımız bir iş merkezi-avm projemiz var. Aynı zamanda her yıl 250-500 daire adetli projelerle toplu konut üretmeye devam edeceğiz.
Genelde Türkiye ofis pazarı, özelde ise Ataşehir ofis pazarından söz eder misiniz?
İstanbul için konuşursak ofis pazarında şu anda, inşaat halinde olan 1.07 milyon m² kiralanabilir ofis alanı üretiliyor. Her sene minimum 300,000 m2 büyüklüğünde ofis arzı İstanbul ofis pazarına katılıyor. 2016 yılında A sınıfı ofis stoğu 3.6 milyon metrekareye ulaştı. Fakat bu verilerin yüzde 85'i kiralanabilir alan olarak üretildi. Biz satılabilir olduğu için ürünümüzü farklı görüyor ve bu sebeple kendimizi bu arz talep dengesine dahil oyunculardan görmüyoruz.
Ataşehir her iki çevreyolunun ortasında çok stratejik bir lokasyon. Bu lokasyonu anlamak için bölgede iş yapıyor olmanıza gerek yok bir kere bulunmanız yeterli. Tüm Türkiye'deki operasyonlarınızı buradan yönetebilirsiniz. Maslak ne ise bu bölgede Ataşehir odur. Her şehrin içinde bir tane özel bölge vardır. Gelişime müsait, oturumcuları belli bir seviyenin üzerinde, ticari alanları kaliteli ve şehir planlaması doğru tasarlanmış, tüm Türkiye'de popüler bir marka gücüne sahip bir de üstüne hala değeri yükseliyor. Daha ne olsun.
New York'taki Manhattan nasıl tasarlanmış bir bölge ise Anadolu yakasında Ataşehir gelişim ve yerleşim açısından aynıdır. Sadece şehir planlamasının fiziksel tipi değişkendir.
Bu büyük bir iddia gelebilir ama tüm güçlü değerlerin örneğin okul, hastane, plazalar, üretim tesisleri, çevreyolları, avmler gibi değerlerin aynı yerde toplanması Anadolu yakasının Manhattan'ı iddiasını kanıtlıyor. Ataşehir'in bir tane bile benzeri Anadolu yakasında yok. Bir de üstüne Finanskent buraya geldiğinde değerini düşünemiyorum.
Eklemek istedikleriniz…
Biz doğru inşaat kalitesi, doğru lokasyon ve müşterinin memnun olacağı ürünü üretmeye devam edeceğiz. Eski projelerimizde bize güvenmiş olan yüzlerce müşterilerimiz nasıl bugün memnunlarsa bu projede de bize güvenen ve değerlerimize sahip çıkan ve tüm alıcılarımıza kısa bir sürede bu kadar büyük bir ilgi gösterdikleri için sizin aracılığınızla teşekkürü bir borç biliyoruz.