Ekonomi En çok biber yükseldi patlıcanda düşüş var

En çok biber yükseldi patlıcanda düşüş var

02.04.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, mart ayında fiyatı en fazla artan ürünün marketlerde sivri biber, üreticide ıspanak olduğunu bildirdi.

En çok biber yükseldi patlıcanda düşüş var

Bayraktar birlik merkezinde düzenlediği basın toplantısında, mart ayında fiyatlarda meydana gelen değişimleri ele aldı.

Haberin Devamı

Martta, market fiyatlarındaki artıştan üreticinin yararlanamadığını belirten Bayraktar fiyat alınan ürünler içinde martta üreticide sadece 9 üründe fiyatlar artarken, markette bu sayının 20’yi bulduğuna dikkati çekti. Bayraktar, “üreticide 12, markette 18 üründe fiyatlar geriledi. Markette 3, üreticide 12 üründe ise fiyatlar değişmedi” dedi.

Yaptıkları tespitlere göre, mart ayında fiyatı en fazla artan ürünün, marketlerde sivri biber, üreticide ise ıspanak olurken, patlıcanın markette de üreticide de fiyatı en fazla düşen ürünler içinde ilk sırayı aldığını bildiren Bayraktar, şunları söyledi:

“Mart ayında market fiyatlarında portakal, kuru incir ve toz şeker fiyatında değişim görülmedi. Fiyat düşüşü yüzde 23.89 ile en fazla patlıcanda meydana geldi. Patlıcandaki fiyat düşüşünü, yüzde 19.19 ile salatalık, yüzde 14.22 ile pırasa, yüzde 10.99 ile kuru soğan, yüzde 9.31 ile havuç, yüzde 6.10 ile nohut, yüzde 5.14 ile elma, yüzde 4.38 ile kabak izledi.

Haberin Devamı

Markette en fazla fiyat artışı ise yüzde 28.29 ile sivri biberde görüldü. Sivri biberdeki fiyat artışını, yüzde 17.84 ile ıspanak, yüzde 12.96 ile karnabahar, yüzde 12.70 ile lahana, yüzde 8.92 ile kaşar peyniri, yüzde 8.87 ile yumurta, yüzde 6.81 ile kırmızı mercimek, yüzde 6.17 ile yoğurt, yüzde 5.50 ile kuzu eti, yüzde 3.88 ile dana eti, yüzde 3.32 ile patates takip etti.” Üreticide ise en fazla fiyat artışı yüzde 29.82 ile ıspanakta görüldü.

Lahanada makas oldu

Martta üretici ve market arası fiyat farkının lahanada yüzde 446.22’yi bulduğunu vurgulayan Bayraktar, şöyle konuştu:

“Fiyat farkı lahanadan sonra patateste yüzde 358.33, karnabaharda yüzde 325.68, kuru kayısıda yüzde 297.78, portakalda yüzde 289.14 oldu. Lahana 5.5 kat, patates 4.6 kat, karnabahar 4.3 kat, kuru kayısı 4 kat, portakal 3.9 kat fazlaya tüketiciye ulaştı. Üreticide 25 kuruş olan lahana markette 1 lira 37 kuruşa, 40 kuruş olan patates 1 lira 83 kuruşa, 81 kuruş olan karnabahar 3 lira 45 kuruşa satılıyor.”

Yazarlar