En 'Bir aksilik'ti, 'bir şans' oldu Alper Bey'in şirketini büyüttü

'Bir aksilik'ti, 'bir şans' oldu Alper Bey'in şirketini büyüttü

30.11.2003 - 00:00 | Son Güncellenme:

Hennes & Morıtz'in siparişini yetiştiremeyenarkadaşı, işi Alper Gürkan'a aktarmış. Gürkan bu işi öyle 'iyi' yapmış ki... Şimdi 80 milyon dolarlık ihracat yapıyor!

Bir aksilikti, bir şans oldu Alper Beyin şirketini büyüttü





Alper Gürkan, ABD'de finans masterı yaptıktan sonra döndüğünde, babası, Gürkan Şirketler Topluluğu'nun başına geçmesi için ısrar etti. Ancak o, kendi yoluna gitmek istedi ve 1995'te dört makine ile 120 metrekarelik bir tekstil atölyesi kurdu. İşte o atölye büyüdü, şimdi 80 milyon dolar ihracat yapan önemli bir tekstil firması haline geldi.
Alper Gürkan'ın Ellesse'nin Türkiye temsilcilisi Kemal Zorlu'dan aldığı ilk siparişten sonra, asıl yolunu açan Hennes & Moritz (H & M) ile çalışması olmuş. Aslında bu çalışma da bir tesadüfle başlamış. kendisi anlatıyor:
"Sipariş benim değildi; arkadaşımın işletmesindeki bir aksilikten dolayı H&M'in malını biz ürettik. Fiyat 3.10 marktı, maliyetimiz 4 marktı. Bir zarar bütçesi yaptık, siparişi kaçırmak istemedim. Sonra sayı arttı. Geçen yıl sonunda 450 bin aylık adede ulaştık. Bu yıl da 500 binleri geçtik."
H&M, ürün kalitesini beğenince, yeni siparişler gelmiş. 30 bin, 40 bin derken aylık 450 bin adetlik rakamlara ulaşılmış. Arkasından Ahlens, Kappahl, Lee Eroupe, Wrangler, GAP, Esprit, Triumph gibi büyük firmalar portföyüne girmiş.
Gürsel Tekstil, ikinci büyük atılımını İtalyanlar'ın ünlü spor giyim markası Slam'ın Türkiye distribütörlüğünü alarak gerçekleştirmiş. Çiğli Atatürk Organize Sanayi'de 12 bin metrekarelik bir de mağaza açan Alper Gürkan, İtalyan Slam ile ilişkilerini de şöyle anlatıyor:
"Slam, İtalya'nın en ünlü spor giyim markalarından. Bizim artık Slam'ın deniz kıyafetlerini de dahil tüm ürünlerini yapar hale gelmemiz İtalya piyasasında bize önemli avantajlar sağladı. Bugün üretimimizin yüzde 30'unu İtalya'ya yapmaya başladık"

Kendi markasıyla geliyor
Alper Gürkan'ın kişisel yaşamındaki seçim isabetinin kanıtı olan başarılara imza atan Gürsel Tekstil, şimdi halka açılma hazırlığında. Meksa Menkul Kıymetler'in sürdürdüğü çalışmalar son aşamasına gelmiş durumda.
Şirketi kurarken, birincisi belli bir büyüklüğe taşımak, ikincisi de halka açılmak gibi iki amaç peşinde olduğunu anlatan Gürkan, belli bir büyüklüğe erişme amacını gerçekleştirmiş. Ocak ayında halka açılma bittiğinde ikincisi de gerçekleşmiş olacak. Ama şirketler hedefsiz olmaz. Gürkan'ın önünde de yeni bir hedef var: Kendi markasını üretmek! Şöyle diyor:
"Yakında kendi markamızla da iç piyasaya gireceğiz. Thera markasıyla bayan giyiminde iddialı olmak istiyoruz. İlk hedefimiz büyük illerimizde 10 mağaza açmak. Sonra da yurtdışında mağaza planlarımız var. İsrail'den başlayacağız, sonra Balkan ülkelerine, ardından Avrupa Birliği'ne yeni girmekte olan ülkelerde mağazalar açacağız. Tabii Rusya'yı da unutmamak gerekiyor. 2005'te 50, 2010'da 100 mağazayla yurtiçi ve yurtdışında olmak istiyoruz."




BUSINESS