En Enrıco Coverı'yi zor ikna etti

Enrıco Coverı'yi zor ikna etti

11.04.2004 - 00:00 | Son Güncellenme:

İtalyan çocuk giyim markası Enrıco Coverı, kaliteden ödün vermemek için İtalya dışında üretime izin vermiyordu. Firma, bu konudaki katı prensibini Seyit Nebati için bozdu

Enrıco Coverıyi zor ikna etti





Tekstil, Seyit Nebati'nin aile işi, üniversite öğrenimini tamamladıktan sonra, kendisi de Kahramanmaraş'ta tekstil işine girdi. 1996'de bir kumaş fabrikası kurdu. Ama bir arkadaşının İzmir'de yaptığı ekspozisyona davetine 'icabet' ettikten sonra kendisine yeni bir yol çizmeye karar vererek çocuk giyimine girdi. İngiliz Kraliyet Ailesi'nden küçük prens ve prensesler giydiği için 'Prenslerin markası' olarak tanınan Baby Graziella'yı Türkiye'ye getirdi. Ünlü İngiliz mağazası Harrods'ta satılan Graziella dahil altı İtalyan çocuk markasının Türkiye distrübütörlüğünü aldı.
Ünlü çocuk giyim markası 'Enrico Coveri' ile de üretim anlaşması imzalayan Nebati'nin kendisine ait 'Riccione' isimli bir markası da var. Nebati, bütün bu markaları, kurduğu B & G Store (Boys and Girls Store) zincirinde satıyor. 2003 yılında 2 milyon dolar ciro yapan Nebati, 2000 yılında ilk şubesini herkesin kepenk kapattığı kriz döneminde Akmerkez'de açmış. Nebati, bu girişimi için 'tam bir cesaret işiydi' yorumunu yapıyor. Kısa sürede Profio, Galeria, Carousel gibi alışveriş merkezelerinde de B&G Store mağazaları açılmış. Şu an İstanbul, İzmir, Ankara, Mersin, Bodrum, Rusya ve İtalya'da 15 satış noktası bulunuyor.
Nebati'nin Enrico Coveri'yi üretim anlaşması için ikna etmesi hiç de kolay olmamış. Anlattığına göre 'kaliteden ödün vermemek için' dışarda üretim yaptırmamak gibi bir prensibi olan şirketi Türkiye'de üretim konusunda ikna etmeyi başarmış.
B & G Store, Mariella Burani markasının da satışını yapıyor. Bu markanın özelliği yaş günü, parti gibi özel günler için çocuk kıyafetleri üretmesi.

Kafenin adını, markasına koydu
Seyit Nebati'nin, İtalya'da bulunduğu bir dönemde 'Riccione' isimli bir cafe'de otururken, bu ismin güzel bir çocuk markası olabileceği aklına yatmış. Bu fikri İtalyan arkadaşlarıyla paylaştığında 'İtalya'da iş yapmaz' yanıtını almış. Ama yine de 'Riccione'nin isim hakkını almış ve yabancı bir stilistle anlaşmış. Böylece ismi İtalyan, kendisi Türk bir çocuk markası ortaya çıkmış. Üç sezondur piyasada olan marka, hem Türkiye hem de İtalya'daki B & G Store mağazalarında satılıyor. Şu anda Türkiye'de çocuk sektöründe kendi markasını ihraç eden tek firma olduklarını söyleyen Nebati, "Bana, 'Burada bu markayı satamazsın' diyen arkadaşım italya'da Pesora'da deneme maksadıyla açtığı mağzanın başarılı olması sonucunda şimdi Milano'da ikinci mağazayı açtı" diyor.




BUSINESS