En Gaziantepli Beşir Özyurt, Aymar'ı Unilever'den aldı, yeniden yaratacak

Gaziantepli Beşir Özyurt, Aymar'ı Unilever'den aldı, yeniden yaratacak

08.09.2003 - 00:00 | Son Güncellenme:

Beşir Özyurt'un babası sabun üreticisiydi. Kendisi de sabun işiyle başladı. Sonra yağ üretimine geçti. Üretim yaptığı Unılever'in Aymar'ı satacağını duyunca, 'işte fırsat kapıda' diye düşündü. 'Müşteriyim' diyerek kapısını çaldığı Unılever'den Aymar'ın sahibi olarak çıktı. Logosu, etiketi derken 1.5 milyon dolarlık yatırımla Aymar'ı yeniledi. Bu hafta yeniden piyasaya çıkarıyor

Gaziantepli Beşir Özyurt, Aymarı Unileverden aldı, yeniden yaratacak



Gaziantepli Beşir Özyurt, Aymarı Unileverden aldı, yeniden yaratacak


Gaziantepli sabun üreticisi Beşir Özyurt Unilever'den Aymar'ı satın aldı. 1.5 milyon dolar yatırımla markayı yeniledi. Bu hafta Aymar'ı tekrar piyasaya sürüyor. Daha da ileri gidecek. Aymar'ı bir yağ markası olmaktan çıkarıp, gıda markası haline getirecek, ardından da ihracata başlayacak. Strateji de hazır. Özyurt, yeni fabrika kurmak yerine üretimi az, küçük veya kapanmak üzere olan fabrikaları alacak.
Bu ifadeler, 'son durumu' anlatıyor. Fakat bu noktaya bir anda gelinmedi. Başlangıçta 15 metrekarelik küçük bir sabun üretim atölyesi vardı. Gaziantep'te baba işi sabun üretimi ile başlamıştı işe Beşir Özyurt. Babasından işi devraldığında, kafasında 'farklı bir sektöre girmek' de yoktu. 'Bu işi bana yeter' diye düşünüyordu. Ama bir süre sonra yanlış düşündüğünü fark etti.
Sabun üretirken yağ hammadde olarak kullanılır. Özyurt da kullandı. Kullandıkça da yağı ve piyasasını tanımaya başladı. Giderek yağ işinin daha kârlı olabileceğini anladı. Hesap, kitap derken kararını verdi.

Unilever'in sattığını duyunca...
Gaziantep'ten yağda önemli bir il olan Tekirdağ'a her hafta gelip gitti ve yatırımını Tekirdağ'a kaydırmaya karar verdi.
Unilever ve Marsa gibi sektör liderleri için üretime başladı. 20 yıl böyle geçti.
Bu arada, yağ ürettiği Unilever'in Aymar'ı satacağını duyunca, yeni bir atılımın zamanı geldiğine karar verdi. Bir zamanların bu ünlü markasını almak için harekete geçti. Unilever, daha önce çalıştığı Özyurt'la pazarlığa oturdu. Anlaşma sağlandı.
Özyurt, arkasından Aymar'ı 1.5 milyon dolara logosu, etiketi ile 'hedef kitlesi farklı' yeni bir marka haline getirdi. Yılda 60 bin ton yağ üreten bir fabrika çıktı ortaya.
Özyurt, böyle bir markayı alarak, yeniden 'diriltmeye' soyunmanın bir risk olup olmadığı sorusuna, "İş hayatında 'kâr zararın ortağıdır' derler. Katılmam, bunu hiçbir zaman kabul etmedim. Riske hiç girmedim" diye cevap veriyor. Bu ifadelere göre sonuçtan son derece emin görünüyor.

Alt markalarını oluşturacak
Özyurt'un bundan sonraki hedefi Aymar'ı yağ markasından çok gıda markası haline getirmek. Bunun için süt, su, pirinç, mercimek, fasulye, nohut, salça ve şeker alanlarında her biri Aymar'ın alt markaları olan yeni markalar yaratacak.
Yeni markalardaki stratejisi ise kapanmakta olan fabrikaları almak ve onlara yeniden hayat vermek. Şu anda 75 kişi çalışan fabrikasına 85 kişi daha alacak. Yeni yatırımlarda istihdamı artıracak. "Biz, sektörde rekabeti bırakıp işimize bakacağız" diyen Özyurt, kalitelerini belgelendirmek için yabancı bağımsız denetim kuruluşlarına araştırmalar yaptırdıklarını belirtiyor. Aymar'ın sloganı ise 'Sağlıklı lezzet' olacak.

'Baba mesleğine de dönebilirim'
Özyurt, Aymar'ın alt markalarını oluştururken baba mesleğine dönüp yeniden sabun işine başlayabileceğini de belirtiyor. Aymar, Kuzey Afrika, Ön Asya ülkeleri ile Türki cumhuriyetlere de ihracat yapacak. Bir yıldır sadece Aymar'ı yeniden yaratmak için yatırım yaptıklarını belirten Özyurt, hedeflerinin yüzde 10'luk pazar payı ile sektörde dördüncü büyük olmak olduğunu belirtiyor.

BUSINESS