En Maço erkek makyaj yapar

Maço erkek makyaj yapar

29.07.2003 - 00:00 | Son Güncellenme:

Maço erkek makyaj yapar

Maço erkek makyaj yapar


Maço erkek makyaj yapar


Geçenlerde sona eren ve dünyaca ünlü tasarımcıların, modaevlerinin gövde gösterisi yaptıkları Paris Moda Haftası, yine ilklere sahne oldu. Birbirinden zıt ve sıradışı tasarımların boy gösterdiği haftada,en çok erkek koleksiyonları adından söz ettirdi. Şalvarın ve eteğin erkeksi formlarda tasarlanarak sunulmasını bir kenara bırakırsak, ilk kez Paris'te defileye çıkan erkek mankenleri 'daha erkeksi göstermek' için özel bir makyaj uygulandı. Kalın kaşlar yaratmak için kaş kalemi, cildin parlak görünmesini önleyen krem, dudakları ortaya çıkarmak için şeffaf ruj, tırnakları matlaştıran oje, kirpikleri daha gür gösteren mascara ve bıyıkları daha da koyulaştıran boyalarla erkekler maço bir görüntüyle podyuma çıktılar.

Kalın kaş, bronz ten
J. P Gaultier, 'JPG' adını taşıyan makyaj çizgisini Paris Moda Haftası'nda podyuma taşıdı. Şu anda sadece Fransa'da satışa sunulan Gaultier'nin yeni makyaj çizgisi ağırlıklı olarak açık renklerden oluşuyor. "Powder Color" temasıyla ten rengine yakın transparan pudralarla erkeklere gölgeler uygulayan modacı, kahverenginin tonlarıyla bronzluğu vurgulamış. Kaş kalemlerini defilede yoğun bir şekilde kullanan Gaultier, terracota'larla elmacık kemiklerini ön plana çıkarırken, 2004 maço erkeğini yaratmaya çalışmış.

Tarkan sürmesi, tırnak cilası...
Türkiye'de 'erkek adam makyaj yapmaz' anlayışı olsa da pekçok marka doğrudan erkek tüketicilere makyaj ürünü satıyor. Ülkemizde erkekler allık, pudra gibi ürünlere fazla rağbet göstermemelerine rağmen, kendi aralarında giderek yaygınlaşan "manikür - pedikür" furyası sayesinde en çok tırnak cilası ve matlaştırıcı alıyorlar. Bunun dışında yazın yaklaşmasına bağlı olarak bronzlaştırıcı spreyler, ışıltılı pudralar, kapatıcılar ve Tarkan'ın son bir yıla kadar gözünden düşürmediği sürme ya da kozmetik diliyle 'Eye Liner' Türk erkeklerin son yıllarda en çok satın aldığı makyaj ürünleri arasında yer alıyor.

'Bağdat Caddesi'nde kapatıcı, Etiler'de terracotta satışları iyi'
Yves Saint Laurent Eğitim Müdürü Ferda Öner: Son dönemde erkekler kişisel bakımın tamamlayıcısı olarak makyaj ürünü de satın almaya başladılar. Türkiye'de ürün tercihi belli bölgeler göre farklılık gösteriyor. Örneğin Bağdat Caddesi civarındaki erkekler genellikle kapatıcılar alırken Etiler'dekiler kapatıcıların yanında terracotta da alıyorlar.
Fransa'da J.P Gaultier çizgisi çok iyi gidiyor. Satışları da çok iyi. Alfar Kozmetik Güzellik Uzmanı Zühre Güregen: Türk erkekleri genellikle yüzündeki kusurları kapatmak için çeşitli kapatıcı ürünler kullanıyorlar. İçlerinden daha cesur olanlar ki bunlar genellikle gençler, ince bir fondöten ve transparan pudra kullanıyorlar. Bu sezon erkekler de kalın kaş çok moda. Ama Türk erkeklerinin kaşları zaten kalın olduğu için, bence kaş kalemi kullanmalarına gerek yok. Bence erkekler gözlerini ortaya çıkarmak için kapatıcı hileleri yapabilirler. Ayrıca şeffaf rimelle kirpiklerini daha gür gösterebilirler.



BUSINESS