Markaların rengi Pantone'den sorulur

Parlıament mavisi, Coca - Cola kırmızısı, Barbıe pembesi, Starbucks yeşili, Kodak sarısı... Dünyaca ünlü markalarla özdeşleşmiş bu renkler, ABD'li bir aile şirketi olan Pantone tarafından tescillenip, korunuyor

Markaların rengi Pantone'den sorulur





ABD'nin New Jersey eyaletinde 8 bin metrekarelik bir fabrikada renk üretiliyor. Sıvı gökkuşakları şeffaf tüplerden geçerek çelik kutularda birikiyor. Sonu gelmeyen kağıt balyalara 72 ayrı mürekkep hep bir ağızdan püskürüyor. Burası Pantone. Tüm renklerin sahibi. IBM mavisinin hep aynı tonda olmasını garanti eden, 'Karayip mavisi' uçakları morlaşınca Eastern Airlines'ın ve paketlerinin sarısını en yakın krom sarısıyla değiştirmek isteyen Kodak'ın imdadına yetişen o.
Coca-Cola ve Starbucks gibi firmalar renklerini Pantone'a emanet ediyor. Coca - Cola kırmızısı, Barbie pembesi ve Starbucks yeşili; logoları birbirinden farklı kılan, ayırdedici renkleri olduğu için küçücük bir renk hatası bile istenmeyen sonuçlar doğurabiliyor. Bir hata şirketlerin milyonlarca dolar kaybına yol açabiliyor.
Pantone, marka ve logo renklerini bir yüzeye basarak kutu, karton veya logo üreticilerine veriyor ve renklerin birbirini tutmasını sağlıyor. Formalardan havlulara, ayakkabılardan web sitelerine kadar renklerin uyumunu oluşturuyor. Her şirketin renk karışımı tescilleniyor ve diğer müşterilerden gizleniyor.
Şirket, renkler üzerinde bir tekele sahip. Renklerin isimlerinin, daha doğrusu renklerin belirlenmiş numaralarının sahibi. Üreticilere kalan, bu numaraları pigmente, boyaya ve cilaya dökmek. Son ürünün modele uygunluğunu kontrol için yine Pantone devreye giriyor.
Şirketin sattığı renk ve kumaş kitapları referans olarak kabul ediliyor. Dünya üzerindeki binlerce ürünün binlerce üreticisi Pantone renk sistemini kullanıyor. Pantone dünyanın ayrı köşelerindeki insanların hatasız renk iletişiminde bulunmasını sağlıyor. Kiraz kırmızısını enine boyuna tarif etmek yerine Pantone kitabından '185 Kırmızı'yı bulmak yeterli oluyor.

Bilgisayar çağına uyum
ABD'de başlatılan herhangi bir reklam kampanyasında görülen cep telefonunun renginin Çin'de üretilecek olanlarla aynı olmasını Pantone'nin sistemi sağlıyor. Pantone'un tüm paletlerinde 10 bin 109 renk bulunuyor. 40 seneyi aşan bu aile şirketinin yıllık geliri yaklaşık 100 milyon doları buluyor. Pantone'un en iyi satışları renk rehberlerinde olmaya devam ediyor ve gelirin yüzde 70'i buradan geliyor. Renkler dijital ortama taşındığı halde tasarımcıların Pantone rehberlerini almaya devam etmesi, renkleri bilgisayar ekranında görmenin yeterli olmamasıyla açıklanıyor. Şirket aynı zamanda dijital ortama ait araçlar, mürekkep ve boyalar da dahil olmak üzere yeni ürünlerle kalıcılığını garantilemek istiyor. Pantone ismi tasarımcıdan üreticiye, satıcıdan müşteriye olarak renk iletişiminin standart dili olarak kullanılmaya devam ediyor.




BUSINESS














İletişim Başkanı Fahrettin Altun'dan Amerikalılara FETÖ uyarısıCumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Altun, Twitter hesabından yaptığı paylaşımda Fetullahçı Terör Örgütü’nün (FETÖ) ABD kamuoyu için oluşturduğu tehlikeye işaret etti.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber