En Parti gibi golf turnuvası

Parti gibi golf turnuvası

15.02.2004 - 00:00 | Son Güncellenme:

Firmalar ve markalar, futbol ve tenisten sonra en çok golf turnuvalarına sponsor olmayı tercih ediyorlar. Türkiye'de de şirket sponsorluklarında yapılan turnuvaların sayısı artıyor. Bu sporun en çok ilgi gördüğü ülkelerden ABD ve İngiltere'de daha çok 'profesyonel' turnuvalar düzenlenirken, Türkiye'de 'parti gibi', danslı, brunch'lı turnuvalar düzenleniyor

Parti gibi golf turnuvası





Golf, sponsor olmak isteyen firma ve markaların, futbol ve tenisten sonra, en çok tercih ettikleri spor dalı. Geçtiğimiz yıl yapılan bir araştırmada, firmaların genelinin tenis ve futboldan sonra golf turnuvalarına sponsor olmayı tercih ettiği ortaya çıkmış. Bütün dünyada 27 bin golf sahasında gerçekleştirilen turnuvalar, sponsorluklardan çok önemli bir pay alıyor.
Golfün popülaritesini biraz da Tiger Woods'un efsane olması artırdı. Michail Schamer'den sonra dünyanın en çok kazanan oyuncusu olma özelliğine sahip olan Woods'un uzun bir sponsorluk listesi bulunuyor. Öyle ki Tiger Woods'un golf parkurlarında giydiği ayakkabı şu an spor markalarının 'en çok satanlar' listesinde baş sıralarda yer alıyor.
Golf kulüplerinin üye sayısı Amerika'da 23 bin, İngiltere'de 4 bin kişiyi buluyor. Özellikle bu iki ülkede çok ilgi çeken ve profesyonel oyuncu sayısı giderek artan golf sporunda, Türkiye'deki durum biraz farklı.
Golf, Türkiye'de yalnızca bir 'spor' değil, aynı zamanda bir mevki ve sosyal statü simgesi. Ama daha da ilginci Türkiye'de sınırlı sayıda yapılan golf turnuvaları 'parti havasında' yapılıyor.
Zekânın ve kıvraklığın birleşimi olan golf, iş bağlantılarının yapıldığı en 'soft' yerlerden biri.

Nisanda sezon açılıyor
CV'lerin son zamanlardaki en popüler aktivitesi, patronun gözüne girmenin en kestirme yolu... Daha da önemlisi 'cemiyet hayatı'nı kaynaştırma işlevi de var. Bu açıdan golf turnuvalarının, gazetecilerin 'trend' takiplerini kolaylaştırma fonksiyonu da bulunuyor.
Yani golfü 18 delikten ibaret görmek günümüzün en büyük 'gaf'larından biri olur. Turnuvalarda sporcular deliklere top sokmaya çalışırken, arada bir viski yudumlayarak, iş streslerini atıyorlar. Hatta stresli ortamlardan uzak, sakin sakin iş de konuşuyorlar... Dostlarla buluşmanın, aidiyet hissi ile bağlı olunan belirli bir çevrede ('cemiyet') yeni moda zevk ve eğlenceleri keşfetmenin yollarından biri.
Türkiye'de en uygun golf sahaları Antalya'da bulunuyor. Ama golf yapanların geneli İstanbul'da olduğu için haftasonları en çok Kemer Country ve Klassis tercih ediliyor. Nisanda start alacak olan turnuvalar, kokteyller, sabah brunch'ları, sponsorların etkinlikleri, yurtdışından getirilen dansçılarla parti havasında geçen turnuvalara belki de en iyi örnek Vakko Golf Cup 2003. Geçen yıl Vakko'nun düzenlediği 'Vakko Golf Cup 2003'ün ev sahipliğini Cem Hakko üstlendi. Kemer Country'deki turnuvada, ödül töreninden sonra yurtdışından getirtilen Cocu Loca grubu danslarıyla geceye damgasını vurdu.
Lacoste'un İstanbul Golf kulübüyle birlikte düzenlediği turnuva da uzun süre konuşuldu. Beyhan Bennardete, Kaya Çilingiroğlu, Serra - Osman Merzeci, Ahmet Beyza Ağaoğlu, Rana Esen ve Önder Çerezci'nin katıldığı turnuvada dünyaca ünlü piyanist Maxim de sahne aldı.

Şirket üyelikleri önem kazandı
Kemer Country bu yıl da haftasonları yine parti havasında turnuvalar düzenleyecek. Lacoste ve Vakko, yine sponsor olmayı düşünüyorlar. BMW ve Omega gibi golf turnavalarına her yıl sponsor olan firmalar bu yılki turnuva programlarını henüz netleştirmediler.
Tanışma ve kaynaşma ortamının maksimum düzeye yükseldiği bu turnuvalara en fazla 94 kişi katılabiliyor. İş dünyasının sporu olan golfün yaş ortalaması 40 olsa da gençlerin ve kadınların ilgisi de her geçen gün artıyor. Kişisel başvuruların yanında artık şirketler de 'corporate' üyeliklerle personelin golf eğitimi almasını sağlıyor. 10 derslik bir eğitimden sonra da ver elini parkurlar...



BUSINESS




















Yazarlar