En Reklamlar

Reklamlar

04.01.2004 - 00:00 | Son Güncellenme:

Reklamlar

Reklamlar


Siemens Mobile'ı sunduğu diziler ikinciliğe taşıdı
Reklam bütçelerinin planlandığı şu günlerde bir vaka analizi olarak Siemens Mobile iyi bir örnek oluşturuyor. 2003 yılında, Pazar payını % 106 oranında artırarak, Türkiye'deki cep telefonu pazarında ikinciliğe yerleşen Siemens Mobile'ın başarısının gerisinde TV programlarının büyük desteği var.
Markanın Türkiye'deki medya planlamasını yürüten OMD'den Oğuz Yavuz'un verdiği bilgilere göre, ağırlıklı olarak beyaz eşya üreticisi olarak görülen Siemens'in cep telefonu markası olarak yarışabilmesi için OMD yaratıcı bir medya çözümü geliştirmiş.
Siemens piyasadaki yerleşik ve başarılı rakipleri arasında farklılaşabilmek için başlangıçta riskli görünen projeyi onaylayarak medya yatırımının büyük bir bölümünü TV program sponsorluğuna ayırmış. Sponsorluğu ve ürün yerleştirmeyi bir toplam iletişim paketi çerçevesinde ele alan ve hedef kitlenin izlediği dört programa odaklanan Siemens Mobile, dizilerin popülerliği arttıkça büyük bir başarı elde etmiş.
Asmalı Konak, Zerda, Ally McBeal ve Dawson's Creek dizilerinin toplam 310 bölümünde sürekli olarak bulunan Siemens Mobile, inanılırlığını ve tanınırlığını büyük ölçüde artırmış. Metin yazarlarının programların kritik anlarına yerleştirdiği Siemens modelleri, 109 kez ürünün melodisini, ve yakın plan görüntüsünü milyonlarca kişiye izletmiş. Soğuk olarak algılanan markanın modern ve trendy görünmesi için dizilerin duygusal ortamı hem ürünlerin tanınmasına, hem de marka değerlerinin artmasına katkıda bulunmuş. Her programda reklam kuşağının ilk yayınını da alan Siemens, böylece ürünlerle ilgili ayrıntılı bilgi verme imkânı yaratarak, etkisini artırmayı başarmış.

Reklamlar
HAFTANIN KİTABI
Büyümek ve değer yaratmak isteyenler için
Pazarlama alanında çalışanlar, öğrenciler, işi bildiğini ve bilmediğini düşünen herkes için harika bir "630 sayfalık el kitabı". Bir çırpıda bitecek bir "guru" kitabından çok, ayakları yere basan, ölçülebilir etkinliklerle ilgilenenler için bir kaynak çalışma niteliğinde. En büyük kuruluşlarda bile yönetimin, pazarlamanın önemini yeterince anlayamamış olmasının nedeni, pazarlamayı ölçülemeyen ve belirsizliği çok bir disiplin olarak görmeleri. Profesör Peter Doyle'un kitabı markayı ve şirketin büyümesini temel alıyor ve finansla pazarlamanın mükemmel bir uyumu için alt yapı öneriyor. Önsözde gayet güzel ifade edildiği gibi kitap okuyucudan, sadece pazarlama perspektifinden değil, aynı zamanda finans, ekonomi, strateji ve bilgi sistemleri perspektifinden bakıp, hepsini bütünleştirmesini istiyor. (MediaCat Yayınları, 2003)



BUSINESS