Ekonomi KRİZ BİZE İYİ GELDİ

KRİZ BİZE İYİ GELDİ

16.01.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

İşlerinin önemli bölümünü Avrupa yönüne yapan Vestel, krizde büyük darbe alan bölgede pazar payını artırdı. İş yaptığı tüm ülkelerde büyüdü. Bu çıkışta krizde tüketicilerin uygun fiyatlı ürünlere ilgisinin artması etkili oldu

KRİZ BİZE İYİ GELDİ

Dünyanın en büyük teknoloji fuarı CES 2012’de üs kurarak Avrupa ve Güney Amerika bölgesinden gelen müşterileri ağırlayan Vestel’in İcra Kurulu Başkan Vekili Turan Erdoğan’la, büyük çaplı rakamların konuşulduğu toplantıların arasında yaptığımız görüşme şirketin Avrupa bölgesindeki krizi hasarsız atlattığını hatta ciddi büyüme kaydettiğini, yeni yıla rekor getirecek rakamları yakalamak için girildiğini ortaya koydu.

‘Yüzde 27 büyüdük’

“2011 yılını iyi bitirdik. Kriz bize iyi geldi” diye söze başlayan Turan Erdoğan, “Son çeyrekte televizyon pazarında Avrupa bölgesindeki payımızı yüzde 19’lara taşıdık. - Şirketin TV işini yüzde 90’ının Avrupa oluşturuyor - Beyaz eşyada yüzde 10 büyüdük. 2011 yılında Vestel olarak yüzde 27 büyümeye imza attık. 2012 yılı hedefimiz 3.5 milyar dolarlık ciro rakamını yakalamak” dedi.

‘Japonlar bize geri döndü’

Avrupa’da yaşanan krizde tüketicilerin uygun fiyatlı alternatif markalara yöneldiği bilgisini aktaran Erdoğan, şunları söyledi: “Tabi ki biz Vestel olarak ciddi performans gösterdik ve pazarın üstünde bir iş çıkardık. Bunun yanı sıra birçok Japon üretici ile yeniden üretim tarafında el sıkıştık onların modellerini tesislerimizde üreterek Avrupa bölgesine sevk ettik.”
Erdoğan, Vestel olarak internet TV olarak adlandırılan smart TV ile 3D TV gibi modelleri tüm oyuncularla aynı anda piyasaya sunmalarının da bu gelişimde etkili olduğunu kaydetti.

Haberin Devamı

‘Daralan pazarda büyük iş çıkardık’

Avrupa bölgesinde bazı ülkeleri batırma riskini barındıran kriz konusunda konuşan Turan Erdoğan, “Krizi hafife almamak gerek. Euro ciddi değer kaybetti. 2011’de Avrupa bölgesinde ortalama pazar büyümesi yüzde 0. Bizim taraftaki büyümeye bakıldığında şunu görüyoruz, biz başkalarının payını alıp büyüdük. Daralan pazarda büyük iş çıkardık, bu büyük marifet” diye konuştu.
Avrupa bölgesi için 2012 yılında pazar büyümesinin eksi gibi durduğunu ileten Turan Erdoğan, şöyle devam etti: “Ama bizim büyüme planımız geçerli. Ayrıca Vestel şirketi olarak gelişmekte olan pazarlarda hızlıyız. Kuzey Afrika bölgesinde iki misli büyüdük. Arap baharı bizi duraklattı ama şimdi yeni iş yapmak isteyenlerle bu açığı kapatırız. Ortadoğu bölgesi yüzde 50 büyüdü. Bunlar oldukça iyi rakamlar.”

Haberin Devamı

“2012’de 10 milyon TV’yi rahat yaparız”

2011’in son çeyreğinde (ekim-kasım-aralık) TV üretimi tarafında ay başına 1 milyon adetlerin üzerine çıktıklarını ifade eden Turan Erdoğan, “2012 ilk çeyrekte de iyi gideriz gibi görünüyor” dedi. “Televizyon tarafında 2011 hedefimizi 8 milyon adet olarak belirlemiştik, 8.5 milyona çıktık. 2009 üretimi ise 7 milyondu” şeklinde konuşan Erdoğan şöyle devam etti: “2012 yılı hedefimiz 10 milyon adetlik üretimi yakalamak. 2012’de 10 milyonu çok rahat yaparız.”

TV’de incelik buzdolabında büyük kapı yılı

Televizyonlara bakıldığında “2012 kesinlikle incelik yılı” diyen Turan Erdoğan, “Biz de Vestel olarak burada iddialıyız. Bu yılın nisan ayından itibaren kenarı da camı da çok ince TV’ler çıkacak” diye konuştu. Erdoğan, buzdolabında ise büyük kapılı ürünlerin öne çıkacağını ve bu alanda üretim anlaşması imzaladıklarını bildirdi.

ERDOĞAN’DAN 4 ÖNEMLİ BAŞLIK

* Vestel artık iyi bir yere oturdu.
* A markalarda olan her ürün bizde de olacak.
* Marka alabiliriz, bu konu her an gündemizde.
* Fatih projesinde yazılım kısmında da yer almak istiyoruz.

Yazarlar