Gündem Flörtün aylık maliyeti 4 bin TL’yi aştı

Flörtün aylık maliyeti 4 bin TL’yi aştı

10.01.2023 - 07:00 | Son Güncellenme:

Türkiye’de evlilikle sonuçlanan flört ve nişanlılığın aylık asgari maliyetinin 4.000 TL’yi aştığı belirlendi.

Flörtün aylık maliyeti 4 bin TL’yi aştı

Alışveriş sitesi Avantajix.com, Aralık 2022’de yaptığı araştırma kapsamında rastgele seçtiği 27-35 yaş arasındaki bin üyesine, flört ve nişanlılık dönemindeki harcamalarını sordu. Araştırma sonuçlarından öne çıkanlar şöyle:

Haberin Devamı

*Çiftler, ortalama 2 yıl süren flört ve nişanlılık dönemlerinde sinema, tiyatro ya da başka bir etkinliğe katılmak, beraber yemek yemek için ayda ortalama 10 kez buluşuyor.

*Flört eden çiftler, ilişkinin ilk yılında ayda en az 10 buluşma için toplam 55.000 TL harcıyor. Her buluşmanın ortalama maliyeti 350 TL oluyor. Sevgililer günü, doğum günleri ve yılbaşı gibi özel günlerde yenilen yemeklere, karşılıklı alınan hediyelere harcanan para 13.000 TL’yi buluyor.

Ödemeler Alman usulü

*İkinci yıl ilişkinin oturmaya başlamasıyla buluşma maliyetleri 43.000 TL seviyelerine geriliyor. İkinci yıldaki her buluşma 250 TL’ye mal oluyor. İkinci yıl hediyelere ve özel gün yemeklerine 10.000 TL harcanıyor. Bu dönemde gerçekleşen evlilik teklifi ritüelinin gideri ise ortalama 3.000 TL oluyor.

Haberin Devamı

*Flört ve nişanlılık döneminde ilk ay harcamaları ağırlıklı olarak erkekler yapıyor, diğer aylar kadınlar da harcamalara katılıyor.

*Katılımcıların sadece yüzde 20’si ilk ay dışında da buluşmalarda hesabı erkeklerin ödediğini, yüzde 75’i ise ödemelerin “Alman usulü” yapıldığını bildirdi. Kadınların hesabı tek başına üstlenme oranı ise yüzde 5’te kaldı.

Avantajix.com Dijital Pazarlama Direktörü Sevda Köseibiş, flört ve nişanlılık dönemlerinde harcamaların buluşmalarla sınırlı kalmadığını, erkekler ve kadınların partnerlerine güzel görünmek için giyime, cilt bakımına, kuaföre, berbere ve spora ciddi paralar harcadıklarını söyledi. Köseibiş, bu günleri daha düşük faturalarla geçirmek isteyenlerin, hediye almakta zorlananların genelde online alışverişi tercih ettiklerine dikkat çekti.