Gündem İstanbul’da 9 bin çocuktan 73’ünde otizm teşhis edildi

İstanbul’da 9 bin çocuktan 73’ünde otizm teşhis edildi

17.01.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

İstanbul Kalkınma Ajansı tarafından desteklenen ve Tohum Otizm Vakfı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve İstanbul Halk Sağlığı Müdürlüğü’nün birlikte yürüttüğü “Otizmde Tarama, Tanımlama ve Eğitim Modeli’nin Geliştirilmesi Projesi”nin sonuçları dün gerçekleştirilen basın toplantısıyla açıklandı. 9 bin 10 çocuk otizm taramasından geçirilirken, 18-36 aylık bu çocukların bin 233’sinde risk tespit edildi, muayenesi yapılan 234 çocuktan 73’üne de otizm tanısı konulduğu belirtildi.

İstanbul’da 9 bin çocuktan 73’ünde otizm teşhis edildi

Toplantıda konuşan Tohum Otizm Vakfı Genel Müdürü Betül Selcen Özer, “Projemizi 12 aylık bir dönemde tamamladık. 18-36 aylık aşıya giden çocuklar, aile sağlık merkezlerinde (ASM) gönüllü doktorlar ve aile sağlığı personelleri tarafından değerlendirildi. Burada yapılan görüşmelerde riskli çocuklar belirlendi. Daha sonra ise riskli çocuklar çocuk ve ergen psikiyatristi Prof. Dr. Özgün Öner’in başında bulunduğu bir ekip tarafından muayeneye alındı. 31 ilçede 127 aile sağlığı merkezinde 88 gönüllü sağlık personeli ve 167 aile hekimi projeye destek verdi. 73 çocuğa otizm tanısı konuldu. 43’ü sağlık raporu aldı, 30’u ise özel eğitimlerine başladı” dedi.

Haberin Devamı

Hızla artıyor

Otizm görülme sıklığının hızla arttığını kaydeden Özer konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Bugün doğan her 68 çocuktan biri otizm riski ile dünyaya gelmektedir. Dünyada her 20 dakikada bir çocuk otizm tanısı almaktadır. Otizmin günümüzde bilinen tek tedavisi ise; erken tanı ile yoğun, sürekli özel eğitimdir. Erken tanı ve doğru bir eğitim yöntemi ile yoğun olarak eğitim alan çocukların yaklaşık yüzde 50’sinde otizmin belirtileri kontrol altına alınabilmekte, gelişim sağlanabilmekte, büyük ilerleme kaydedilmekte ve hatta bazı otizmli çocukların ergenlik yaşına geldiklerinde diğer arkadaşlarından farkı kalmayabilmektedir. Otizmde olabildiğince erken dönemde tanı koyabilmek ve otizm tanısı almış çocukların haftada en az 30 saat yoğun bir eğitim almalarını sağlamak büyük önem taşımaktadır. Ayrıca bir çocuğun otizm riski taramasının yapılması, tanı alması, çocuğa nitelikli eğitim sunulması aşamalarının bütüncül bir yaklaşımla gerçekleşmesi sağlanmış ve bu duruma yönelik farkındalık yaratılmıştır.”

Yazarlar