Gündem Kazada 'duble' artış

Kazada 'duble' artış

06.01.2007 - 00:00 | Son Güncellenme:

'Duble yol' olarak da ifade edilen bölünmüş yollarla birlikte trafik kazalarının arttığı belirlendi. 2005'te bölünmüş yollarda 38 bin olan toplam kaza sayısı geçen yıl 75 bine çıktı

Kazada duble artış

axgun022.jpg Hükümetin en büyük icraatları arasında yer alan ve "duble yol" olarak da ifade edilen "bölünmüş yol" uygulamasının trafik kazalarını azaltması beklenirken, artırdığı ortaya çıktı. Duble yollarda 2006'nın 11 ayında hızlı ve dikkatsiz araç kullanan sürücüler 75 bin 500 ölümlü ve yaralamalı kazaya neden oldu. Emniyet Genel Müdürlüğü'nün kayıtlarına göre, genişletilip zemini güçlendirilerek yapılan bölünmüş yollarda sürücüler hızlı ve dikkatsiz araç kullanıyor. Kazaların başlıca nedenlerinden biri olan hatalı sollamaları en aza indirmeyi amaçlayan bölünmüş yollarda yaşanan kazalar, 2006'da bir önceki yıla göre ikiye katlandı. Karayollarının geliş ve gidiş olarak en az ikişer şerit haline getirdiği yollarda 2005'te yerleşim yeri içinde 28 bin 700, yerleşim yeri dışında da 9 bin 800 ölümlü ve yaralamalı trafik kazası meydana gelmişti.Bölünmüş yollarda 2006 yılı ocak ve kasım ayları arasında ölümlü ve yaralamalı kazaların sayısı yerleşim yeri içinde 35 bin 500'e, yerleşim yeri dışında 40 bine ulaştı. Toplamda 2005'te 38 bin 500 olan kaza sayısı, 2006'da 75 bin 500'e fırladı.Bölünmemiş yollarda 2005'te yerleşim yeri içinde 23 bin 200, yerleşim yeri dışında 10 bin 500; 2006'nın ilk 11 ayında yerleşim yeri içinde 31 bin 200, yerleşim yeri dışında da 32 bin 600 kaza meydana geldi. İki şerit az geliyor Duble yollarda genelde kurallara uymayan sürücülerin neden olduğu kazaların şekli de değişti. 2006'nın genel verilerine göre "yoldan çıkma", "devrilme", "arkadan çarpma" şeklinde yaşanan kazalar artış gösterdi. Yoldan çıkma nedeniyle 2005'te 9 bin 700, 2006'nın 11 ayında 10 bin 100 kaza kaydedildi. Devrilme nedeniyle yine 2005'te 7 bin 100 kaza olurken 2006'da (11 ay) bu rakam da 7 bin 900'e çıktı. Bölünmüş yollarda araçların hızdan dolayı daha fazla kazaya neden olduğu kayıtlara yansırken, tüm yollarda hızdan kaynaklanan kaza sayısı da 2005'te 68 bin 800 olarak tespit edildi. Yollardaki hız limitlerini dikkate almayan sürücüler 2006'da da 11 aylık dönemde 83 bin 800 ölümlü ve yaralamalı kazaya neden oldu. Kazaların şekli de değişti Türkiye Trafik Güvenliği Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Bulgun, Türkiye'de 65 bin kilometrelik karayolunun sadece 4 bin kilometresinin güvenli yol olduğunu bildirdi.Eski bakanlardan Mustafa Taşar'ın aracının, Afyonkarahisar'da buzlanma oluşan yolda viraja hızlı girmesi sonucu şarampole düştüğünü hatırlatan Bulgun, "CHP Milletvekili Nezir Büyükcengiz ve CHP Konya İl Sekreteri Ali Alp'ın içinde bulunduğu araç, yolda bırakılan mıcır yüzünden takla attı" diye konuştu. Bulgun, Türkiye'deki 65 bin kilometrelik karayolunun sadece otoyol olan 4 bin kilometresinin güvenli olduğunu öne sürdü. Karayolları'nın raporlarında ise kazalarda yüzde 90 oranında sürücünün kusurlu gösterildiğini ifade eden Bulgun, şu bilgiyi verdi: "Sürücülerimiz zaten standartlara uymayan karayollarımızda yol ve hava durumuna göre hareket etmiyorlar. Yağışlı, buzlu, sisli yolda, normal hava koşullarındaki gibi 90 kilometre süratle gidilmez. Gidilirse kazalar ve insan ölümleri olur. Hiçbir ülkede de yola mıcır döküp arabaların ezmesi beklenmez." 65 bin kilometre yolun 4 bini güvenli KAZALARDA DÜN DE 6 KİŞİ ÖLDÜ Yurt genelinde dün meydana gelen trafik kazalarında da 6 kişi öldü 4 kişi yaralandı. Afyonkarahisar-Konya arasında minibüsle otobüs çarpıştı, minibüs sürücüsü Mahmut Aktop (48) ile Mine (15) olay yerinde can verdi. Diğer ölümlü kazalar şunlar: Şanlıurfa-Mardin midibüsle TIR çarpıştı, İsmail Demir (60) ile Kadriye Bağa (40) öldü. Adıyaman'da minibüs uçuruma yuvarlandı, kazada Burhan Kaya (2) hayatlarını kaybetti. Burdur'un Ağlasun ilçesinde kamyonetle çarpışan otomobilin sürücüsü Sabri Eser (55) yaşamını yitirdi.