Gündem Öğretmen ayakta

Öğretmen ayakta

25.03.2011 - 02:43 | Son Güncellenme:

MEB’in yurtdışından 40 bin İngilizce öğretmeni alacak olması protesto edildi. Bakanlık önünde toplanan öğretmenler, “İthal bakan istiyoruz” dedi

Öğretmen ayakta

Milli Eğitim Bakanlığı’nın, “Yabancı Dil Öğretiminin Geliştirilmesi Projesi” kapsamında her yıl 10 bin olmak üzere toplam 40 bin anadili İngilizce olan yabancı İngilizce öğretmeni getirilecek olmasına eğtimciler tepki gösterdi. Türk Eğitim-Sen üyesi bir grup, MEB önünde toplanarak, “Öğretmen mi, misyoner mi geliyor”, “İthal öğretmen değil, ithal bakan istiyoruz”, “Atama bekleyen öğretmen adayını unuttunuz mu” yazılı dövizler taşıdı.
Sendika Başkanı İsmail Koncuk, “Bakanlığın, yabancı öğretmen istihdam etmeyi planlaması öğretmenlerimize yapılmış büyük saygısızlıktır. 350 bin atanamayan öğretmen vardır. Bakanlık 40 bin yabancı öğretmeni ülkemizde istihdam etmeyi içine sindirebilmektedir.
En üst derecedeki öğretmen de bin 974 TL maaş alırken, yabancı öğretmenlerin 3 bin TL maaş alacak olması ne anlama geliyor? Yurtdışından gelen yabancı öğretmenler misyonerlik ya da casusluk faaliyetlerinde bulunmuştur. Bu projesinin de bu tür sonuçlar ortaya çıkaracağı çok açıktır” dedi.

Haberin Devamı

Öğretmen ayakta

Sendikadan tepki
Eğitim-Sen Genel Başkanı Zübeyde Kılıç, Milli Eğitim Bakanlığı’nın, “ithal öğretmenlerle beraber İngilizce öğretmenlerimiz derslere girecek” açıklamasını “özrü kabahatinden büyük” açıklama olarak değerlendirdi. Şuurlu Öğretmenler Derneği Genel Başkanı İsmail Hakkı Akkiraz ise, “Proje misyonerleri eğitim yuvalarımıza sokmak için geliştirilen projenin parçasıdır” iddiasında bulundu.

‘Büyük haksızlık’
CHP Genel Başkan Yardımcısı Sena Kaleli, projenin Türk insanına ve öğretmenlerine karşı yapılmış çok büyük bir haksızlık olduğunu savundu. Kaleli, “Dışarıdan ucuz işgücü getirip emek sömürüsü yapmak tam AKP’nin uygulayacağı bir
politikadır” dedi.

Nimet Çubukçu: Yanlış vurgu
Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu, “Türkiye’de yabancı dil öğretilmesi, özellikle İngilizce öğrenimi konusunda sorunumuz olduğu ortada. En az bir yabancı dil bilen, İngilizce’yi iyi düzeyde olmasa dahi kendini ifade edebilecek düzeyde konuşma becerilerine sahip olarak çocuklarımızı gençlerimizi yetiştirmek zorundayız. Proje, yabancı dil öğreniminde yepyeni bir soluk getirecek. Velilerden olumlu tepkiler alıyoruz. Tepkilerin yoğunlaştığı kısım, atama bekleyen öğretmenlerden İngilizce öğretmenlerinin atanmasına ilişkin. İthal öğretmen vurgusu son derece yanlış” dedi.