Kış hastalıklarından koruyan ilaç gibi tavsiyeler

Burun akıntısı, hapşırık, öksürük, halsizlik, baş ve kas ağrıları… Üst solunum yolları hastalıklarının habercisi olan ve gündelik yaşamınızı etkileyen tüm bu şikayetlerle nasıl başa çıkacağınızı biliyor musunuz? Kış hastalıklarına yakalanmamanın en doğal çözümünün doğru beslenmede saklı olduğunu belirten Beslenme ve Diyet Uzmanı Yeşim Özcan ile soğuk havalarda vücut direncimizi nasıl yükseltebileceğimizi konuştuk. İşte, öne çıkan o püf noktaları… 

Haftada 2-3 kez kurubaklagil tüketin

Güçlü bir bağışıklık sistemi için bağırsaklarda bulunan iyi bakterilerin korunması gerekiyor. Bağırsak floranızın yapısının daha sağlıklı olması için probiyotik desteği alabilirsiniz. Bunun yanı sıra; kuru baklagil gibi lif oranı yüksek gıdalarla beslenmeye ağırlık vermek gerekiyor.
Bu nedenle haftada 2-3 kez sofranızda nohut, kuru fasulye, mercimek, kuru börülce gibi kuru baklagillere mutlaka yer verin.

Antioksidanları sofranızdan eksik etmeyin
C ve E vitamini vücudumuzun enfeksiyonlarla savaşmasına destek olan çok güçlü antioksidanlardır. Bu nedenle; elma, armut, portakal, mandalina, greyfurt gibi C vitaminince zengin meyveleri ve fındık, badem gibi E vitaminince zengin kuruyemişleri tüketmeye özen gösterilmelidir. Önemli miktarda potasyum, lif, A ve C vitamini içeren narı da tüketmeyi ihmal etmemek gerekir. Günlük 10 adet kuruyemiş ve 3-4 porsiyon saydığımız meyveleri tüketmeniz, bağışıklık sistemenizi güçlendirmeye yardımcı olur. 

D Vitamini olmazsa olmaz! 

D vitamini kemik dokusunun korunmasının yanı sıra bağışıklık sisteminin güçlenmesinde de çok önemli bir rol üstleniyor. Bu nedenle her yıl düzenli olarak D vitamini seviyenizi mutlaka kontrol ettirmeniz büyük önem taşır.
D vitaminin en iyi kaynağı hiç kuşkusuz ki güneş ışınları. Ancak kış mevsiminde güneşten uzak kaldığımız için bu aylarda beslenmenizde süt, balık ve yumurta gibi D vitamini içeren besinleri eksik etmemeye çalışın. 

Su içmeyi unutmayın

Su enfeksiyonlara karşı vücudun direncini artıyor ve toksinlerin vücuttan dışarı atılmasını sağlıyor. Mide ve bağırsakların temizlenmesi için birincil önceliğiniz günde 2.5-3 litre su tüketmek olmalı. 

Yemeklerin suyuna bütün sarımsak katın
Sarımsağı genellikle yemeklerimizdee kavurarak kullanıyoruz. Ancak antioksidan özelliğinden daha fazla yarar sağlamak için sarımsağı kavurmak yerine doğrudan bütün olarak pişmekte olan yemeğin suyuna katmak çok daha faydalı olur.  

Şifalı bitki çaylarından faydalanın

Bitki çayları günlük sıvı alımını desteklemesinin yanı sıra üst solunum yolu enfeksiyonlarına karşı da koruyor. Özellikle yeşil çay serbest radikallerle savaşan güçlü bir antioksidan olup, bağışıklık sisteminizi güçlendirmeye yardım ediyor. Yeşil çayın yanı sıra sizi hastalıklara karşı koruyacak çay karışımından da faydalanabilirsiniz.

Milliyet Pembenar: Kendini tanıyan, yaşamayı seven, mutlu olmayı bilen kadının rehberi...
Hemen okumak için tıklayın!