Pazar

09.10.2016 - 02:30 | Son Güncelleme: 09.10.2016-2:30

İçinde hikaye gizli mücevherler

Melie’nin başta aşk olmak üzere duygu ve duyuları merkeze alan mücevher tasarımlarının arkasında edebiyattan resme sanat dallarından hikayeler gizli

Sitene Ekle

Özge Tabak - ozge.tabak@milliyet.com.tr

Melie markasının kurucu ve tasarımcısı Melike Kapıcıoğlu her birinin ayrı hikayesi olan mücevherler sunuyor müşterilerine. Farklı kültür ve sanat eserlerinden, duyu ve duygulardan ilham alan Kapıcıoğlu’nun hikayesi 2007’de gördüğü tezgah eğitimi ve Londra’da aldığı taş, tasarım eğitimleriyle başlamış. Sonrasında Melie’yi kurarak ilk koleksiyonu Aşkın Kokusu’nu çıkarmış tasarımcı.

Aşkın Kokusu’ndaki parfüm kolyelerin en önemli özelliği kullanılabilir olmaları. “Minyatür bir hunisi olan parfüm şişesinin haznesini doldurarak çubuğuyla parfümü sürebiliyorsunuz. Yani sevdiğiniz kokuyu ya da sevdiğinizin kokusunu üzerinizde taşıyabiliyorsunuz” diye anlatıyor Kapıcıoğlu. Seriden Aşık Kuğular ise ödüllü bir tasarım. Geçtiğimiz aylarda İtalya’dan mücevher dalında A Design Award ödülünü kazanan kolyedeki kuğuların boynunu pırlantaların haricinde “Güvercin Gerdanlığı” kitabından esinlenen tasarımcının sözleriyle “Boyna geçen ve ölünceye kadar çıkmayan aşk zinciri” süslüyor.

Yazdığı hikayeleri mücevhere çeviriyor

Yalnızca altın ve gümüş olarak hazırlanan ürünlerde yakut, zümrüt, safir, pırlanta, inci ile ametist, turmalin gibi değerli taşlar kullanılıyor. Markada kolye, küpe ve bilekliklerin yanında Kapıcıoğlu’nun “Özel takipçileri var” diye anlattığı saç aksesuarları da bulunuyor. Erkekler için ise kol düğmeleri, bileklik ve kolyeler var. Hedeflerini ise şöyle özetliyor: “Kelimelerle anlatmadığımı mücevherlerle anlatıyorum. Koleksiyonların hepsinin arkasında sayfalarca hikayeler var. Bunlardan ufak bir kitap oluşturmak istiyorum. Ruhu olan şeyler kalıyor. Dileğim yüz yıl sonra bu parfüm şişesi kolyenin meraklı bir antikacıda meraklı küçük bir kızın eline ulaşması.”

Melie’ye gelen müşterilerin genelde tasarımların hikayelerinden etkilendiklerini ve onlarla bağ kurduklarını söylüyor Kapıcıoğlu. “Tasarıma kendi hikayelerini dahil edebiliyor olmak müşterilere cazip geliyor” diyor. 28-65 yaş grubundan müşterileri olduğunu ekliyor. “Yurt dışından müşterilerimiz daha çok parfüm şişelerini tercih ediyor. Türkiye’de ise taş olarak pırlanta çok tercih ediliyor, renkli taşlara yeni yeni sıcak bakıyoruz. Erkek müşterilerimiz hediye olarak parfüm şişeleri ve Memoria koleksiyonundaki çerçeve kolyeleri tercih ediyor. Meliejewelry.com üzerinden internet satışımız da güzel ilerliyor” diyor.

Gelirinin bir kısmı bir vakfa bağışlanan ve “Gözümüzle değil ruhumuzla görürüz” temasıyla hazırlanan Braille Aşk serisi çok beğenilen bir diğer seri. Braille alfabesiyle aşk yazan kolyeler var. Boticelli’nin “Venüs’ün Doğuşu” tablosundan ilhamla tasarlanan en son koleksiyon Venüs’teki renkli taşlarla süslü küpeler ise en çok satılan tasarımlardan. Golden Horn serisinde boynuzlar ve renkli taşlar süslüyor ürünleri...

Nazım’ın Vera’ya mektubu...

Markanın, sanatı başrole alan bir diğer serisi Gradiva. Dünya tarihine geçmiş beş efsanevi aşk öyküsünü konu eden tasarımlarda Nazım Hikmet’in Vera’ya, Marcus Antonius’un Kleopatra’ya, Salvador Dali’nin Gala’ya, Şah Cihan’ın Mümtaz Mahal’e ve Güzel’in Çirkin’e duyduğu aşk anlatılıyor. Tac Mahal serisi eserin duvar motiflerinden esinlenerek tasarlanmış. Dali ve Gala ile sıra dışı bir aşkı anlatırken, aşkın dış görünüşe aldırmadan yaşandığını Güzel ve Çirkin serisinde anlatmış Kapıcıoğlu. “Nazım Hikmet’in aralarındaki 30 yaş farka rağmen aşkla bağlandığı Vera’ya yazdığı mektuplardan etkilendim. 
Aşkın zamansızlığını anlatmak istedim” diyen tasarımcının en beğenilen ürünlerinden biri de içine özel bir mektubunuzu gizleyerek her zaman üzerinizde taşıyabileceğiniz kolye... 


Etiketler:
©Copyright 2016 Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.