Ekonomi İhracat hedefini 1 milyar $’a çıkardı

İhracat hedefini 1 milyar $’a çıkardı

11.11.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Boydak Holding; İstikbal, Bellona ve Mondi markalarıyla son bir yılda bir çok rekora imza attı. Yeni ürünleriyle İstanbul Mobilya Fuarı’nda öne çıkan holding, hedefini de “Dünyada 1 numara olmak” diye belirledi.

İhracat hedefini 1 milyar $’a çıkardı

Boydak Holding CEO’su Ertunç Laçinel, bir yılda grup olarak toplamda yüzde 48’lik büyüme yakaladıklarını, dünyanın her kıtasına da mağaza açtıklarını açıkladı. Laçinel’in açıklamaları şöyle:

Haberin Devamı

“Grup olarak çok verimli bir yılı geride bıraktık. Biz büyümede hedefi yüzde 30 olarak belirlemiştik ama bunu çok geçtik. Bunda devletimizin KDV indiriminin büyük katkısı oldu. Toplamda yüzde 48 büyüdük. Mobilya sektöründeki markalarımız İstikbal yüzde 51, Bellona yüzde 47, Mondi yüzde 42 büyüdü. Bunun yanı sıra Formsünger yüzde 90’a yakın bir büyüme yakaladı. Boyçelik yüzde 60, Boyteks yüzde 47 büyüdü. İhracatımız yüzde 13 arttı. Çalışan sayımız 13 bine ulaştı ki, dolaylı olarak bu rakam 50 bin civarında.”

Yurtdışı hamlesi

3 marka ile Türkiye’de 1700 bayileri bulunduğuna dikkat çeken Laçinel, şöyle devam etti:

“Bunu artırmayı hedefliyoruz ve yurt dışına ağırlık veriyoruz. Farklı ülkelerde montajlama tesisleriyle kendi hammaddemizle üretim yapacağız. Yurt dışında en önemli şey teslimat süresi. Biz kendi tesislerimizde yaparak süreyi kısaltacağız. 420 milyon dolarlık ihracatımızı 1 milyar dolara çıkarmayı hedefliyoruz.”