Ekonomi İki fabrikayı eleyip Megane Sedan’ı kaptı

İki fabrikayı eleyip Megane Sedan’ı kaptı

12.09.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Arjantin ve Güney Kore’yi geride bırakıp, yeni nesil Megane Sedan’ın tek üretim üssü olmayı başaran Oyak Renault, 1.0 litrelik yeni nesil benzinli motorun da üretimini aldı. Bu motor, Twingo’da kullanılacak...

İki fabrikayı eleyip Megane Sedan’ı kaptı

Geçen hafta düzenlenen bir törenle Bursa’da üretimine resmen başlanan yeni nesil Megane Sedan, Avustralya ve Asya ülkeleri de dahil, dünya pazarlarına sadece Türkiye’den ihraç edilecek. İki ülkeyi geride bırakarak, Megane Sedan’ın tek üretim üssü olma hakkını elde eden Oyak Renault, aynı zamanda yeni nesil 1.0 litrelik benzinli motoru üretme görevini de üstlendi.

Haberin Devamı

Ömrü boyunca 500 bin adetten fazla üretilmesi planlanan ve yüzde 80’i ihraç edilecek 3. nesil Megane Sedan için ciddi bir rekabet yaşandığı ortaya çıktı. 2009 yılında Megane Sedan’ın yerine geçen Fluence modelinin, Türkiye dışında Güney Kore’deki Renault Samsung ve Arjantin’deki Cordoba fabrikalarında da üretildiğini hatırlatan Renault yetkilileri, söz konusu iki fabrikanın da talipli olmasına karşın, yeni Megane Sedan’ın sadece Bursa’da üretilmesine karar verildiğini kaydetti.

Bunda Oyak Renault tesislerinin önceki iki nesil Megane Sedan üretiminde elde ettiği deneyim ve Clio’daki kalitesinin de büyük rol oynadığını kaydeden Renault Avrasya Pazarları Direktörü Denis Le-Vot, “Ayrıca Türkiye, sedan modellerin en çok satıldığı pazar durumunda. Dolayısıyla Megane Sedan’ın da en büyük pazarı burası. O yüzden buradayız” dedi.

Haberin Devamı

Yeni motor geldi

Oyak Renault, bununla birlikte, yıllık üretim kapasitesini 750 bin adede çıkaracak iki yeni motorun üretimini de üstlenecek. Bunların ilki, “HR16” kodlu yeni nesil 1.6 lt (115 HP) benzinli motor. Pek çok açıdan yenilenen bu motor, yeni Megane ailesinde kullanılmaya başlanmış. Bu motor, Bursa’dan Palencia, Valladolid, Piteşti ve Tanca fabrikalarına da ihraç ediliyor.

Tekrar hızlanacak

İkinci yenilik ise, sadece Bursa’da üretilmeye başlanacak “BR10” kodlu benzinli motor. Üç silindirli, 75 HP’lik bu motorsa, 2017’den itibaren seri üretime alınacak ve ilk etapta Twingo modelinde kullanılmak üzere ihraç edilecek.

Oyak Renault, bu iki önemli yatırımla, uzun süren sessizliğini bozarak, tekrar vites büyütecek. Nitekim sadece orta sınıf sedan Megane ve B sınıfı Clio’nun üretimini yapacak olan Oyak Renault’nun, ilerleyen yıllarda 5. nesil Clio’nun üretimini alması da kesin gibi görünüyor.

Oyak’ın yeni Genel Müdürü Savaş Erdem, geçtiğimiz günlerde törende yaptığı konuşmasında otomotiv sektörünün kendileri için de büyük önem taşıdığını hatırlatırken, “Oyak Renault’nun 5 kıtada 80’den fazla ülkeye gerçekleştirdiği ihracatla ekonomimize her yıl 3 milyar dolara yakın katkıda bulunuyor olması bizleri gururlandırıyor. Yeni Megane Sedan’ın gerek üretim gerek ihracat ve iç pazar olarak, ortaklığımıza daha büyük ivme katacağına yürekten inanıyorum” dedi.

Haberin Devamı

İran’a Bursa modeli tesis

Oyak Renault mühendisleri, bir yandan yeni Megane Sedan’ın gelişiminde önemli rol üstlenirken, diğer yandan da Renault’nun İran’da faaliyetlerini yeniden canlandırmasına da yardımcı olacak.

Genel Müdür Tunç Başeğmez, Renault’nun İran’daki faaliyetlerinin hiç durmadığını, ancak ambargonun kalkması sonrasında yeni bir döneme girdiğini ifade ederken, Oyak Renault’nun, İran için bir “örnek” teşkil ettiğini kaydetti. İran Renault’ya teknoloji transferi için Fransa’dan kendilerine görev verildiğini vurgulayan Başeğmez, “Oradaki yenilenmeyi Bursa’dan giden ekiplerimiz yönetiyor. İranlı çalışanlar ise Türkiye’de eğitim görüyor. Mühendislerimiz, onlarla yeni projeler geliştiriyor. Adeta Bursa’nın kopyasını İran’a kuruyoruz” ifadesini kullandı.

Toyota Proace ile yeni sınıfa hazırlanıyor

İki fabrikayı eleyip Megane Sedan’ı kaptı

Haberin Devamı

Toyota, yeni Proace Van ve Verso ile Türkiye hafif ticari araç pazarında daha fazla söz sahibi olmayı planlıyor. Her iki model de, Türkiye’de 2017 yılının ilk çeyreğinden itibaren satışa sunulacak.

Proace Van, çok kapsamlı profesyonel ihtiyaçlara yanıt verirken, konforlu ve geniş bir araç arayanların beklentilerini de karşılayacak. Proace Verso ise 3 farklı motor seçeneği ve 9 kişilik yolcu kapasitesiyle farklı taşıma ihtiyaçlarına en uygun çözümleri sunmayı hedefliyor.

Hedef 2 bin adet

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, Toyota için yeni olan CDV ve MDV segmentlerine girmeye hazır olduklarını belirtirken, “Burada tüm iddiamızı ortaya koyarak, Proace modelleriyle pazarda önemli bir pay almayı hedefliyoruz. Ayrıca Hilux’tan sonra, Proace Van ve Proace Verso da, hafif ticari araç pazarındaki satışlarımızın artmasına önemli katkı sağlayacak” dedi.

Proace’in, Toyota markasına farklı bir sınıfta yeni müşteriler kazandırmasını da beklediklerini ifade eden Bozkurt, “2017 yılının ilk çeyreğinde pazara sunacağımız Proace ile ilk yıl için 2 bin adetlik satış planlıyoruz” ifadesini kullandı.

Haberin Devamı

Tasarım dilini ticaride kullandı

Proace Van ve Verso’da, Toyota’nın yeni tasarım dilinin etkileri görülürken, her iki araç da pratiklik ve konforlarıyla ön plana çıkıyor.

“Kompakt”, “Orta” ve “Uzun” olmak üzere üç gövde boyutuyla satışa sunulacak Proace Van’ın taşıma kapasitesi 1400 kiloya ulaşabiliyor. Proace Van’da sağ ve sol sürgülü kapılar, sağ yolcu koltuğunun katlanmasıyla ekstra yükleme hacmi sunan “Smart Cargo” sistemi, masa haline gelebilen orta koltuk gibi unsurlar bulunuyor. Proace Van’da 95 HP’den 150 HP’ye kadar 4 farklı güçte, 1.6 ve 2.0 lt dizel motor seçenekleri bulunacak.

Proace Verso ise 9 kişiye konforlu bir yolculuk sunuyor. Açılabilir bagaj kapağı camı, otomatik sürgülü kayar kapı, geri görüş kamerası ve panoramik cam tavan gibi önemli üstünlüklere sahip aracın, 980 lt ile 1600 lt arasında değişen bagaj hacmi var. Bu versiyonda 115 ile 177 HP arasında değişen 1.6 ve 2.0 lt dizel motor seçenekleri olacak.

Nissan kiralamaya Carbook ile girdi

Nissan, Türkiye’de “Carbook” markası altında, filo kiralama hizmetleri vermeye başladı. Carbook Operasyonel Filo Kiralama ile Nissan bayilerinin de uzun dönem kiralama hizmeti vereceğini söyleyen Nissan Türkiye Genel Müdürü Sinan Özkök, “Bir yandan Navara ve Pulsar gibi yeni ürünlerle pazar payımızı yüzde 3’ün üzerine taşırken, Carbook gibi yeni hizmetlerle pazardaki yükselişimizi destekliyoruz” dedi.

LeasePlan Türkiye Genel Müdürü Türkay Oktay ise “LeasePlan, globalde ‘özel’ işbirliklerini uzun yıllardır yapıyor. Türkiye’de böylesi bir çalışmaya ilk olarak Nissan’la start verdiğimiz için mutluyuz” diye konuştu.