Ekonomi İşte Cargo’nun Çinli kardeşi

İşte Cargo’nun Çinli kardeşi

29.05.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Ford Otosan’ın, 2013 ve 2014’te Çinli Jiangling Motors Corporation ile imzaladığı lisans anlaşmalarının somut ürünü olan JMC markalı ağır kamyonlar ortaya çıktı. Kabin ve şasilerinin yanı sıra motorları da Ford Otosan lisansını taşıyan “JMC Veyron”, aynı zamanda şirketin, kendi markasını taşıyan ilk ağır kamyonu oldu

İşte Cargo’nun Çinli kardeşi

Özellikle ağır kamyon konusunda yaptığı atılımlarla Ford Motor Company’nin ABD dışında yeniden kamyon işine dönmesini sağlayan Ford Otosan, tamamen kendi geliştirdiği yeni Cargo serisiyle başarılara imza attı. Bu aracın Latin Amerika pazarı için versiyonlarını da kendi Ar-Ge’sinde geliştiren Ford Otosan, Rusya’da orta üretimin yanı sıra, 2013 ve 2014 yıllarında Çin’e kamyon üretimi lisansı vermişti. İşte gerek motoru, gerekse de kabin ve şasisi Ford Otosan lisansıyla Çin’de üretilen “JMC Veyron”, sonunda ortaya çıktı.

Haberin Devamı

12 yıllık anlaşma

Ford Otosan, Nisan 2013’te yılında, Ford Motor Company’nin de yüzde 32’lik hissesinin bulunduğu “Jiangling Motors Corporation Limited” (JMC) ile tamamen kendi geliştirdiği Ecotorq motorların Çin’de üretimi için teknoloji lisans anlaşması imzalamıştı. Bir yıl sonra da bu kez, kamyon şasi ve kabin lisans anlaşmalarını yaptı. JMC, Ford Otosan’a bunun için 9 milyon euro başlangıç lisans ücreti öderken, her bir motor başına 150 euro ile 190 euro, her bir kabin başına 39 euro ve her bir şasi için de 390 euro ödemeyi kabul etmişti.

İşte Cargo’nun Çinli kardeşi

2016’dan itibaren 12 yıl geçerli olacak anlaşma çerçevesinde geliştirilen Cargo’nun “Çinli kardeşleri” de, Çin’de satışa sunuldu. “İron Man” (Demir Adam) filminin kahramanı, yeni JMC Veyron serisinin ilham kaynağı oldu. Kamyonların ön tasarımlarında Cargo ile büyük değişiklik göze çarparken, iç mekanda da bazı değişimler olmuş. JMC’nin kamyonları, TIR çekicisi ve damperli versiyonlarla satışa sunuldu.

Haberin Devamı

Ford Otosan, bununla birlikte Gölcüklü Tourneo Custom’ın Jiangling tarafından Çin’de üretilen versiyonunun geliştirilmesi ve üretim hazırlanmasında mühendislik desteği sundu.

XC60 ‘evrim’ geçirdi

Volvo’nun bugüne kadar 1 milyon fazla satışla en popüler orta sınıf SUV modeller arasında yer alan XC60’ı, “evrim” geçirerek yenilendi. Tamamen yeni XC60, farklılaşan görünümünün yanı sıra zengin teknolojik donanımların yer aldığı bir araç haline geldi. Yeni XC60’ın fiyatları Haziran ayında açıklanacak, bu yılın son çeyreğinden itibaren de Türkiye yollarına çıkmaya başlayacak.

İşte Cargo’nun Çinli kardeşi

Volvo Cars Turkiye Genel Müdürü Sabri Sözen, bu yıl 2016’daki satış adetlerinin üzerine çıkarak 4 bin 200 adede ulaşmayı hedeflediklerini, yeni yeni XC60’ın, bu hedeflerine ulaşmadaki en önemli kozlarından biri olacağını söyledi. XC60 için yıl sonuna kadar 400 adetlik bir satış kotaları olduğunu ifade eden Sözen, 3. çeyrekten itibaren ön siparişleri almaya başlayacaklarını, teslimatların ise son çeyrekte başlayacağını bildirdi.

İşte Cargo’nun Çinli kardeşi

Geçen yıl otomotiv sektöründeki zorlu döneme rağmen, yeni XC90 ve S90 ile başarılı, hedeflerin yakalandığı bir yıl geçirdiklerini vurgulayan Sözen, “2017’deyse amiral gemisi olan modellerimizin yanı sıra kendi sınıfının en güçlüsü XC60 ile hedefleri büyüteceğimizi söyleyebiliriz. Ayrıca, haziran ayında lansmanına başlanacak yeni sadakat programımız Volvo Car Prime, yeni showroomlarımız ve projelerimizle keyifli bir yıl geçireceği” ifadelerini kullandı.

Haberin Devamı

Geleceğin habercisi

İlk etapta Türkiye’ye 190 HP’lik D4 dizel motor ve dört tekerlekten çekişli “AWD” seçeneğiyle getirilecek olan yeni XC60, Volvo Cars’ın yeni 60 serisi modellerinin ilk temsilcisi. Bununla birlikte kendinden daha üstte yer alan “90” modellerindeki tüm teknolojileri de barındırıyor. Tasarım olarak XC90’ı andıran XC60, bununla birlikte daha dinamik ve lüks görünüm elde etmiş.

Sınıfında ilk sayılabilecek donanımlara sahip olacak yeni XC60’da, otomobiller, yayalar, büyük hayvanlarla olan çarpışmaları engellemeye yardımcı “City Safety” sistemi bulunacak. Üstelik bu sisteme, engelden kaçmak için “otomatik direksiyon desteği”nin de aralarında bulunduğu 3 yeni özellik eklenmiş. İsteğe bağlı sunulan ve kör noktada yer alan bir araç olması durumunda sürücüyü uyaran “Kör Nokta Bilgi” sistemi de, direksiyon yardım fonksiyonunun eklenmesiyle güncellenmiş. Yarı otomonom sürüş desteği de, aracın yenilikleri arasında.

Haberin Devamı

Geniş seçenekler

Yeni XC60’ta teknolojik güvenlik donanımlarının yanında, lüks bir iç mekan da sunuluyor. Konfor donanımlarındaysa, 90 serisinde kullanılan pek çok unsura rastlamak mümkün. Bowers & Wilkins ses sistemi, eğlence uygulamaları, Sensus Navigasyon, akıllı telefon entegrasyonu, Apple CarPlay ve Android Auto, bunlardan birkaçı.

XC60, ilk etapta getirilecek 190 HP’lik dizelin yanı sıra 235 HP’lik dizel, 254 ve 320 HP’lik benzinli seçeneklere de sahip olacak. Aracın en güçlüsü ise, 407 HP güce sahip, T8 benzinli ve elektrikli motorlara sahip “hibrit” versiyon olacak.

Yenilenen GLA Türkiye’de

İlk kez 2013 yılında tanıtılan ve Mercedes-Benz’in ilk kompakt SUV modeli olan GLA, makyajlanan versiyonuyla Türkiye’de satışa sunuldu. Fiyatı, 185 bin 200 TL’den başlıyor.

Haberin Devamı

İşte Cargo’nun Çinli kardeşi

Dış ve iç tasarımında yenilikler yapılan GLA’da, yeni ön tampon ve tavan spoyleri dikkati çekerken, aracın yol tutuş özellikleri de iyileştirilmiş. Bununla birlikte araçta standart olarak yüksek performanslı LED farlar sunulmaya başlandı. GLA, daha konforlu bir süspansiyonla donatılırken, istenirse “AMG” paketiyle birlikte aracı alçaltan sportif süspansiyonla da satın alınabiliyor. Yine isteğe bağlı sunulan Off-road-konforlu süspansiyon ise 30 mm daha yüksek bir gövde sağlıyor.
Yenilenen GLA’da “Aktif Fren Yardımcısı” standartler arasında yer alırken, öndeki araçla mesafe güvenlik sınırının altına indiğinde sürücüyü uyarıyor, gerektiğinde de fren yapıyor. Araçta sürücünün yorgunluğunu saptayabilen “Attention Assist” sistemi de mevcut.

Dört tekerlekten çekişli Mercedes-Benz AMG GLA 45 4MATIC’te Speedshift DCT 7 ileri otomatik şanzıman, hızlı vites değiştirme özelliği sayesinde sportif kullanıma izin veriyor. Araçtaki 2.0 lt turbo beslemeli motorun gücüyse 381 beygir. Bununla birlikte fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama 7.4 lt tüketim sunabiliyor.

Renault’nun ‘şehirli’si güncellendi

Avrupa’nın en çok satan şehirli crossover modeli Renault Captur, dış ve iç unsurlarıyla güncellenip, 81 bin 450 TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa sunuldu.

İşte Cargo’nun Çinli kardeşi

Captur, Renault’nun yeni marka kimliğine uygun olarak makyajlanırken, Full-LED “PureVision” teknolojili farları dikkat çekiyor. Ön tamponun alt kısmında C şekilli LED gündüz farları yer alırken, benzer şekilde arka stop lambalarında da bu şekil korunmuş. Radyatör ızgarası da değiştirilip, krom şerit eklenmesiyle markanın diğer crossover modelleriyle uyumlu hale getirilmiş. Ön ve arka tamponun altında yeni koruma plakalarına da yer verilmiş. Yenilenen Captur’un iç mekanında daha yüksek kaliteli plastik, parlak krom ve zarif renkler kullanılmış. Direksiyon simidi daha kaliteli malzemelerden üretilirken, üst versiyonlarda deri kaplama var. Ayrıca aracın üç donanım hpaketinde, 3 ayrı multimedya sistemi bulunacak.

Yenilenen Captur Türkiye’de üç donanım paketinin yanı sıra 1.5 lt (90 HP) dizel ve 1.2 lt (120 HP) turbo benzinli motorlarla satışa sunuldu. Her iki motor da, EDC ile alınabiliyor.

Rapid ailesine gençlik aşısı

Çek üretici Skoda’nın B sınıfındaki modelleri Rapid ve Rapid Spaceback, makyajlı versiyonlarıyla Temmuz’da Türkiye pazarında satışa sunuluyor.

İşte Cargo’nun Çinli kardeşi

Dış görünümlerinde yapılan yeniliklerle Rapid Sedan ve Spaceback, önden daha geniş bir otomobil havası veriyor. Ön sis lambaları ve tamponları yenilenirken, tamponun alt kısmındaki havalandırma ızgarasında da farklılık göze çarpıyor. Yine Rapid ailesine LED teknolojili gündüz farları eklenirken, gündüz farları, sinyal lambası fonksiyonuna da sahip. Rapid ailesinin iç mekanında da, kapı içi döşemeleri, hava girişleri, düğmeler ve klima kontrollerinin bulunduğu panelde değişimler var.

Her iki modelin motor seçenekleri de yenilendi. Yeni 95 ve 110 PS’lik 1.0 lt benzinli motorlar gelirken, 1.4 lt TSI (125 PS) benzinli seçenek yerini korudu. Dizel motor seçenekleriyse 1.4 lt (90 PS) ve 1.6 lt (116 PS). 1.4 lt TDI 5 ileri manuel veya 7 ileri DSG otomatik şanzımanla alınabilecek.

Akıllı farlar

Yenilenen Rapid ve Rapid Spaceback, isteğe bağlı olarak bi-xenon farlarla da satın alınabilecek. Her iki modelde de akıllı “Işık Asistanı” sistemi kullanılmaya başlandı.

Yine her iki modelde de Wi-fi bağlantısıyla, araçta “kesintisiz iletişim” mümkün olabilecek. Bunun yanında, Rapid ve Spaceback’in arka koltuğunda oturanlar için iki adet USB girişi opsiyonu eklendi.

OYDER’in başına Şahsuvaroğlu geçti

İşte Cargo’nun Çinli kardeşi

Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği’nin (OYDER) Olağan Genel Kurulu’nda, 2014’ten bu yana başkanlığı sürdüren Alp Gülan’ın yerine Murat Şahsuvaroğlu geldi. Türkiye’de otomotiv sektörünün perakende ve hizmet ayağını temsil eden OYDER’in başkanlığına seçilen Şahsuvaroğlu, Türkiye’deki yetkili satıcılık müessesinin gelişmesi için çalışmaların hız kazanacağını dile getirdi.