Gündem İtalyan moda devine Çin’de ‘ırkçılık’ boykotu

İtalyan moda devine Çin’de ‘ırkçılık’ boykotu

23.11.2018 - 08:15 | Son Güncellenme:

İtalyan moda devi Dolce&Gabbana, Çin için hazırladığı sosyal medya kampanyası “ırkçı” ve “cinsiyetçi” bulununca Şanghay’daki defilesini iptal etmek zorunda kaldı.

İtalyan moda devine Çin’de ‘ırkçılık’ boykotu

Dolce&Gabbana, Çin’e özel bir reklam kampanyası hazırlayarak sosyal medya sitesi Weibo’da 3 video yayımladı. Videolarda Çinli bir kadın, yemek çubuklarıyla İtalyan yemekleri pizza, spagetti yemeye çalışırken görülüyor. Çinliler, yemek kültürüyle dalga geçildiğini ve ırkçılık yapıldığını belirterek, moda devini sosyal medyada yaylım ateşine tuttu. Bu tepkinin ardından Dolce&Gabbana’nın Instagram hesabından dan Stefano Gabbana’ya ait olduğu iddiasıyla Çin’i aşağılayan bir yorum paylaşıldı. Hem reklam kampanyası hem de Gabbana’ya ait olduğu iddia edilen sözler nedeniyle Çinliler Dolce&Gabbana’ya karşı boykot başlattı. Stefano Gabbana, Instagram hesaplarının hack’lendiğini açıkladı ve özür diledi.

Yazarlar