Gündem Kız çocuk kazandırıyor

Kız çocuk kazandırıyor

29.11.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:

Ultrason teknolojisi, kültürel eğilimler toplumda kadın-erkek dengesini değiştirdi. Bu verilerden yola çıkan ekonomi dergisi Fast Company, kız çocukların nasıl daha avantajlı olduğunu göstermek için dosya hazırladı

Kız çocuk kazandırıyor

Asya, Afrika ve Ortadoğu ülkelerinin birçoğunda kız çocukların hamilelik sırasında kürtajla alınması dünyadaki kadın erkek sayısında büyük bir oransızlık yarattı. Üstelik sorun az gelişmiş ülkelerle sınırlı değil. ABD’de yapılan araştırmalar burada da erkeklerin yüzde 54’ünün imkânları olsa erkek çocuk tercih edeceğini gösteriyor. Bu verilerden yola çıkan ünlü ekonomi dergisi Fast Company kız çocukların aslında daha avantajlı olduğunu ortaya koyan bir dosya hazırladı.

Kadın varsa, kazanç artıyor
Dünya Bankası verilerine göre, kadınlara yapılan yatırım, erkeklere göre çok daha fazla kâr getiriyor. Zira, kadınları hedef alan yatırım faaliyetlerinden yüzde 90, erkeklerden ise yüzde 30-40 oranında maddi geri dönüş sağlanıyor. Carnegie Mellon Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmada bir grubun ortalama zeka seviyesi ne olursa olsun kadın sayısı fazla olduğunda daha verimli çalıştığı görüldü. Amerikalı gazeteci Nicholas Kristof’un araştırmaları kadınlara eşit haklar tanınan toplumlarda üretkenliği, dış ticaretin ve yaratıcılğın iki kat arttığını gösterdi. New York Times gazetesi Kristof “Fakirlik ve radikallikle mücadele etmenin en iyi yöntemi kadınları güçlendirmek” yorumunu yaptı.

Ultrason ve miras meselesi
Normal şartlarda doğada her 105 erkeğe 100 kadın doğuyor. Kadınlar daha uzun süre yaşadığı için toplumda kadın-erkek dengesi korunuyor. Fakat ultrason teknolojisi ve kültürel eğilimler nedeniyle bugün bu oran bozuldu. Çin’de 30 yıldır uygulanan “Tek Çocuk” politikasının sonucunda, oranlar her 120 erkeğe 100 kadın; Hindistan’da ise her 109 erkeğe 100 kadın düşecek şekilde anormal olarak değişti. Erkek çocuk tercihi yüzünden, Asya kıtasında yaklaşık 160 milyon kadının doğmadan yok olduğu düşünülüyor. “Unnatural Selection” (Doğal Olmayan Seçim) kitabının yazarı Mara Hvistendahl’a göre, tek çocuk politikaları, aile mirası ve işlerin devredilecek tek yatırım aracı olarak erkek çocukların görüldüğü kültürlerde, faciaya dönüştü.

Haberin Devamı

Reklamcılardan kız çocuk kampanyası
“Fast Company” dergisi dünyanın en büyük reklam şirketlerinden kız çocuk sahibi olmayı özendirici kampanyalar istedi. Şirketlerin hazırladığı ilginç afişler şöyle...